Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Ja, da er jeg nettopp kommet hjem fra fotballkamp, der Harald Martin Brattbakk gjorde comeback. Og jeg er antakelig den som har de beste bildene av scoringen hans. Så nå sitter jeg og funderer på hvem som kan være interessert i bildene.

 

Edit: Nyheten om comebacket hans er i masse nettaviser, men det spørs vel egentlig hvor interessert de samme er i scoringa hans i kveld.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gleder meg til lønn. Da skal det bli litt tilbehør :)

 

Side 500, og jeg skrev på den

!

 

edit: NEEEEEEI!!!! Stygge trippelpost til han dærre Ramsfoto!

:woot:

 

edit: nei det mente jeg ikke. Var en ren tilfeldighet inntil jeg plutselig hadde skrevet post 9999. Den neste er den raskeste posten jeg noen gang har skrevet tror jeg...

Endret av RamsFoto
Lenke til kommentar
De letteste er nok modellene fra Canon, Nikon, Sony og Olympus. Pentax er ikke vanskelige å bruke, men har så vidt jeg har forstått ikke de beste bildene rett ut fra kamera.

 

Du glemte å navne at grepet spiller en viktig rolle.

Kjenn på kamera i den prisklassen du ser for deg, Mr.Anki.

Ellers er det verdt å nevne at Canon kan bruke Nikkor optikk (med adapter), dog vet jeg ikke om AF o.l. vil funke, men det kan sikkert noen andre svare på.

 

Foreslår du leser litt.....

Lenke til kommentar

Hva har du fra før av?

Ingenting. 0 peiling på foto, vil bare ha skarpe bilder.

Da kjøper du ikke D3... seriøst. Det får komme senere... om noen år... hvis interessen fortsatt er like stor. Til og med D700 er langt over the top om du ikke har den minste peiling på foto, men rimeligste fullformatalternativ.

 

For en helt fersk nybegynner, så vil mest sannsynlig en D40 med et godt objektiv gi deg langt større fotoglede enn et D3/D700 med et tilsvarende objektiv. D3 og D700 blir for de aller fleste nybegynnere for komplisert til at de gidder å lære seg å bruke det (for bratt læringskurve) og for stort og tungt til at de gidder å ta det med seg. Det er i hovedsak objektivet som bestemmer skarpheten uansett, så sats på et godt objektiv.

 

Du kan jo legge deg imellom et sted... D80, eller etterfølgeren hvis du vil vente litt, er perfekt for en nybegynner som har tanker om å bli mer proff etterhvert. Da har man et kamera som er ganske avansert, men som ikke blir for komplisert.

 

Men hvis du fortsatt insisterer på å drepe fotogleden din ved å kjøpe noe lignende den D3-pakken allikevel, så "må" du bytte ut Nikkor 12-24/4 med et Nikkor 14-24/2,8. Det undrer meg at du ble anbefalt 12-24/4 til et fullformatkamera når du allikevel skal bruke så mye penger... det blir jo crop, og tilsvarende brennvidde blir jo 18-36... det vil si både overlapp og en langt dårligere vidvinkel. Ikke en leverandør jeg ville stolt på.

 

Ville satset i den billigste klassen speilrefleks. Som 400/450D på canon sin side. Husker ikke hva Nikon sin billigste klasse er.
D40 (seks megapiksler) og D60 (ti megapiksler).
Lenke til kommentar
Haha!

 

Simon, jeg syns du lager mye styr rundt dette E-3... Du får det til å høres ut som om det er Hasselbladklasse i bildekvalitet, og dykkerklokke i robusthet :p

Det høres slik ut, fordi det er det et er :thumbup:

 

Post 10.000 - og trippelpost.

Nå blir Mr. Olsen lei seg fordi han ikke fikk den ...

 

Tom

Lenke til kommentar

Har bare tatt bilder med sånn middels billige zoom objektiver. Men vil gå til innkjøp av et bedre objektiv. Et objektiv som tar skarpe og fine bilder. Men vet ikke helt i hvilket område. 12-24mm/18-80mm/50mm/84mm/ osv. Må vel bli fast, vis ikke prisen skal overstige for mange tusen?

Er det mulig å få et for rundt 5k?

Lenke til kommentar
Mange fine fastobjektiver under fem tusen. 28 2.8/1.8, 85 1.8, 50 1.4 osv. Du har også normalzommene rundt tre tusen, Sigma 18-50 og Tamron 17-50. Canons billigste 70-200 koster også bare rundt fem tusen.

Jeg skulle ha et objektiv som tar skikkelig skarpe bilder. Ikke noen av de middelmådige zoomobjektivene.

Lenke til kommentar

Mr.Olsen, ser du har 2 SB-800. Hvordan bruker du dem? Off-cam med kamerablitsen eller med en SB-800 som master?

Husker du la ut et portrett eller to(?) i BK for en tid tilbake, men husker ikke i farta hvor mange blits du brukte.

 

Er veldig nysgjerrig da jeg har lyst å investere i slike selv.

Har ikke lest så mye om strobing (om det går ann å si det slik), men har strobist bokmerket i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...