Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<snipp>

 

For å snakke om noe hyggelig, så er autofokusen på Dynaxen overraskende snappy, selv innendørs i litt dårlig lys. Jeg tror jeg kommer til å lære meg å like dette kameraet - må bare finne ut hvordan jeg slår av "closest subject priority AF"...(jada, jada - RTFM! :roll:)

 

Edit av moderator: fjernet diskusjon rundt andre brukere

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
<snipp>

 

For å snakke om noe hyggelig, så er autofokusen på Dynaxen overraskende snappy, selv innendørs i litt dårlig lys. Jeg tror jeg kommer til å lære meg å like dette kameraet - må bare finne ut hvordan jeg slår av "closest subject priority AF"...(jada, jada - RTFM! :roll:)

 

Dynax 5 hadde verdens raskeste autofokus i sin klasse hevder de på hjemmesiden :

http://ca.konicaminolta.com/products/consu...ynax5/f_af.html

så jeg betviler ikke at fokusen virker snappy. :)

 

bruksanvisninger finner dere her: http://ca.konicaminolta.com/support/manual..._slr/index.html

Lenke til kommentar
Nå er jeg en smule arg på JP/Nikon/verkstedet...

 

Leverte inn D300 for sjekk i dag, problem med fokus + at saken nekter å gi respons annenhvergang jeg bruker det, og må slås av et par ganger før det funker igjen. Dritt...

 

Uansett, må vente ca 4-6uker før jeg kan forvente å få det tilbake, 4-6 UKER! Noen som har tips til ny hobby jeg kan gjøre i mellomtiden eller?!

 

Vurderte å bare drite i å levere inn da jeg hørte det å heller levere hos Interfoto å legge fram NPU medlemskap, men med tanke på at jeg ennå ikke har fått svar fra Nikon på det feltet, bet jeg i det sure eplet. Er jeg heldig har jeg ennå noen dager med insekter igjen når jeg får igjen kameraet. Har ikke D200 heller å bruke forsåvidt, en kompis som skal kjøpe det (mest sannsynlig) prøver det ut.

 

Huff... :(

 

 

Ja det er ikke uvanlig det.. Verkstedene er VELDIG opptatte akkurat nå. Jobber selv på elite foto, og når vi sender inn ting nå, så tar det ihvertfall 4 uker før vi får vite noe. Det tar sin tid akkurat nå..

Lenke til kommentar

Apropos verksteder...

 

Jeg fant ut at det manglet en liten skrue på huset på F100 min. 4 august skrev jeg en epost til Camera & Svin... err Videoteknikk og spurte om de kanskje kunne sende meg en slik skrue, og tilbød meg å sende en frankert konvolutt pluss noe for bryet. Ung og naiv som jeg er håpet jeg på at de kanskje ville plukke ut en slik skrue fra skuffene sine og sende den til meg som en hyggelig gest.

 

12 dager senere fikk jeg svar at jo, de skulle bestille denne skruen fra Nikon. Ok, så er det ikke lagervare, greit nok, da må jeg vel betale litt for dette.

 

Nok en uke går, og i går fikk jeg en emballert konvolutt i posten, og inni der lå det to mikroskopiske skruer i en liten pose, med en voksen faktura i to eksemplarer.

 

Skrue, 2 stk (??) à 20 kr = 40

Porto = 20 kr (det sto 6,68 kr på konvolutten)

+ moms, selvfølgelig.

 

Totalt 75 kr, altså 3 % av verdien på kameraet.

 

Jeg forstår at man driver butikk, men jeg blir fortsatt ganske irritert. Nesten så jeg har lyst til å sende faenskapet tilbake på "angrerett".

Lenke til kommentar
Jeg skjønner forresten ikke helt poenget med et speilrefleks med null manuelle innstilinger. Hvorfor?
Mulighet for god, utskiftbar optikk selv med fullauto? Ikke at kitobjektivet briljerte (skjønt jeg har vært borti verre), men muligheten er der.

Ja, jeg skjønner den. Men jeg klarer liskom ikke helt å forestille meg at folk med den typen behov vil gå for et kamera uten noen som helst manuelle muligheter. Men for all del, jeg kan ta feil. Det har skjedd. ;)

Vet noen hvor mye som egentlig er solgt av denne typen kamera? Kunne vært interessant å vite.

Lenke til kommentar
Ja, jeg skjønner den. Men jeg klarer liskom ikke helt å forestille meg at folk med den typen behov vil gå for et kamera uten noen som helst manuelle muligheter. Men for all del, jeg kan ta feil. Det har skjedd. ;)

Vet noen hvor mye som egentlig er solgt av denne typen kamera? Kunne vært interessant å vite.

Jeg vil vel være overrasket om den ble noen stor salgsuksess. Men det kan ha mer med det fauktum at den ble lansert i 2003 enn det at den er veldig ribbet.

Lenke til kommentar

Morsomt å endelig få Minoltaen. Bortsett fra at objektivet er litt "seigt" rundt 28mm og at jeg ikke har funnet ut hvordan man skrur av blitsen (om mulig) så ser det veldig bra ut.

 

Edit: Fikk tak i manualen, så fant litt svar der.

 

Men P modus, er det tilsvarende P-modus på digitale SLR'er?

Endret av Jacobs1k
Lenke til kommentar

Valg1: Kjøpe 85mm f/1.8 til ca 3300 inkl frakt(eller 3500 fra JP i butikk). Og samle isammen noe til å lage lerret, og bruke 350EX som blits.

 

Valg2: Kjøpe 50mm f/1.8 + et lerret og en studioblits.

 

Hvilket valg ville dere valgt? Har lyst å prøve litt med portrett fotografering.

Lenke til kommentar
Valg1: Kjøpe 85mm f/1.8 til ca 3300 inkl frakt(eller 3500 fra JP i butikk). Og samle isammen noe til å lage lerret, og bruke 350EX som blits.

 

Valg2: Kjøpe 50mm f/1.8 + et lerret og en studioblits.

 

Hvilket valg ville dere valgt? Har lyst å prøve litt med portrett fotografering.

Valg 1. 85mm er kan fint til andre ting enn portrett; så det har du glede av uansett.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...