Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått kjøpt meg linsepenn, blåebelg osv. Men er det sånn at mikrofiber er fyfy når det gjelder å rengjøre objektivet? Ba nemlig om å få noe å rengjøre objektivet med, og da fikk jeg en klut av noe slag som lå i en liten eske, og så etterpå at det var en mikrofiberklut med litt spesiell overflate. Kan dette skade objektivet på noe måte tror dere?

Jeg har hørt rykter om at microfiber-kluter kan være skadelig for coatingen; men fra andre hold har jeg hørt at det det beste man kan bruke! I og med at fibrene lages av plast e.l. så vil jeg tro at det det er lite nfare for skade.

 

Noen som har reelle fakta å vise til ?

 

Tom

Hadde vert fint om noen hadde noe fakta angående dette ja. Har prøvd å google, men det er vanskelig å få luket ut noe vettugt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg meldt meg inn i 'klubben for vi som eier et 28 mm 2.8'! :D Det var faktisk overraskende lite. Nå må jeg bare prøve å få fatt i en solblender før jeg drar. Litt sent å prøve å få bestilt noe (HS-10, f.eks.) fra eBay, kanskje.

Print ut en solblender! Google it.. det var engang en link til siden.. Du printer ut en solblender på ark og klipper den til :)

Lenke til kommentar
Noen som klarer å spane opp en norsk nettbutikk med Sigma 120-300 f/2.8 på lager - til under 20000 ??
Er ikke under 20kkr, men ikke så veldig langt over:

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=116434&a...isguiden_116434

Jeg skulle til å poste den samme. Da jeg la merke til at det er Sigma fatning :)

 

Men sorry Thor. Ser ikke ut til at det er å oppdrive til under 20k her i Norge til nikon, nytt. Kan jo ransake bruktmarketet. Nok en god grunn til å skifte til canon :p?

 

Edit: Brukt 120-300mm til 15k. Men vet ikke om det er Canon eller Nikon/Sigma. Siden Canon koster rundt 15-16k nytt så vil jeg ikke tro at det er Canon det er snakk om her.

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Jeg har lyst på et nytt objektiv, eller to. Fra før av så har jeg en KJEMPERÆVVA 28-100mm og en 50mm, pluss en 10-20mm jeg vet jeg får ved bursdagstider. Foreløpig er de jeg har tenkt på 18-70en til Nikon (Hadde den før, men var en IDIOT å klarte å ødelegge den) og 28mm fra Nikon.

 

Noen som har noen innvendinger? Er dette "nødvendig", "forsvarlig"? Evt noen objektiver å anbefale over de to jeg har tenkt på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...