RandiA Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Vær forberedt på å vente litt. Sist jeg sjekket sliter Canon med leveringene av dette objektivet. (Sist jeg sjekket var før ferien så ting kan jo ha bedret seg) Jeg fikk dette 19.juni, da hadde jeg ventet en del uker på det. Det var mange som hadde bestilt det samme tror jeg, men de fikk jo inn en hel del i forretningene da. Så det er mulig det er inne nå. RandiA Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Japan Foto 55-250 linsa... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg ser litt på innkjøpslisten din nå og lurer på noe. Hva skal du med både mellomringer og et makroobjektiv? Dumme meg som bruker mellomringer på macroobjektivet mitt altså... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Mellomringer på et macroobjektiv gir deg enda nærmere nærgrense, for å klargjøre det uten ironi. Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Noen som vet om noen gode plasser man kan lese om RAW? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Desse 2x Converterene.. funker dei på alle objektiv? Nei - de er beregnet på teleobjektiv. Og de som har lys-styrke f/2.8 eller bedre hvis du ønsker autofokus. Tom Lenke til kommentar
jimdidr Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Noen som vet om noen gode plasser man kan lese om RAW? Hva vill du lese? Bruk raw instillingene på kamera ditt ta et bilde åpne det i Photoshop(der finnes flere programmer som redigerer Raw men mange er dårlige) Dra i spakene når du ser bilde forandre seg så lærer du mye mer enn det du får av en artikkel som prøver å forklare deg at bildet forandrer seg Dette er hva jeg tror så kan dere andre tro på jesus og sånn... hihi Lenke til kommentar
Kaamilla Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg tar bilder i RAW og kan bruke Lightroom, men jeg ville ha noe som var forklarende for en som aldri har brukt speilrefleks før. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hva vil du ha forklart? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Fjortis-sexisme er ikke særlig konstruktivt på et forum der vi utrolig nok har jenter som medlemmer. Det går i nerdefora av typen hardware, for der finnes det ikke jenter. Og hvis de finnes, så vet de ikke selv at de er det. Så sammenligningen med jenter vil jeg ikke gå god for. Jeg synes at en 8 åring heller bør bytte ut sitt Barbi-kamera med to stk Hasselblad H3D enn at noen skal bytte ut damen sin for å få en slankere med større pupper. En slik person fortjener hverken dame eller kamera spør du meg. Nok om det. Jeg har ikke vurdert å trekke meg fra BK, men jeg blir betenkt over min virksomhet. Hvis ikke jeg får fokusere på det jeg ønsker, så trekker jeg meg. Men det blir jo ikke aktuelt, siden jeg holder meg godt innenfor reglene. Men det virker som om jeg bør forsøke å finne ut hvem som ikke liker å få slik kritikk som jeg gir, og heller holde meg borte fra trådene deres. For enkelthets skyld kan jo de som ikke ønsker mine vurderinger gi beskjed om det. Inntil da får alle som jeg orker å skrive om oppmerksomhet. K-ryeng: Det ideelle er at moderatorene gjør inngrep, men jeg har faktisk rapportert overtramp av retningslinjene i BK uten at det har ført til noe som helst. Jeg tror at alle moderatorer frem til nå har gitt blaffen i sær-reglene for BK fordi de ikke forstår poenget med dem. Eller kanskje de ikke har lest dem. Og uansett så har moderatorene gjort en totalt råtten jobb i håndhevingen av disse. Greit nok at de ikke sjekker om bilder er vedlegg eller ikke, men når det i tråden gis klar melding om at det er linking så må de gripe inn. Det har de aldri, jeg gjentar aldri gjort. De av dem som har øyne å lese med kan ikke unngått å ha lest poster som påpeker dette, og likevel gidder de ikke å gå inn i tråden selv og gi en advarsel om reaksjon på brudd på retningslinjene. Men forumets hellige ku treords-regelen skal håndheves som om det var moselovene. Det forteller meg enkelt og greit at moderatorteamet enten mangler kunnskaper om BK, eller gir blanke beng i hvordan BK fungerer for brukerne. Uansett har de hatt lang tid på å vise at de tar jobben sin på alvor, noe de har bevist at de kun gjør utenfor BK. Og da er det ikke noen andre alternativer enn vigilante-moderering. Jeg håper det blir orden på det nå, for jeg har hatt problemer med å forstå hvorfor det ikke har vært noen reaksjonere hittil. Da er det bare å vente litt for å se om det virker. Når det gjelder det å skrive kommentarer til de som ikke ønsker det så vil jeg veldig gjerne vite hvem som ikke ønsker min type kommentarer. Jeg gidder ikke kaste bort tiden min på deltakere som ikke er interessert i min kritikk. Jeg bruker altfor mye tid på BK allerede, og setter pris på å kunne sile ut litt flere tråder. Medlemmer som ikke liker en type kritikk får enten lære seg å tåle det, eller slutte å legge ut bilder. Er så lei av folk som klager på at jeg klager på småting! helvette heller, det er det som er viktig, dte er de små tinga i bildene som ødelegger, et støvkorn, en utbrenthet, et eller annet. For dere som er så pyser at dere ikke tåler det, HA DERE VEKK! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 (endret) Som vanlig er Marius litt mer kompromissløs enn meg Og så fremstår jeg bare som en liten bris i forhold til hva som kan forventes, så jeg tar meg heller et glass champisbrus og en sigarett. Dessuten vet jo alle at jeg har for vane å sende torpedoer etter de som kritiserer mine kritikker, så ingen kommer til å reservere seg likevel Enter; Mr Olsen. Make my day, punk. Endret 14. august 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Syklet i 3 timer i dag er partivis røft terreng, så fått fjernet all aggressjon. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hmm, syns nesten det er rart å tenke på at Tomsi kom hit etter meg :S Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hmm, syns nesten det er rart å tenke på at Tomsi kom hit etter meg :S Hvordan da? Som medlem på forumet ? Tom Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hmm, syns nesten det er rart å tenke på at Tomsi kom hit etter meg :S Mange som kom før deg og Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Hmm, syns nesten det er rart å tenke på at Tomsi kom hit etter meg :S Hvordan da? Som medlem på forumet ? Tom mhm... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Er det bare jeg som ikke finner bracketing på 5D? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Det heter noe annet på 5D... Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Det heter vel AEB på alle Canon sine? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. august 2008 Forfatter Del Skrevet 14. august 2008 Auto Exposure Bracketing? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå