IceFox Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Nå som han har begynt portretter ender han kanskje med en 85mm f/1.4 snart. Am I right, Mr. Olsen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Nå som han har begynt portretter ender han kanskje med en 85mm f/1.4 snart. Am I right, Mr. Olsen? En lyssterk 85mm kan friste fler enn Mr. Olsen ... Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 De fant ut om D200 i går også =DHuff, den var vrien, men jeg fikk lurt meg unna De får med seg mere enn du tror Men du har vel nok utstyr til å klare deg noen dager nå. Tom Mer enn jeg tror? Jeg fikk den i høst og de har ennå ikke sett det. Var bare flaks. Pappa sitter å klår på den i 10 min før han ser "D200"! Burde vel klare meg til helga ja Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Nå som han har begynt portretter ender han kanskje med en 85mm f/1.4 snart. Am I right, Mr. Olsen? Har du fått bank eller noe? Den koster i underkant av 11k om jeg ikke tar feil! Nei, en 85mm f/1.8 kan kanskje være nærmere enn jeg tror, muligens brukt, men en f/1.4 blir det ikke! Nå som han har begynt portretter ender han kanskje med en 85mm f/1.4 snart. Am I right, Mr. Olsen? En lyssterk 85mm kan friste fler enn Mr. Olsen ... Tom De må være blinde, for de ser ikke hvor tom bankkortet blir. Mulig de kjenner det Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Jeg er enig at man kommer langt med 85mm f/1.8 - holder lenge for meg. Men det er et par bokeh-frelste på forumet som sikler etter etter f/1.2 - f/1.4 Men først skal jeg skaffe det jeg trenger til Kambodja/Vietnam turen. Tom Endret 31. mars 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hoho, ikke lett med nytt utstyr nei. Mor/far/kjæreste/venn/kollega: "Nytt kamera/linse nå igjen??" Meg: "Nei, den har jeg hatt leeeenge!" Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg er enig at man kommer langt med 85mm f/1.8 - holder lenge for meg. Men det er et par bokeh-frelste på forumet som sikler etter etter f/1.2 - f/1.4 Men først skal jeg skaffe deg jeg trenger til Kambodja/Vietnam turen. Tom Etter å snakket med Anew og bokeh (Var ikke sikker på hva bokeh var før) så har jeg funnet ut at mange bruker bokeh feil, så kanskje disse frelste snerves inn en smule? Så etter hva jeg har forstått så, med min fotostil, så trenger jeg ikke noen superduper bokeh. Hoho, ikke lett med nytt utstyr nei. Mor/far/kjæreste/venn/kollega: "Nytt kamera/linse nå igjen??" Meg: "Nei, den har jeg hatt leeeenge!" Den jeg tok på D200 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Etter å snakket med Anew og bokeh (Var ikke sikker på hva bokeh var før) så har jeg funnet ut at mange bruker bokeh feil, så kanskje disse frelste snerves inn en smule? Så etter hva jeg har forstått så, med min fotostil, så trenger jeg ikke noen superduper bokeh. Enig med du - bokeh bør ses i sammeneng med hva man fotograferer. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Etter å snakket med Anew og bokeh (Var ikke sikker på hva bokeh var før) så har jeg funnet ut at mange bruker bokeh feil, så kanskje disse frelste snerves inn en smule? Så etter hva jeg har forstått så, med min fotostil, så trenger jeg ikke noen superduper bokeh. Enig med du - bokeh bør ses i sammeneng med hva man fotograferer. Tom Du har en del feil i dag Tom. Enig med du? Over her er det også noen slike. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Etter å snakket med Anew og bokeh (Var ikke sikker på hva bokeh var før) så har jeg funnet ut at mange bruker bokeh feil, så kanskje disse frelste snerves inn en smule? Så etter hva jeg har forstått så, med min fotostil, så trenger jeg ikke noen superduper bokeh. Enig med du - bokeh bør ses i sammeneng med hva man fotograferer. Tom Du har en del feil i dag Tom. Enig med du? Over her er det også noen slike. Enig med du er et utrykk som brukes enkelte steder - men de andre leifene er pga av at jeg har ikke vent meg til tastaturet på den nye laptop'en min (Toshiba A210). Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Ok, ja betyr nei, enkelte steder, som i bakvendtland Switcher mellom 4-5 tastatur om dagene, folket tror jeg er amøbe, for jeg skriver mer feil enn rett, enkelte taster har hengt seg opp på alle tastaturene, så ting går litt for fort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Skikkelig tastatur er alfa og omega. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 ka d et kan je gskriveu nde rpå ! Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Du gidder ikke kjøpe objektiver fra USA eller, Mr. Olsen? Da kunne du faktisk fått 85mm f/1.4 for ca. 6500 inkl. frakt og moms. Vet selvfølgelig ikke om dette er på handlelista di, men uansett. Kunne jo importert 17-55mm-ern også. Husker bare at du babla masse om å importere en hel god del utstyr for en liten stund tilbake. Du synes reklamasjonsrett rettferdiggjør prisforskjellene i så fall? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Har ingen mulighet til å skaffe meg utstyr fra USA som gamlingene ikke er klar over (Blir jo de som må bestille) Nei noen 85mm er ikke på handlelista. Det eneste jeg har lyst på nå er D300. Jeg skal bruke blits så lite som mulig under makro i sommer, og D200 er en gråstein i forhold på høyere ISO! Ellers er det kun noen minnekort og batteri, og sitter å venter på polafilter... Lenke til kommentar
GLN Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Sitter her og vurderer om jeg skal kjøpe Sigma 17-70 når jeg får pengene tilbake, eller om jeg skal gå for et annet objektiv i samme prisklasse. Hadde Tamron 18-55 i bakhodet. Noen kommentarer? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Hva med Tamorn 17-50mm f/2.8? Eller Nikon 17-55mm? Endret 31. mars 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Nikon 17-55mm går vel litt dårlig på Canon Men det er jo en passende tid å bytte system ... Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Merk punktet "samme prisklasse". Vil sterkt anbefale Tamron 17-50mm, som også kun er litt over prisklassen du budsjetterer i. Nikkor 17-55mm var nok å ta i litt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Nikon 17-55mm går vel litt dårlig på Canon Men det er jo en passende tid å bytte system ... Tom Jeg tenkte å komme med: Kjøper du Nikon 17-55mm så er det jo bare å bytte hus, vinn vinn Merk punktet "samme prisklasse". Vil sterkt anbefale Tamron 17-50mm, som også kun er litt over prisklassen du budsjetterer i. Nikkor 17-55mm var nok å ta i litt. Men fy så morro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå