IceFox Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 pokkers etternøler ass Fy fele, den smalt fra rett kjeft... Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hatt et par samtaler på MSN hvor han har vurdert både det ene og det andre. At jeg har vært fram og tilbake hva gjelder D300 vs. D700 synes jeg er ganske naturlig. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Hehe, hatt de med han jeg og Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 HAR LYST PÅ D300! Hmmpf, har jævlig lyst på D300, 10-20mm og 28mm, pluss muligens en normalzoom! Men hvor skal jeg hente ut spenna? Blir nok en slikt et på meg om ei uke. Mohahahahah!!! ... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Yey.. Fikk endelig tak i en forbaka d70. Nå er det bare å skaffe sigma 10-20 og ett forbanna ir filter. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Funnet en selger eller faktisk kjøpt det? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Funnet en selger eller faktisk kjøpt det? Kompis av meg. Kjøper nå da jeg fikk solgt de to eu pwene. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Til dere med D300: Pleier dere å ha på NR eller synes dere det fjerner for mye detaljer? Bedre å f. eks bruker Noise Ninja i ettertid? Noen som pleier å bruke Active D-Lighting? Ken Rockwell lovpriser jo sistnevnte. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Hvis du fulgte med når vi var på skogen så tittet Anew og Tomsi, og jeg på det i hvert fall. NR ødela bildet totalt på ISO 3200, mens uten så slet enkelte med å se, inkl meg at det var brukt ISo 3200. Det er praktisk, har brukt det noen ganger, men nå bruker jeg lightroom, og det greier så vidt jeg har sett ikke å utnytte det. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Husker det. Men turte ikke helt å stole på dere som tross alt kun så det på LCD-skjermen... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Jeg bruker ikke NR, bedre å kontrollere det senere. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Ingen NR her heller, men jeg bruker active D-lighting. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 26. august 2008 Forfatter Del Skrevet 26. august 2008 Er ikke det et kurveverktøy, som gjøres i ettertid? Har det innvirkning på RAW-fila i så fall? Lenke til kommentar
Alchemist: Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Vært å tafset på 50D nuh(Canon release). Spennende! Fikk ikke gjort mye med det, men testet det på iso 3200. Så veldig bra ut, men fikk bare sett det på skjermen, så ikke godt å si hvor bra det egentlig er. Mye synlig fargestøy når man gikk over iso3200, men igjen, ikke godt å si... Ellers responsivt, greit grep og det så ut til å ha noe værtetting enkelte steder. Utover dette føler jeg at jeg ikke kan uttale meg om så mye annet. Er "ny" i faget og det var flere enn meg som ville klå, forståelig nok. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Er ikke det et kurveverktøy, som gjøres i ettertid?Har det innvirkning på RAW-fila i så fall? Som jeg har sagt før, så er active D-lighting mer enn bare kurve. Det tilpasser også lysmåleren (og derigjennom råfilen...) mer i retning av å bevare høylysene. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Har fått i oppgave å skrive en side om et digitalt produkt, jeg har valgt kameraet, nermere sagt Nikon D700. "artikkelen" skal ha hovedvekt på digitale signaler osv, så lurte på om noen her har en eller to linker til noen slikt, kasnkej noe akam har skrevet? Alt fra sensoren som fanger lys, til avskriving på minnekort. Anyone? Hvorfor ikke skrive om D300? Du kjenner jo det kameraet ganske godt, og det er større sansynlighet for at du finner noe dyptgående om det enn D700. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Nikon D90 Official: First DSLR Ever With HD Video Recording Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det kan bli interssant. Dette sikter seg helt klart inn mot nybegynnermarkedet, hvor video hos dSLR har vært etterspurt. Hadde nok ikke vært en funksjon jeg hadde brukt mye, men video kan alle være greit å ha. Så veldig likt ut som D80, naturlig nok, men noe med baksiden som minner meg om D40. Don't like... Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Der datt det jaggumeg inn reklame fra K-soft på mailen min. Lurer på hvor de fikk tak i adressen? De sier jo så fint at jeg har valgt å være en del av mailinglista deres... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå