Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig skarpe bilder Thor. Synd du ikke har Canon, da jeg ikke kan stjele det fra deg ;<

Vil dette bli ditt yndligs objektiv fremvoer :)?

 

Edit: Er det stor skarphets forskjell på 50mm 1.8 og 85mm 1.8? Vis jeg får jobben jeg har søkt på, så blir det enten 50mm + studioblits, eller 85mm alene. Er 85mm merkbart skarpere så går jeg for den, siden jeg vil ha en objektiv som tar skarpe bilder.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Utrolig skarpe bilder Thor. Synd du ikke har Canon, da jeg ikke kan stjele det fra deg ;<

Vil dette bli ditt yndligs objektiv fremvoer :)?

 

Synd og synd - er glad til jeg :)

 

Det kommer nok til å bli mye brukt ja - men Sigma 150mm er og blir nok favoritten.

 

 

Thor tør ikke la telezoomen komme forran makro'n, for da vet han atjeg stapper begge blitsene i hans An*s...

 

Du kan jo komme ned og prøve :)

 

(tipper du ikke får sykla på en tid etter det forsøket - litt slitsom å sitte på setet ihvertfall :D)

Lenke til kommentar
Utrolig skarpe bilder Thor. Synd du ikke har Canon, da jeg ikke kan stjele det fra deg ;<

Vil dette bli ditt yndligs objektiv fremvoer :)?

 

Edit: Er det stor skarphets forskjell på 50mm 1.8 og 85mm 1.8? Vis jeg får jobben jeg har søkt på, så blir det enten 50mm + studioblits, eller 85mm alene. Er 85mm merkbart skarpere så går jeg for den, siden jeg vil ha en objektiv som tar skarpe bilder.

85mm er nok skarpere. Skal du ha en 50mm, så bør du gå for 50mm f/1.4. Den er bedre optisk, og mye mer solid. 50mm f/1.8 har plast-bajonett, noe som diskvalifiserer objektivet for min del.

 

Tom

Lenke til kommentar

Alt kommer ann på lyset.

 

Når ejg tar tricke bilder bruker jeg jo blis så innstillingene mine blir vell på

1/250(uten blits så bør man være på 1/750)

f/8 Kommer ann på hvor mye du vil ha av dybdeskarphet

iso 100. Jo mindre tall, jo mindre kornete bilder. Men jo mere lys trenger du.

Endret av ZoDz
Lenke til kommentar

På fotballfotografering så setter jeg Canonen min på "Tv", altså jeg bestemmer lukkertida, så ordner kameraet blenderåpning. ISOen må jeg justere etter hvor lyst det er ute. Når det er som aller mørkest, så må jeg til topps på ISOen, desverre, og også ha langsommere lukkertid.

 

Jeg kjører så lenge jeg kan på lukkertid på 1/1000. Langt ifra alltid ballen blir helt fryst da, men spillerne blir alltid det. Jeg kjørte på 1/800 lenge, men fikk litt uskarpheter innimellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...