Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-q5ES5fDk

Bare rykter, men hva syns dere om det stemmer?

 

Canon 5D Mark II

* 21.1 MP 1.0x

* DIGIC IV

* ISO 100-6400 L:50 & H:12800

* 5 FPS

* 3.2″ High Resolution Screen (LCD)

* 19 point AF

* HDMI Out

* Liveview

* HD Movie Mode

* Viewfinder: 100% Coverage

* Full weather sealing

* EF Lenses only

 

kilde

Endret av Slettet-q5ES5fDk
Lenke til kommentar
Bare rykter, men hva syns dere om det stemmer?

 

Holy crap, den behøves. Koster sikkert minst en årslønn for en stakkars unggutt da..

 

HD-film og viewfinder, kan virke som de satser på litt "amatør" denne gangen? Hva har HD-film å gjøre i et semi-profft/rik amatør-kamera? : O

Lenke til kommentar
Bare rykter, men hva syns dere om det stemmer?

 

Holy crap, den behøves. Koster sikkert minst en årslønn for en stakkars unggutt da..

 

Blir mest sannsynlig ikke mer enn MK III da, men det er det som skremmer oss Nikons. Blir det over MK III eller samme pris dreper de eget salg av MK III, men blir det under, vil mange kjøpe dette istedet for D700, OM de får pressa inn noen gode ISO-egenskaper i en 21MP sensor. Om det så blir 21MP, så er det vel mer realistisk å se på det som et studiokamera, som ikke er så dyr som Canon's MK III 21MP, men da bør de vel også lansere noe som tar D700, noe jeg tror de gjør, men ikke med mer enn maks 16MP....

 

Må man ha yahoo mail for å lage bruker på flickr?

 

Jau, og det er ikke så mye stress.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Ser at de snakker om lansering i 2010 - det er nok for å se hva reaksjonene på microFT blir. Men spørsmålet er: Hvorfor ikke bli medlem av FourThirds istedet ?

 

Tom

Hvorfor?

Jo fordi Samsung vil ta markedsandeler og tjene MER penger. De har en litt større bildesensor; litt bedre ISO egenskaper, litt bedre DR og flere Megapixler; denne videreutvikles vel også.

Det er mange som har etterspurt et slikt system; Sigmas DP1 levde ikke opp til forventningene. Sundt med konkurranse i også dette markedet; forundrer meg ikke om flere etterhvert kommer inn her. Håper de fortsetter samarbeidet med Pentax også her; slik at man med adapter kan bruke Pentax sine kompakte Limiteds objektiver på et slikt kompaktkamera.

Lenke til kommentar

Faen, fikk ingen bilder fra Æra. Bruttern tok bare ett hopp i går, og jeg hadde for lite tele, så jeg tenkte jeg skulle prøve å ta noe bilder neste dag mens han hoppet, og få tatt noe bilder av flyet osv, men våkna til regn, så ble ingen løft, så vi bare stakk hjem.

 

Blir ikke bra fallskjermbilder av sånt.

 

Men er det mulig å ta ut en ubrukt film av Minoltaen uten å ødelegge den ellns? Har nemlig en helt ny 24 bilders film i den, men jeg vil ikke stresse med å bruke den opp før jeg skal bruke utfordringsfilmen nå, så da kan jeg jo spare den hvis det bare er å spole den litt tilbake og ta ut.

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar
Faen, fikk ingen bilder fra Æra. Bruttern tok bare ett hopp i går, og jeg hadde for lite tele, så jeg tenkte jeg skulle prøve å ta noe bilder neste dag mens han hoppet, og få tatt noe bilder av flyet osv, men våkna til regn, så ble ingen løft, så vi bare stakk hjem.

 

Blir ikke bra fallskjermbilder av sånt.

 

Men er det mulig å ta ut en ubrukt film av Minoltaen uten å ødelegge den ellns? Har nemlig en helt ny 24 bilders film i den, men jeg vil ikke stresse med å bruke den opp før jeg skal bruke utfordringsfilmen nå, så da kan jeg jo spare den hvis det bare er å spole den litt tilbake og ta ut.

De fleste kamera snurrer filmen helt tilbake inn i filmspolen, og da må du enten ha spesialutstyr for å få fisket den frem igjen, eller gå til en fotoforhandler med lab for analogt utstyr i butikken. Da kan man få den frem uten å måtte åpne spolen.

 

Hvis du da vet hvor mange bilder du har tatt, så er det teoretisk mulig å ta det antall bilder med kameraet på manuelt, blender på største tall og lukkertiden på det aller korteste og med linselokket på objektivet (helst i et helt mørkt rom). Ta et par bilder over det telleren sto på da du spolte filmen tilbake, bare for å være sikker. Det er nok minimal sjanse for å få falskt lys på filmen om du følger den fremgangsmåten, men jeg tar intet ansvar :)

 

Det er også en fordel å ha autofokus på manuelt i et slikt tilfelle, ellers vil fokusen bare jage frem og tilbake uten å klare å finne fokus (er ikke mye å stille kontrast på om det er helt mørkt for kameraet).

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...