Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Dollarkursen skal visst være på vei opp.

 

Tom

Dollar kursen kommer nok til å gå opp, men å si det like før ett valg er egentlig litt for lett :) De har jo nesten ikke valg i år, det er Obama som kommer igjennom valget, og det tar muligens den siste livskiten ut av mccain (som egentlig ikke er den værste på jord å velge men han kunne vært mindre bitter å verdens politi)

 

Obama har lovet å stikke ut av Irak, noe som destabiliserer regionen men det har de gjort før og vi så jo alle hvordan det gikk... (alle som har lest om det eller er født før (la oss si) 1980 )

 

MEN kursen kommer seg ingen vei på lang sikt om ikke Obama slår igjennom med hva han sier som er så mangt. Ron Paul hadde vært deres beste valg, men propaganda maskinen slo han hardt ned (han er liksom "the crazy one") USA må holde seg til sitt eget styr, få Lobbyister(i all hovedsak) ut av Washington (District of Columbia). Fjerne sin egen sentralbank eller i det minste gjøre den statlig igjen, og få hast i det å fikse skolegangen til barna. (er så mye som kan fikses med skole gang, så lenge folk lærer å tenke selv i tillegg.)

 

Dette kunne føre til at USA faktisk hadde fått en bedre måte å kommunisere med verden, det hadde også kunne hjelpe de alt for fundamentalt kristene (lære folk evolusjon, alderen på jorda, osv osv..)

 

Oki sorry gikk litt langt dette...

 

Men det som skjedde i USA kommer til resten av verden, det kommer til å ramme de fattigste først så de feiteste kan spise seg i hjel, vi her tillands har ikke mye å frykte utenom mer invandring (om du frykter det da((fordi folk stikker av fra problemene i sitt hjemland)))

 

Men derimot om McCain (fortsetter krigen og holder en stiv tone med f.eks russland som flexer muskler for tiden, uten at usa har evne til å flexe for mye selv) blir valgt er det god sjans for at USA blir værre (se "dokumentaren" madmax. eller bare se tilbake på den kalde krigen.)

 

uhm igjen unnskyld.. blir bare så borte i dette emnet... Uhm ja Dollarn går snart opp, men den faller fort om ikke Obama infrier, (Se på Funcom og lansering av Age Of Conan.)

 

Unskyld skrivefeil om dem er her, men jeg skrev vist en bok her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
George W. Bush om 4 år! :woot:

Blir vell heller Jeb (jeg vill si det skjer aldri, men han er jo litt mindre "tulling" en George jr.)

 

Men blir det han så kan vi vell alle glede oss over billig kamerautstyr som vi kan ta in i krig.

 

Ja jeg vet jeg nå kanskje høres ut som en av disse ungendommen som sier "bush er en idjot," men ikke vet noe mer enn dem, det skal være for si... ja håper det. :)

Lenke til kommentar
å legge opp til en politisk diskusjon på akam er å be om trøbbel.

 

Må, ikke si hva jeg mener. Må IKKE si hva jeg mener. MÅÅÅ IKKE si hva jeg mener.

Trekk pusten dypt og tenk på noe morsomt og fornuftig.

 

Tom

Kan ikke du heller si noe morsomt? Jeg er alt for forbanna til å komme på noe selv.
Lenke til kommentar
Hjelp! Fotoshoot i morra og 40d'n min er plutselig blitt litt vrang. Jeg kan bare velge ISO instillinger mellom 200 og 1600 (ja, jeg har utvidelse på), og istede for att det står ISO 200 står det 2oo, om dere skjønner hva jeg mener. Noen som veit hva dette kommer av og kan hjelpe meg?

 

Feilen er:

 

40d

 

Viktig shoot da?

Lenke til kommentar
Jeg liker Bush, ikke at jeg følger med han så mye, men jeg er enig i at han bør være i midt-østen, jeg syns det er rett av han.

 

kanskje ikke ta fra de oljen osv, men etter 11. sep syns jeg han har all grunn til å fjerne terrorister...

*trekker pusten dypt* (jeg skriver det fordi jeg faktisk gjorde det.)

 

Å si at det å ta Saddam Hussain var galt... er antageli feil.

Men å si de er i Irak for å hevne 11.september er feil på den måten at man antar Ameikanere kan se forsjellen på landet Irak og Afganistan OG nå i senere tid Pakistan (som de faen ikke bryr seg om engang.((Her har de viktig info/int. at Bin L. befinner seg.)))

Å si 11.september var gjort på Al Quaidas eget initiativ uten noe hjelp... er vanskeligere veldig vanskelig å si for sikkert. (byggene er laget for å tåle en flykrasj eller faktisk flere. Sjekket på dokumentar film fra reisingen av bygget etter å ha hørt det andre steder.)

Og si at Bush er en idiot, er som å kalle en spade frekk etter noen slo deg i bakhode med den.

 

Irak krigen var målet, mens 11. sept. var verkøyet.

 

NÅ høres jeg ut som en "Loon"(galning). Men det er sånn folk er lært opp til å ignorere andre muligheter enn propagandaen de har blitt matet.

 

Å si at Irak krigen var en dårlig ide er ikke nødvendigvis sant, men at den var igjennomført på en elendig måte for å dra den ut (styrke amerikansk økonomi, etter alle sluttet å handle oljen i Dollars.) er mer korrekt.

 

 

jaja detaljer, detaljer... ?

 

Staten trenger ikke fortelle oss alt, men å lyve til den uinformerte eller uinteligente menige mann er heller vanskelig uten å få bråk, så dem prøvde seg på noen (olje)svarte løyner.

 

Var vell Lincoln som sa; Der er ikke den man med god nok hukommelse til å lyve. (eller noe i den dur)

Lenke til kommentar
Hjelp! Fotoshoot i morra og 40d'n min er plutselig blitt litt vrang. Jeg kan bare velge ISO instillinger mellom 200 og 1600 (ja, jeg har utvidelse på), og istede for att det står ISO 200 står det 2oo, om dere skjønner hva jeg mener. Noen som veit hva dette kommer av og kan hjelpe meg?

 

Feilen er:

 

40d

 

Viktig shoot da?

Ikke viktigere enn at ISO 200 går bra, men jeg hadde fint klart meg med 100 også. Det som er rart er at det er "o" istede for "0" overalt hvor jeg kan stille inn ISO. Jeg kan ikke skjønne at jeg har greid å fikle det i stykker allerede.

Lenke til kommentar
Hjelp! Fotoshoot i morra og 40d'n min er plutselig blitt litt vrang. Jeg kan bare velge ISO instillinger mellom 200 og 1600 (ja, jeg har utvidelse på), og istede for att det står ISO 200 står det 2oo, om dere skjønner hva jeg mener. Noen som veit hva dette kommer av og kan hjelpe meg?

 

Feilen er:

 

40d

 

Viktig shoot da?

Ikke viktigere enn at ISO 200 går bra, men jeg hadde fint klart meg med 100 også. Det som er rart er at det er "o" istede for "0" overalt hvor jeg kan stille inn ISO. Jeg kan ikke skjønne at jeg har greid å fikle det i stykker allerede.

Har du prøvd å resette til fabrikk-instillingene ?

 

Tom

Lenke til kommentar
Har du prøvd å resette til fabrikk-instillingene ?

 

Tom

Ja, men ting blir ikke bedre.

 

EDIT: Nå har jeg ikke mulighet til å velge autofokusmodus (one shot ect) eller seriebilde funksjon.

 

EDIT2: Bytte av objektiv ga tilbake det jeg mista i EDITen over, men ISOen er fortsatt tulling.

Endret av AasmundMo
Lenke til kommentar

Jeg brukte det på Vinjerock i ganske heavy regn, passet på å holde huset så tørt som mulig og tørket av det så ofte jeg kunne. Jeg var også forskitig med tempraturendringer etterpå.

 

Det er bare det at det er to uker siden og det er blitt brukt etter det uten problem. Den siste uken har det ligget på akkurat samme stedet på rommet mitt.

 

Jeg vil tro at hvis det hadde vært kondes ville det påvirket kameraet med en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...