Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny avatar jeg og gitt.

Øyet mitt etter at jeg hadde tatt på en kontaktlinse som kjentes ut som om den var dyppet i syre :p

 

Sukk. Avatarbytter alle veier.

 

Jeg kjenner følelsen.

 

Jeg glemte kamerabaggen igjen på bussen nå for en times tid siden. Bra det var en endestasjon, så ser sjåføren gjennom bussen før det kommer nye passasjerer.

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Hvor stort prisfall er det på objektiver? Skal selge ett som jeg har hatt siden i fjor høst, men er ikke sikker på hvor mye jeg skal ta for det i forhold til hva jeg betalte for det nytt :)

Hvilket objektiv er det snakk om?

70-300'en i signaturen min. Har ikke brukt den noe særlig etter at jeg fikk 70-200 :) Så et eksemplar på Finn.no, men den var priset til bare 600kr under nypris.

Lenke til kommentar
Hvor stort prisfall er det på objektiver? Skal selge ett som jeg har hatt siden i fjor høst, men er ikke sikker på hvor mye jeg skal ta for det i forhold til hva jeg betalte for det nytt :)

Hvilket objektiv er det snakk om?

70-300'en i signaturen min. Har ikke brukt den noe særlig etter at jeg fikk 70-200 :) Så et eksemplar på Finn.no, men den var priset til bare 600kr under nypris.

Har du sjekka bruktmarkedet på foto.no?

 

EDIT: 400 innlegg!! :woot:

Endret av Djupviken
Lenke til kommentar
Hvor stort prisfall er det på objektiver? Skal selge ett som jeg har hatt siden i fjor høst, men er ikke sikker på hvor mye jeg skal ta for det i forhold til hva jeg betalte for det nytt :)

Hvilket objektiv er det snakk om?

70-300'en i signaturen min. Har ikke brukt den noe særlig etter at jeg fikk 70-200 :) Så et eksemplar på Finn.no, men den var priset til bare 600kr under nypris.

Har du sjekka bruktmarkedet på foto.no?

 

EDIT: 400 innlegg!! :woot:

 

Gratulerer! :fun:

 

Ja, jeg har sjekka der men det var bare DO-versjonen som lå for salg der, samt noen som hadde bundlet objektivet sammen med et kamera og noe annet stæsj. Fikk litt hakeslepp da jeg så at noen hadde lagt ut objektivet for salg til 2000kr, men så oppdaget jeg at det var 75-300 som er en eldre modell :)

Lenke til kommentar

Jeg er jævlig keen for å si det mildt. Jeg kommer ikke til å være fornøyd med et D300, uansett hvor dumt det høres ut for en hobbyfotograf som meg. Jeg har ikke store problemer med å betale 20k for huset, men jo, jeg TRENGER 17-35mm. Jeg kan overleve med Tokina 18-24 en liten stund, men det blir slitsomt. Det som er digg er at 50mm f/1.8 kan brukes som normal.

 

Jeg har også vært så dum å se gjennom et D700. Blæ!

Lenke til kommentar
Topp-pris til Nikon

 

Kameraet fikk prisen for sin "utrolige bildekvalitet som kommer av det faktum at pikslene på den 12MP store CMOS-sensoren er mye større enn vanlig."

 

Er dette sund lesing for meg da? Jeg hadde nesten klart å legge D700 på hylla...

Det er mye usunt i på den "pris"-lista der. Jeg er litt keen på Yamaha CD-S1000/A-S1000 kombinasjonen, jeg. Er rimelig fornøyd med fotoutstyret mitt nå.

 

Tom

 

edit: Settet fra Marantz frister også :)

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Du trenger ikke et 17-35mm... isåfall droppe normalzoom...

I don't? Hva skal jeg ha av vidvinkel da? Jeg SKAL ha en skikkelig vidvinkel.

Du har 12mm i dag - du får samme bildevinkel med 18mm på D700; så du klarer deg et par dager med 12-24 i 18-24 "modus".

 

Tom

Ja, jeg skraper sammen 10k over kvelden, jeg så... Ja, jeg klarer meg, men blir irriterende. At det er tilsvarende bildevinkel er jeg selvfølgleig klar over, men er helt klart et lite zoomområde i lengden. Enda mindre enn 11-16mm! Må finne ut av hvor god Tokina 12-24 er på FF mtp. hjørneskarphet bare. Den var ikke særlig god på DX dessverre, og det bekymrer meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...