Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Selv tror og håper jeg på 6,5 fps, værtetting og 16 mp sensor :)

 

Jeg har nok ikke råd til å hoppe opp et prisnivå til 1D, mulig jeg får klare meg med 6.5, eller hoppe over til Nikon som har 8?

Det utgjør en minimal forskjell, men å fange skate/ski/snowboard foto i høye hastigheter er det små marginer mellom et kult og et dårlig bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må vel i alle fall være en forskjell på 5D MkII og 1D som gjør at folk heller vil velge den dyrere varianten. Selv tror jeg ikke at 5D vil få et like godt hus, blant annet.

Sant det. Huset til 5D mkII blir nok det samme som 5D, bare at 5D mkII kommer til å få værtetting, tipper jeg.

 

Er det bare jeg som vil ha 2.5" skjerm isteden for 3" på 5D mkII? Tipper det blir 3" skjerm på 5D II.

Lenke til kommentar

Høy skuddtakt er fint og flott det. Selvfølgelig fristende, men det å lære seg bedre timing av avtrykket er heller ikke dumt. Når økonomien sier nei til raskere alternativer, så blir nok det den viktigste suksessfaktoren. Nøkkelen til god timing ligger i å studere bevegelsesmønsteret til det man fotograferer, finne rytmen. Skater du selv, så har du det egenetlig i blodet, da handler det bare om å bevistgjøre seg i forhold til rytme.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å handle fra B&H i New York for så å ta med tilbake til Norge? Problemer med toll osv?

 

Prøver å se om de kan reservere en nikkor 70-200 f/2.8, siden de forsvinner så fort, og er skjelden de har på lager, men lurer på hvordan det er å ta det med inn til norge igjen.. :)

 

/Yaricks :)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med å handle fra B&H i New York for så å ta med tilbake til Norge? Problemer med toll osv?

 

Prøver å se om de kan reservere en nikkor 70-200 f/2.8, siden de forsvinner så fort, og er skjelden de har på lager, men lurer på hvordan det er å ta det med inn til norge igjen.. :)

 

/Yaricks :)

Jeg prøvde dette en gang, men da måtte jeg overføre pengene på en eller annen måte som gjorde at jeg ikke gadd det.

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha!

Prøver å få kontakt med live help til B&H, men ingenting skjer, så får se på det. Hadde vært irriterende hvis de ikke hadde flere igjen når jeg kom dit.. :/

 

/Yaricks

 

EDIT: Snakka med B&H. De sa at jeg kan bestille via telefon, de trekker fra kortet, så enten sender de den når den kommer inn, eller så kan jeg hente den i New York når jeg kommer. (Hvis de har inne da). Ser ut som det blir planen ved neste lønn! :)

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
1d i seg selv er jo en gimpa 1ds, så tror ikke enda en lignende innebygd BG versjon er noe de kommer til å lage.. =)

Det er vel en litt diskutabel påstand. I den grad den tar dårligere bilder så er den gimpa, men i og med at 1D er en eldre serie enn 1Ds så er det egentlig ikke mulig for 1D å være en gimpa Ds. For å kunne gimpe noe må det eksistere først :p

 

Til dere sportsfotografer: Det finnes kun en eneste profesjonell sportsfotograf i Norge. Med det mener jeg at han kun tar sportsbilder, er kun kjent for det og lever av det. Det er kampsportfotografen Kjetil Kausland. Vi har hatt ham oppe tidligere. Når det gjelder hans valg av kamera så satt vi og pratet på kaffebaren i Strandgaten for et par år siden. Da brukte han 1D MkII. Han likte bildekvaliteten til 5D bedre, men var redd for det med hastighet og intuitiv bruk. Hva tror dere han bruker i dag? Ihvertfall ikke 1D.

 

Nettopp kommet hjem fra fotosession og har lastet ned bildene på laptop-en. Puster lettet ut for dette ser greit ut. Vanskelige forhold til magasinbilder, men jeg fikk til noe som beskriver det jeg skulle få frem. Goody. Da kan jeg ta fridagen min i morgen uten stress. Det beste er at jeg har gjort det på fritiden, og siden jeg ikke har fast kontrakt og fotografering ikke nevnes i min stillingsbeskrivelse så regnes det som fast/frilans.

Gulle godt for meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...