Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...

Uansett, må vente ca 4-6uker før jeg kan forvente å få det tilbake, 4-6 UKER! Noen som har tips til ny hobby jeg kan gjøre i mellomtiden eller?!

...

 

Ved reparasjon som tar lenger tid enn 1 uke, så har du KRAV på tilsvarende låneprodukt dersom det er en garanti/reklamasjons-sak.

 

Jeg er ikke så god til å gjøre krav på ting, og jeg glemte å si at jeg fikk et D70 :roll:

 

jeje

God Bless Canon Professional Network-membership. 48 timers ventetid kan jeg leve med :)

 

Er noe av det samme med Nikon, men da er det ikke garantiak mener jeg å huske, så man må betale selv. Men hadde nok gjort det hadde jeg visst det var 4-6 uker...

Lenke til kommentar
Analog makrofotografering (insekter)...

 

Det er praktisk talt det samme som å kaste penger ut av vinduet...

Så prøv å sitt å kast penger ut av vinduet tilsvarende tiden du ville brukt på fotografering. Og se hva som er gøyest :p

Lenke til kommentar
Nå er jeg en smule arg på JP/Nikon/verkstedet...

Det er vel Nikon du bør være pissed off på ?

 

Leverte inn D300 for sjekk i dag, problem med fokus + at saken nekter å gi respons annenhvergang jeg bruker det, og må slås av et par ganger før det funker igjen. Dritt...

Sånt skjer, jeg må ha 30D'en min på service jeg også. Den innebygde blitsen vil liksom ikke reise seg ...

Uansett, må vente ca 4-6uker før jeg kan forvente å få det tilbake, 4-6 UKER! Noen som har tips til ny hobby jeg kan gjøre i mellomtiden eller?!

Dette er den primære grunnen til at jeg fortsatt har Canon. Der blir ting reparert i løpet av en til to uker. I mellomtiden får du samle navle-lo eller lese en foto-bok eller to ;)

 

Vurderte å bare drite i å levere inn da jeg hørte det å heller levere hos Interfoto å legge fram NPU medlemskap, men med tanke på at jeg ennå ikke har fått svar fra Nikon på det feltet, bet jeg i det sure eplet. Er jeg heldig har jeg ennå noen dager med insekter igjen når jeg får igjen kameraet. Har ikke D200 heller å bruke forsåvidt, en kompis som skal kjøpe det (mest sannsynlig) prøver det ut.

Vet ikke om Interfoto er så mye raskere ...

 

Huff... :(

Fysjom! Det er alltid leit når godsakene er på verksted.

 

Tom

Lenke til kommentar
Vet ikke om Interfoto er så mye raskere ...

Når man har NPU-medlemskap, så får man en slags annenrangs pro-service. Man er ikke garantert 72-timers servicetid,som NPS-medlemmer, men man kommer også utenom forbrukerkøen... Har aldri prøvet det, så hva det innebærer i praksis vites ikke... En telefon til Interfoto kan sikkert avklare det.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Ser jo at hjørnene er litt mørkere når jeg holder det opp mot en hvit overflate, men søkeren er fortsatt større og lysere enn på D300... men kjipere å fokusere manuelt med.

Testet ikke så nøye at jeg så noe forskjellen mellom Dynax 3L og 5 . Jeg mistenker at de er ganske så lite. Men nå må du huske å bruke 5'rn i 3L modus neste uke da, anew. Dvs kun P og motiv-programmene. Det vil sikkert hjelpe å slå av hjernen også ...

 

Tom

 

edit: la til et par ord jeg hadde glemt ...

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Men 4-6 uker er egentlig altfor lenge for meg, hele planen om utstyrsoppgradering er nær nedgang.

Nikons serviceverksted, Camera & Videoteknikk, bruker for tiden i underkant av en måned... ihvertfall den siste tiden. Nå vet jeg ikke om JP bruker dette verkstedet med tanke på at de ikke lenger forhandler produkter fra Nikon Norge.

 

Canon verkstedet er nevnt lenger oppe. De glimter til nå og da, men akkurat nå ser de ut som de har alt for mye å gjøre. En G9 med støv på sensor ble sendt inn, kom tilbake en måned senere med påstanden om at det ikke var støv på sensor. Ser støvet på skjermen med en gang jeg slår på (endrer seg ikke om jeg zoomer), tar et eksempelbilde og sender kameraet tilbake til verkstedet... det er vel noe sånt som 10 dager siden snart... ikke hørt noe mer. Med andre ord så betviler de butikkens feilbeskrivelse (ganske frekt) og unngår å se et hår eller noe sånt som skaper en tydelig flekk på bildet... man ser det selv på LCD-skjermen (udugelighet) og sender tilbake først etter en måned (sommel).

 

Nå skrev jeg Haster! Reklamasjon på reparasjon! tydelig på pakken når jeg sendte tilbake, men det hjalp tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...