Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Til dere sportsfotografer: Det finnes kun en eneste profesjonell sportsfotograf i Norge. Med det mener jeg at han kun tar sportsbilder, er kun kjent for det og lever av det. Det er kampsportfotografen Kjetil Kausland. Vi har hatt ham oppe tidligere. Når det gjelder hans valg av kamera så satt vi og pratet på kaffebaren i Strandgaten for et par år siden. Da brukte han 1D MkII. Han likte bildekvaliteten til 5D bedre, men var redd for det med hastighet og intuitiv bruk. Hva tror dere han bruker i dag? Ihvertfall ikke 1D.

 

Kjenner du Kausland PM, var du på Performancen hans her i Bergen, men det er vel litt missvisende for dette forumets klientel og betegne Kausland som sportsfotograf da det er mer snakk om kunst en journalistisk foto og telelinse langs fotball banen. Men skillet mellom sportsfotografer og fotojournalister er litt kunstig, det er vel snarere en fotojournalistisk oppgave, som blir dekket av avisens fotojournalister eller eventuelt freelansere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På innkjøpsliste: Macbook Pro, Canon EF 500mm f/4L IS, Canon EOS 5D mkII og Canon EF 24-105mm f/4L IS :love:

 

*jobbe mye, spare, jobbe mye, spare*

 

Forslag til endringer?

 

Tja, hsuker ikke prisen på Canon 500mm i hodet, men hva med å vurdere Sigma 500mm/4.5? Du skal sikkert bruke det på stativ uansett, så MÅ du ha IS?

Nei, må ikke ha IS. Skal bruke den mest på monopod. Om Sigma 500mm f/4.5 er bra optisk så må den vurderes :)

Lenke til kommentar
Kjenner du Kausland PM, var du på Performancen hans her i Bergen, men det er vel litt missvisende for dette forumets klientel og betegne Kausland som sportsfotograf da det er mer snakk om kunst en journalistisk foto og telelinse langs fotball banen. Men skillet mellom sportsfotografer og fotojournalister er litt kunstig, det er vel snarere en fotojournalistisk oppgave, som blir dekket av avisens fotojournalister eller eventuelt freelansere.

Kaus har jeg kjent i 15+ år. Han er av mange regnet som kunstfotograf, og jeg er blant dem. Men det er heller ingen tvil om at han er sportsfotograf, fordi det er slik han tjener pengene sine.

 

Edit: Jeg var bortreist da han hadde sin performance i Teatergarasjen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...