Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Problemet med Dreamwaver er at det koster skjorta for oss som ikke er studenter, men har lyst til å være ærlige.

 

Tom

Det er sant, da kan du prøve Aptana (.org) jeg brukte det en stund, det har små feil men for å si det sånn så krasja jeg Dreamweaver 4 ganger dagen før i går. Sjekk screencastene.

 

Adobe Master(s) Collection var det jeg kjøpte når jeg ble student. 6500 eller noe sånn for alt Adobe produserer... istede for 25 000.

 

EDIT: Aptana er free of charge,

Endret av jimdidr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner deg godt. Jeg brukte evig lang tid på å lage porteføljen min, og holdt på frem og tilbake med å få den pokkers footeren på riktig plass. Enda er det fortsatt noen små bugs med sida, men de er ikke synlige så sant man har en skjerm med veldig lav oppløsning.

 

Det som er digg med HTML og CSS er at man har full kontroll over hva man gjør. Nå kan du selvfølgelig være rå på webdesign og benytte deg av DW med full oversikt, men de færreste gjør det. Lærte litt DW i IKT-en på skolen i fjor. Halvparten av klassen visste ikke hva de gjore, og vi lærte å bygge opp siden med tabeller. Jeg gadd selvfølgelig ikke sette meg inn i det, og leverte porteføljen min som prosjekt. Fikk 6 forsåvidt. ;)

Lenke til kommentar
Vis du må kode hele siden så tror jeg ikke alle mine kunnskaper vil klare og få det til. Noen som føler for at de vil lage en enkel layout/template til meg? Skal nok klare og vedlikeholde og oppdatere.

Vet ikke hvor mye du kan men å finne en gratis template som du da tar utgangspunktet i bør ikke være så vanskelig, finne en side meg kul layout så kan du justere fargene i style.css filen.

 

Du kan også betale for å få fjernet(eller få lov å fjerne) deres signatur på siden, vanlig pris er vell 20$

 

 

PS: kommer rett fra foto/video med Sigma 30mm 1.4f objektiv (til Nikon). It is good med studentrabatt :D

Lenke til kommentar

Flere av de gratis templatene har flere knapper som ikke passer til det jeg skal bruke. Og etter det jeg har sett, så er vel knappene ferdige bilder, alså vanskelige og endre? Noe annet er også at de er engelske, men det skal ikke være et hinder, vis jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Vis du må kode hele siden så tror jeg ikke alle mine kunnskaper vil klare og få det til. Noen som føler for at de vil lage en enkel layout/template til meg? Skal nok klare og vedlikeholde og oppdatere.

Vet ikke hvor mye du kan men å finne en gratis template som du da tar utgangspunktet i bør ikke være så vanskelig, finne en side meg kul layout så kan du justere fargene i style.css filen.

 

Du kan også betale for å få fjernet(eller få lov å fjerne) deres signatur på siden, vanlig pris er vell 20$

 

 

PS: kommer rett fra foto/video med Sigma 30mm 1.4f objektiv (til Nikon). It is good med studentrabatt :D

 

Wtf, stuentrabatt på fotuutstyr? Studerer du foto?

Lenke til kommentar
Vis du må kode hele siden så tror jeg ikke alle mine kunnskaper vil klare og få det til. Noen som føler for at de vil lage en enkel layout/template til meg? Skal nok klare og vedlikeholde og oppdatere.

Vet ikke hvor mye du kan men å finne en gratis template som du da tar utgangspunktet i bør ikke være så vanskelig, finne en side meg kul layout så kan du justere fargene i style.css filen.

 

Du kan også betale for å få fjernet(eller få lov å fjerne) deres signatur på siden, vanlig pris er vell 20$

 

 

PS: kommer rett fra foto/video med Sigma 30mm 1.4f objektiv (til Nikon). It is good med studentrabatt :D

 

Wtf, stuentrabatt på fotuutstyr? Studerer du foto?

 

Starta skole på tirsdag.

Lenke til kommentar
Har også lyst på studentrabatt :(

 

Kvalifiserer trykk og foto som valgfag? xD

 

Uanz, har bestemt meg for å kjøpe D300 som gave til meg selv på/etter 18årsdagen. Tilgang på sparekonto=win

Du kan vell alltids spørre Foto Video men den rabaten jeg har tror jeg er spesielt ordan for Norges Kreative Fagskole.. om det er mer eller mindre enn andre får vet jeg heller ikke men jeg forventer at det er en bedre rabatt, uten å si hvor mye den er på.

Lenke til kommentar

Som dere fleste sikkert vet, tok jeg et bilde av Postgirobygget under en konsert og fikk solgt det til lokalavisen.

 

Men så har en tanke kommet i ettertid? Trenger jeg tillatelse fra Postgirobygget for å publisere bildet av dem, for ikke å snakke om å selge det til en avis. Er det ikke noen lov som sier det er lovlig ettersom det er av offentlige personer av allmenn interesse?

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
IceFox, er nok neppe noe problemer det nei, er av almenn intresse.

skulle blitt stress for pressefotografer om de hadde måtte signe releases med alle folka...

 

 

ps, stikk innom bk threaden min da folk =)

Nettopp. Bildene er tross alt av allmenn interesse, tatt ute på en offentlig plass. Men jeg burde helt klart ha avklart det med arrangøren. Moren til en kompis som er advokat mente også jeg hadde retten på min side. Men gjelder det også når vokalisten er såpass portrettert som dette

Lenke til kommentar
IceFox, er nok neppe noe problemer det nei, er av almenn intresse.

skulle blitt stress for pressefotografer om de hadde måtte signe releases med alle folka...

 

 

ps, stikk innom bk threaden min da folk =)

Nettopp. Bildene er tross alt av allmenn interesse, tatt ute på en offentlig plass. Men jeg burde helt klart ha avklart det med arrangøren. Moren til en kompis som er advokat mente også jeg hadde retten på min side. Men gjelder det også når vokalisten er såpass portrettert som dette

 

Du kan ta det helt med ro!:) Trenger i prinsippet ikke å avklare det med arrangøren en gang. Vet ikke om du var akkreditert jeg, men uansett, så lenge det ikke var no forbud med å ta med kamera inn på konsertområdet er det helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...