Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er jo ikke bare bare å gi et kamera bedre ISO-ytelse da. Sensoren står jo for en del av ISO-egenskapene, men også bildeprosessoren, som er en fysisk greie. Spørs hvor mye magi en firmwareoppdatering kan gjøre...

Tenkte på picture styles...

Det er riktig at picture style kan løses i firmware.

 

Tom

Lenke til kommentar

Så slengte de vel på enda ett par småting for å få ut en ny modell så folk bytta ut sine gamle.. :p

 

Om det evt. kommer en ny mk3 er det neppe store forandringer som gjør byttingen verdt.

 

Klarer du deg ikke med ISOen til mk3 burde du nesten bare kjøpe deg mere lyssterk optikk..

1,6k ISO burde ikke være noe problem med mk3? =)

 

Ser ikke helt hvilke formål mk3en ikke skal være god nok ^^

Lenke til kommentar
Så slengte de vel på enda ett par småting for å få ut en ny modell så folk bytta ut sine gamle.. :p

 

Om det evt. kommer en ny mk3 er det neppe store forandringer som gjør byttingen verdt.

 

Klarer du deg ikke med ISOen til mk3 burde du nesten bare kjøpe deg mere lyssterk optikk..

1,6k ISO burde ikke være noe problem med mk3? =)

 

Ser ikke helt hvilke formål mk3en ikke skal være god nok ^^

Har bare f/2.8 objektiver...

 

Klarer meg selfølgelig... men angrer litt på at jeg ikke kjøpte D3 istedenfor...

Lenke til kommentar
Hm. Jeg skal til Polen nå på fredag. Pakkeforslag? Kameraet skal jeg selvfølgelig ha med, 28 2.8 om jeg kjøper den i neste uke, blitsen har jeg lyst til å ta med, men da blir spørsmålet hva som skal ofres, 18-55 eller 75-300, eventuelt blitsen ...

Mange er sikkert uenige med meg, men jeg ville ha satset på å kun bruke 28mm for å gjøre det så kompakt at kamera aldri ligger på hotellrommet. Det blir en utfordring, men utfordringer gjør deg bedre. Da kan du konsentrere deg om å formidle atmosfæren slik den oppleves med det blotte øyet. Å fokusere på det du kan gjøre og glemme det du ikke har med utstyr til vil ofte kunne gi deg bedre resultater. Hvis du glemmer å forsøke på detaljer høyt oppe på hus etc, så har du mer tid til å det andre. Det blir jo litt HCB-stil på fotograferingen da.

 

Da jeg reiste før i tiden hadde jeg bare med 50mm, og syntes det var nok motiver å ta av. Våger du å ta utfordringen?

Lenke til kommentar
Så slengte de vel på enda ett par småting for å få ut en ny modell så folk bytta ut sine gamle.. :p

 

Om det evt. kommer en ny mk3 er det neppe store forandringer som gjør byttingen verdt.

 

Klarer du deg ikke med ISOen til mk3 burde du nesten bare kjøpe deg mere lyssterk optikk..

1,6k ISO burde ikke være noe problem med mk3? =)

 

Ser ikke helt hvilke formål mk3en ikke skal være god nok ^^

Har bare f/2.8 objektiver...

 

Klarer meg selfølgelig... men angrer litt på at jeg ikke kjøpte D3 istedenfor...

 

Ja hvorfor kjøpte du Canon i utgangspunktet?

 

Tilgang på flere objektiver?

 

Tom og PM, i dag har jeg vært i deres hellige gral, en del av Trondheim litt eldre dager, + at jeg har fått masse fine dører+vindubilder :p

 

Følg BK'n tett i kveld ;)

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Neida, men masse gamle vinduer og dører og dritt som dere ville fotografert. Mistet mest sannsynlig et ganske kult et da jeg åpna lokket på filmen, men men...

Det er veldig mange som opp gjennom tiden har forsøkt seg på den stilen her på Akam, men veldig få har lykkes. Det krever mer kritisk sans enn vanlig fotografering, virker det som. Men det blir artig å se hva du har fått til. Den utrolige historien har jeg kommentert et annet sted, Sherlock. Eller kanskje du bør skifte til Watson isteden. Fordi Sherlock ville ristet på hodet av den tabben, og sagt "Elementært, kjære Watson". Artig tabbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...