Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Raga var konge, og det er Dum Dum også. Men flere av disse Oslofjord-banda suger lut. Postgirobygget inkludert. Det finnes tusenvis av låter å spille i skærgården, og den ultimate sommerferielåt er jo Neste sommer.

 

Det er mulig at noen ønsker å frata meg stemmeretten, men faktum er nok at jeg er den eneste som har hatt reell stemmerett når det gjelder musikk her. Etter å ha hørt mine egne produksjoner på radio over hele Europa, MTV og med en gullplate på veggen så virker det iallefall publikum mener det. At ikke alle var like fornøyde med plateanmeldelsene mine på åttitallet får heller stå sin prøve. Det er jo sjelden at noen liker å se sine favoritter bli slaktet i avisen. Slike saker fører ofte til telefonstorm fra fornærmede fans, noe som i og for seg er morsomt for en musikk-kritiker.

 

Jeg har ikke hørt Postgirobygget live, men de jeg kjenner som har gjort det av musikere mener at de ikke er noe særlig å skrive hjem om som musikere. Det kan jeg ikke skrive under på selv, men er de ikke bedre enn DiDerre (som jeg har hørt dem sammenlignet med) så er jeg tilbøyelig til å hevde at de ikke kan spille. Men så ille kan de ikke være. Jeg tror iallefall ikke det.

 

Edit: Jeg glemte salige Jokke. Jeg glemmer aldri den kvelden vi ble nektet inngang selv på de mest lugubre steder i Haugesund en fuktig kveld. Jokke fikk ikke noen særbehandling av dørvaktene, men så var han heller ikke særlig mye kjendis rundt 1990. Men fryktelig full. For de som kjenner Haugesund kan jeg nevne at etter å ha forlatt Stasjonen Pub så klarte vi faktisk å snakke oss inn på Flytten, og det er litt utrolig etter å ha blitt nektet i døren på Stasjonen. Kanskje det skyldtes at Valentinerne skulle spille der neste dag...

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Føkkoff.

 

Drit i samtlige osloband. Fytterakkern.

Motorpsycho er det DET norske bandet som har noko å hevde seg med.

 

Jokke er nada. bortsett fra fyllesvin og narkis. Og når eg høyrer postgirobygget blir eg berre flau over å vere nordmann. HERK.

 

Og om det er nokon som har musikalsk stemmerett, PMnormal, så er det meg. Eg er tidenes største musikalske besserwisser. Og eg diggar at eg alltid har rett.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

KimNK: Din blasfemist! Jokke var et fyllesvin og dophue, og nettopp det gjorde musikken hans så bra. :D

 

PMn: MTV, faktisk! Enten skal jeg bli imponert, ellers bør jeg tro du lyver. Jeg velger å bli imponert. :)

 

Djupviken og Marius: Folk under 21 (jepp. Den gamle myndighetsalderen) burde ikke hatt lov til å inneha proffutstyr. Basta! ;p

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
KimNK: Din blasfemist! Jokke var fyllesvin, og nettopp det gjorde musikken hans så bra. :D

 

PMn: MTV, faktisk! Enten skal jeg bli imponert, ellers bør jeg tro du lyver. Jeg velger å bli imponert. :)

 

Djupviken og Marius: Folk under 21 (jepp. Den gamle myndighetsalderen) burde ikke hatt lov til å inneha proffutstyr. Basta! ;p

Du har skjønt noe viktig med den aldersgrensen. For å overstige en prisgrense på 10k for hus og halvparten for optikk bør man være gamle nok til å kjøpe sprit på lovlig måte. Med legitimasjonsplikt som på polet, og strenge straffer for de som videreselger slik utstyr til de som er under grensen.

 

Når det gjelder Jokke så har jeg hatt liten interesse for det han har gjort siden de første to platene. Den dyktige tyven Jokke var på sitt aller beste der, men etterhvert ble tyveriene mindre frekke og dermed musikken litt mindre attraktiv. Men det var jo mye senere at han ble folkehelt, så man trenger kanskje bli litt kjedelige og oppbrukte for å bli pop i Norge. En trist skjebne var han uansett. Det er riktig at han egentlig ikke brukte dop. Hasj tålte han rett og slett ikke. En dustete lokal-promotor serverte mannen nevnte nytelsesmiddel før en konsert på Det Røde Sjøhus i Stavanger en gang. Jokke gikk på scenen og sang "Pølsemaker pølsemaker, hvor har du gjort av deg" om igjen og om igjen i 20 minutter før de øvrige to bandmedlemmene forlot scenen i forbannelse.

 

På tross av hans egentlig ikke brukte dop så var det dop som ble hans endelikt. Som så mange andre alkiser fant han ut at heroinrus trigger samme reseptorer som alkohol, og faktisk kan være billigere på kort sikt. Under/etter avrusing gjorde han den tabben mange før ham har gjort. Han overvurderte sin nye toleransegrense. Og slikt skal man ikke spøke med når man tar heroin. Sorry, men dødsårsaken var faktisk en overdose opiater. Sannsynligvis i kombinasjon med alkohol.

 

Når det gjelder meg og MTV så stemmer det, men det var mer gøy å bli skjelt ut på BBC fordi DJ-en ikke likte genren. Og mest gøy var det da jeg lå på et kjipt hotellrom i Cisterna (Italia) og plutselig hørte den låten jeg har mest forhold til bli spilt på radioen (med masse entusiastisk plapring på italiensk med tilhørende sjarmerende uttale av bandnavnet).

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Sånn.. Jeg rettet opp mitt forrige innlegg, slik at dophuekarakteristikken også er med.

 

Mulig å få høre hvilken sang du har mest forhold til, eventuelt på PM? Eller vil det kompromittere anonymiteten din? (La oss nå for øvrig ikke glemme at jeg alt vet hvem du er.. :p)

 

Edit: Parentesen der var ikke ment som en trussel, selv om det kanskje virker sånn.. ;p

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Jeg føler at det blir litt for spesifikt, men misstanken kommer nok heller til å rettes mot han som er produsenten. Selv var jeg teknikker og studioeier. Men siden du vet hvem jeg er så kan jeg nevne at låten kjennetegnes med et særegent trommespor som jeg klippet sammen før vi tok opp resten av instrumentene. Jeg kan avsløre at det egentlig er click-tracket som er utbrodert litt som utgjør trommene, og det var egentlig ment å fjernes i miksen. Og kjenner du meg godt vet du hvilken låt jeg mener. Og der stopper jeg informasjonen om den saken.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Hehe.. Så godt kjenner jeg deg ikke, men google gjør kanskje det? Får prøve å lete i morgen. Kanskje det blir jeg som får ta Sherlockavataren etter hvert..? :D

Nuh: En episode Generation Kill, og så blir det natta. Dere får ha en fortreffelig aften, alle sammen, selv om det nok er bare jeg og du som er våkne nå, PMn. ;p

Lenke til kommentar

Det er en til som er våken. Jeg er forresten redd for at du ikke finner mye på Google. Du finner artikler jeg har redigert for nett, men det er det eneste også. Teknikere nevnes sjelden i artikler både på nett og papir, pluss at studioet brukte psevdonym på denne utgivelsen ved et "uhell". Men produsenten er nevnt med fryktelig små bokstaver på den internasjonale utgaven. Jeg googlet navnet hans nå og fant ut at i artikler på nettet er hans navn nevnt som produsent. Det er synd for deg at han kun har et 3mp Canon A-serie og følgelig ikke aktiv på Akam. Jeg har jobbet iherdig for å holde navnet mitt borte fra www, og lykkes ganske godt med det. Jeg er en svært privat person, og liker det slik.

 

Edit: Og da er det god natt for meg også. Goodnight, ladies :p

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...