Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Der datt det jaggumeg inn reklame fra K-soft på mailen min. Lurer på hvor de fikk tak i adressen? De sier jo så fint at jeg har valgt å være en del av mailinglista deres...

Har de en avbestill link i bunnen av mailen ? Hvis ikke, så marker den som junk, så tar spamfilteret seg av resten.

 

Tom

Lenke til kommentar

Om K-soft er norsk, så er det faktisk mulig å klage til Datatilsynet, siden manglende håndtering av "avbestilling" av opt-in spam avslører dårlige interne rutiner for håndtering av dine personopplysninger.

 

Jeg gjorde det selv en gang for mange år siden - hadde godtatt å motta spam for å få sende gratis SMS fra en webside. Da jeg gikk lei, prøvde jeg å melde meg ut mange ganger. Etter tredje forsøk uten hell, sendte jeg epost til Datatilsynet, som tente på alle pluggene og krevde at spammeren forklarte seg... Da ble det raskt stille.

Lenke til kommentar
Det er jo selvsagt en løsning. Alternativet er vel å samle inn noen kroner til "Kåre med røret" og be ham ta et besøk ... Tror det blir stille da også.

Hehe, ja. Om K-soft er en så useriøs aktør som man kan få inntrykk av om man leser Wikipediaartikkelen, så funker kankje det bedre... Jeg ble jo i sin tid mildest talt overrasket over DTs reaksjon...

Lenke til kommentar
Det er jo selvsagt en løsning. Alternativet er vel å samle inn noen kroner til "Kåre med røret" og be ham ta et besøk ... Tror det blir stille da også.

Hehe, ja. Om K-soft er en så useriøs aktør som man kan få inntrykk av om man leser Wikipediaartikkelen, så funker kankje det bedre... Jeg ble jo i sin tid mildest talt overrasket over DTs reaksjon...

De er basert i Sverige. Men de har vært i retten for et par forhold her i landet, jeg tror det også gjaldt markedsføringen. Og injurier. Morsom sak.

Lenke til kommentar
Blir jo for dumt å mene det er turn off, alle de gamle mulighetene til kamera er jo der. Så kamera blir ihvertfall ikke dårligere av at det er der....

 

Oi,d300 sensor i en d80 body til sykt god pris, men oida, dette kan kameraet kan ta opp video også. Æsj, det er jo en funksjon som også finnes på kompaktkameraer!!

Det er vel heller utviklingen med masse nye fancy funksjoner, som vil bli brukt veldig skjelden som er "turnoff". Har f.eks enda til gode å føle at jeg kunne trengt liveview, og ser ikke for meg mange situasjoner hvor jeg hadde hatt behov for en videofunksjon. Men får vel vente å se hvordan den blir i praksis før jeg dømmer den alt for mye.

 

Men hadde jo ikke sagt nei takk til D90 liksom. Kunne fint vurdert å kjøpe den også hvis jeg ikke hadde kjøpt meg kamera allerede.

Lenke til kommentar

Nå er jeg en smule arg på JP/Nikon/verkstedet...

 

Leverte inn D300 for sjekk i dag, problem med fokus + at saken nekter å gi respons annenhvergang jeg bruker det, og må slås av et par ganger før det funker igjen. Dritt...

 

Uansett, må vente ca 4-6uker før jeg kan forvente å få det tilbake, 4-6 UKER! Noen som har tips til ny hobby jeg kan gjøre i mellomtiden eller?!

 

Vurderte å bare drite i å levere inn da jeg hørte det å heller levere hos Interfoto å legge fram NPU medlemskap, men med tanke på at jeg ennå ikke har fått svar fra Nikon på det feltet, bet jeg i det sure eplet. Er jeg heldig har jeg ennå noen dager med insekter igjen når jeg får igjen kameraet. Har ikke D200 heller å bruke forsåvidt, en kompis som skal kjøpe det (mest sannsynlig) prøver det ut.

 

Huff... :(

Lenke til kommentar
...

Uansett, må vente ca 4-6uker før jeg kan forvente å få det tilbake, 4-6 UKER! Noen som har tips til ny hobby jeg kan gjøre i mellomtiden eller?!

...

 

Ved reparasjon som tar lenger tid enn 1 uke, så har du KRAV på tilsvarende låneprodukt dersom det er en garanti/reklamasjons-sak.

Lenke til kommentar
Nå er jeg en smule arg på JP/Nikon/verkstedet...

 

Leverte inn D300 for sjekk i dag, problem med fokus + at saken nekter å gi respons annenhvergang jeg bruker det, og må slås av et par ganger før det funker igjen. Dritt...

 

Uansett, må vente ca 4-6uker før jeg kan forvente å få det tilbake, 4-6 UKER! Noen som har tips til ny hobby jeg kan gjøre i mellomtiden eller?!

 

Vurderte å bare drite i å levere inn da jeg hørte det å heller levere hos Interfoto å legge fram NPU medlemskap, men med tanke på at jeg ennå ikke har fått svar fra Nikon på det feltet, bet jeg i det sure eplet. Er jeg heldig har jeg ennå noen dager med insekter igjen når jeg får igjen kameraet. Har ikke D200 heller å bruke forsåvidt, en kompis som skal kjøpe det (mest sannsynlig) prøver det ut.

 

Huff... :(

God Bless Canon Professional Network-membership. 48 timers ventetid kan jeg leve med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...