Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fastoptikk "ruler", både med tanke på vekt, lysstyrke og bildekvalitet. På mitt "nye" FE2 har jeg utelukkende fastoptikk, fordi det er et kamera jeg skal bruke når jeg trenger maksimal bildekvalitet. 35/1,4 er et fantastisk anvendelig objektiv, og bildekvaliteten er utrolig.

 

Men jeg bruker fortsatt zoomobjektiver i mange tilfeller, og det er jo stort sett bra nok det også. Trenger man å bytte brennvidder fort og uten at man kan bruke beina til å kompensere, så kommer man ikke utenom et zoomobjektiv.

Lenke til kommentar
På 2 kamerahus, da, tom?

Kun med 30D i morgen. 350D får hvile seg etter en hard jobb forrige helg.

 

Forresten, en veldig kort beskrivelse av 350D, Tom? Pros n' cons? Har så godt som kjøpt et, usett, serru..

Pro's: Liten størrelse, fortsatt god bildekvalitet. Rask nok.

Con's: Grepet er ikke alles venn, eksponerer ikke like nøye som 30D. Har lettere for å overeksponere i enkelte situasjoner. Løses ved å bruker RAW og -1/3 eller -2/3 i eksponeringskomensasjon.

 

Tom

Lenke til kommentar

Jeg er litt i tvil til hva som skal få være med på walken imorgen. Jeg tror det blir F5 med 50/1.8 og 105/f2.5, samt D80 med 18-70 for å dekke vidvinkelbehovet, hvis det skulle melde seg. 70-210 tror jeg at jeg legger igjen hjemme. Skal dere drasse med dere stativer, eller dropper dere det? Jeg tror for min del at jeg dropper det, det er meldt sol i Oslo imorgen.

 

Francis

Lenke til kommentar
Jeg tar med 3 objektiver imorgen; 10-22mm, 28mm f/2.8 og 50-150mm. Det bør holde.

 

Tom

Jeg tar vell med

 

40D med abtetrigrep. Alle objektivene mine. Mulig jeg dropper tamronen og kjører kun fastopptikk.2 blitser og 5 pw(Kansje noen vil bytte eller kjøpe to av meg :D)

Lenke til kommentar
Jeg tar med 3 objektiver imorgen; 10-22mm, 28mm f/2.8 og 50-150mm. Det bør holde.

 

Tom

Jeg tar vell med

 

40D med abtetrigrep. Alle objektivene mine. Mulig jeg dropper tamronen og kjører kun fastopptikk.2 blitser og 5 pw(Kansje noen vil bytte eller kjøpe to av meg :D)

Jeg vet ikke om det blir så mye tid til å stoppe opp å rigge til; slik som vi (du) gjør på våre turer.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...