Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, fant det på menyen. Aldri studert den jeg :p

På 1D ligger AEB som et eget knappevalg.

Wow, jeg vil ha 1D! ;D

 

Okei, men ikke flere enn 15.

 

Tror AEB ligger i custom functions jeg. Får se neste gang jeg har bruk for det.

Ikke som Custom functions. Men det er et valg for AEB i oppsettsmenyen. Der setter du hvor mye +/- du skal ha. I Custom functions, så kan du velge hvilken rekkefølge som skal brukes (-/0/+, 0/-/+ osv). Sett kamea på serie modus og trykk av.

 

Tom

 

Tungvindt... D200 har BKT som egen knapp, men på D300 er den borte, idiotisk...

noe av det eneste jeg har misunt nikonleiren. Samt blitssystemet, selvsagt.
Lenke til kommentar

Surfet litt på nettet for noen timer siden og kom over dette på News.Google

''Hunters claim to have nabbed Bigfoot, Internet goes nuts''

 

Det var en stund nesten vært umulig og komme seg inn på hjemmesiden Searching For Bigfoot

Ingen problem å komme inn på hjemmesiden nå.

 

De som har kroppen til skapningen skal holde en pressekonferanse i morgen med ytterlige beviser.

OK , slikt kommer opp både titt og ofte , men jeg har klart å få tak i to bilder fra hjemmesiden :

 

Bilde med fryseren

Bilde med kroppen til Bigfoot

bilde 3

 

Hvor ekte er disse bildene ?

Er det lett å avsløre at bildene har vært manipulert med f.eks Photoshop ?

Endret av johome
Lenke til kommentar
Surfet litt på nettet for noen timer siden og kom over dette på News.Google

''Hunters claim to have nabbed Bigfoot, Internet goes nuts''

 

Det var en stund nesten vært umulig og komme seg inn på hjemmesiden Searching For Bigfoot

Ingen problem å komme inn på hjemmesiden nå.

 

De som har kroppen til skapningen skal holde en pressekonferanse i morgen med ytterlige beviser.

OK , slikt kommer opp både titt og ofte , men jeg har klart å få tak i to bilder fra hjemmesiden :

 

Bilde med fryseren

Bilde med kroppen til Bigfoot

bilde 3

 

Hvor ekte er disse bildene ?

Vi får se i morgen, de får nok oppmerksomhet for hva de har gjort men jeg er fremdeles skeptisk, good find.

Lenke til kommentar
Det kalles en diopter justering. Lar brillebrukere bruke kamera uten brillene. Så lenge synsfeilen ikke er mer enn +/-2

 

Tom

 

Når vi er inne på det: Hvor mange hakk til venstre må den skrus for en som har -1.25? Jeg har prøvd å stille på den før, men jeg blir aldri enig med meg selv om hvor den er skarpest.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke dritten av den dioptersaken jeg heller, så dere kan få skru så mye dere vil på den hos meg...
Siden du sier du ikke forstår en dritt, så sier jeg det "opplagte".

 

Diopterinnstilling er for å hjelpe brillebrukere og personer med dårlig syn. Mange brllebrukere foretrekker å fotografere uten briller, og da trenger de noe som erstatter brillene sånn at de ser brukbart i søkeren. Det er bakgrunnen.

 

Når diopteret står nøytralt, da har det ingen innvirkning. Stilles det mot pluss, da plusskompenserer det, akkurat som et sett med pluss briller, og motsvarenede med minusinnstilling. Da gir det brillebrukeren den hjelpen han/hun trenger.

 

Det kan være klokt å vie diopterinnstillingen litt oppmerksomhet. Også for folk som ikke bruker eller trenger briller. For helt nøyaktig er som regel skalaen ikke. Så det kan altså være avvik fra den nøytrale innstillingen, selv om det indikerer null. Innstillingen kan også på en del kamera forskyve seg.

 

Det er altså greit å kjenne til denne funksjonen og hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...