Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan det ha skjedd forviklinger ved at jeg har skrevet Eksponering i stedet for lysmåling? :huh:

Tviler jeg på, fordi det er ingenting som låses når den knappen trykkes inn. Men du kan ha blandet med * knappen, som kan ha forskjellige låsefunksjoner avhengig av hvilke innstiilinger du har satt i custom functions.

 

Tom

Lenke til kommentar

Fortsatt veldig i tvil om D700 vs D300. Er så sykt mye mer penger ved kjøp av FF. Redd for å krype til korset å fortsette med DX. Er jo egentlig mer enn bra nok...

ALT blir dyrere med FF. Bytte ut 10-22 med 16-35/2.8L II f.eks. utgifter, utgifter, utgifter.

Er jeg smart, holder jeg meg til 1.6x, og god EF og EF-S-optikk.. :)

Akkurat nå heller jeg mot D300. Ved kjøp av D700 + 17-35mm (som blir en nødvendighet) vil FF koste meg 18k (!) mer enn ved å kjøpe D300. De pengene kan jeg bruke på mye annet morsomt. Lysutstyr, kanskje et objektiv og skjerm. Muligens PC. Tror jeg ærlig talt vil få mye mer utbytte av det. Bruker uansett høy ISO sjelden, men søkeren på D700 misunner jeg helt klart. Er jeg flink klarer jeg å handle D300 til uka. :)

Lenke til kommentar
Hos meg funker de i praksis helt likt.. Setter jeg kameraet i AV-mode f.eks., og fokuserer og holder inne nevnte knapp, kan jeg beveget kameraet som bare det, men eksponeringen bevares som den var når jeg trykket inn knappen.. Skjer ikke dette hos deg? :shocked:

Den endrer seg ikke mens holder knappen inne; men så fort jeg slipper den, så juster den seg. Dette er ikke det samme som AE-lås. Der trykker du inn knappen, og slipper den igjen. AE forblir låst i X antall sekunder etterpå.

 

Tom

Lenke til kommentar

Fortsatt veldig i tvil om D700 vs D300. Er så sykt mye mer penger ved kjøp av FF. Redd for å krype til korset å fortsette med DX. Er jo egentlig mer enn bra nok...

ALT blir dyrere med FF. Bytte ut 10-22 med 16-35/2.8L II f.eks. utgifter, utgifter, utgifter.

Er jeg smart, holder jeg meg til 1.6x, og god EF og EF-S-optikk.. :)

Akkurat nå heller jeg mot D300. Ved kjøp av D700 + 17-35mm (som blir en nødvendighet) vil FF koste meg 18k (!) mer enn ved å kjøpe D300. De pengene kan jeg bruke på mye annet morsomt. Lysutstyr, kanskje et objektiv og skjerm. Muligens PC. Tror jeg ærlig talt vil få mye mer utbytte av det. Bruker uansett høy ISO sjelden, men søkeren på D700 misunner jeg helt klart. Er jeg flink klarer jeg å handle D300 til uka. :)

 

17-35mm er ikke en nødvendighet ;)

 

Du får jo alt til innkjøpspris, så om du er smart å beholder D80 så vil D700 gjøre deg godt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...