Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Noen som har en oversikt over alle canonkameraene?

5D - entusiastkamera med fullformatsensor, kjent for meget bra bildekvalitet men er ikke noe sportskamera, moderat priset

1D (Mk III) - proffkamera med 1.3x crop, godt egnet til sport pga gode ISO-verdier og bra seriehastighet. Finnes i to/tre tidligere utgaver også, med tilsvarende spesifikasjoner med lavere oppløsning og bildekvalitet.

1Ds (Mk III) - proffkamera med fullformat, brukes ofte som studiokamera og har rykte på seg for å levere bilder som minner om mellomformat i uttrykk. Ikke top notch på høye ISO-verdier, men leverer svært høy oppløsning og eksepsjonelt god bildekvalitet på lave til moderate ISO-verdier (50-1600). Finnes også i to tidligere utgaver med tilsvarende spesifikasjoner men lavere bildekvalitet.

 

Mk I (finnes egentlig ikke, men blir brukt om den første utgaven), II og III er versjonsnummer. Mk IIn er en lett oppgradert utgave av Mk II, litt på samme måte som Nikon oppgraderte D70 og la på s-postfix til D70s for en liten oppdatering.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ha oversikt over Canon-kameraene er da ikke vanskelig?

 

1Ds er vel typisk studiokamera, mange megapiksler og lav seriebildehastighet, mens 1D har færre megapiksler og høyere seriebildehastighet, og dermed bedre ISO-ytelse. 1Ds er FF, 1D har 1.3 crop. 5D har FF, og er noenlunde moderat både på megapiksler og seriebildehastighet, og dermed god på høy ISO. Mk II er bare en eldre versjon av MkIII, MkIIn var en liten oppgradering som jeg tror gikk på buffer og skjermstørrelse.

Lenke til kommentar
ok... Skulle tro deres FF var ISO-sterk, det var det altså ikke... Så hadde deres 1D vært FF, men samme MP så kunne de tangert D3?
Kanskje, det vet man jo ikke ;-)

 

Fullformatkameraene til Canon har vært sterke på ISO-verdier, men de har ikke strukket strikken særlig langt. ISO3200 er absolutt brukbart både på 1D Mk III og 1Ds Mk III, det er bare at de stopper omtrent der. 1D går vel til ISO6400 dog, men ikke med på langt nær det samme støynivået som D3.

Lenke til kommentar
Dollarkursen skal visst være på vei opp.

 

Tom

*)"§!!! Jeg som skal til USA i Oktober! :'(

 

 

Hva synes dere om avtaren min btw?

Fantastisk. Tenkte å bruke den selv, men det hadde vel ikke vært helt fair iom at du fant den :p

 

Er det der EN fotografs stuff?

 

Hva det er på 6400 og 3200 gir jeg ganske blanke i, det er opp til ca 2000 jeg syns er viktig, helst rundt 800-1600, resten er nesten likegyldig for meg.

 

Steike! Blitt moderator og nå!

Når skjedde det?

 

Hva er det med dere å flokke dere rundt meg'a?!

HÆ? DU?! :p

Lenke til kommentar

Er det der EN fotografs stuff?

Tror det ja :p

 

Hva i huleste skal han med 6 hus? Og han får ikke brukt halvparten av all kremoptikken sin heller.. Hvem skal forresten drasse på det?

 

 

Kameraer får gjennomgå i Beijing.. auch. Se de første sekundene av videoen.

huff da..

 

HÆ? DU?! :p

 

K-ryeng ... Olsen har ikke en sjanse i havet, dessuten er han ikke atten. :p

Ah, daså.. Noe som ikke stemte der :p
Lenke til kommentar
Hva i huleste skal han med 6 hus? Og han får ikke brukt halvparten av all kremoptikken sin heller.. Hvem skal forresten drasse på det?

Det står i billedteksten (man kan bla seg videre til flere bilder øverst til høyre), han skal blant annet ha flere fjernstyrte kamerahus montert rundt om kring i arenaene.

Lenke til kommentar
Hva i huleste skal han med 6 hus? Og han får ikke brukt halvparten av all kremoptikken sin heller.. Hvem skal forresten drasse på det?

Det står i billedteksten (man kan bla seg videre til flere bilder øverst til høyre), han skal blant annet ha flere fjernstyrte kamerahus montert rundt om kring i arenaene.

Mange pocketwizards ja :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...