Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fant ut om D200 i går også =D

Huff, den var vrien, men jeg fikk lurt meg unna ;)

De får med seg mere enn du tror :hmm:

 

Men du har vel nok utstyr til å klare deg noen dager nå.

 

Tom

 

Mer enn jeg tror? Jeg fikk den i høst og de har ennå ikke sett det. Var bare flaks. Pappa sitter å klår på den i 10 min før han ser "D200"!

 

Burde vel klare meg til helga ja ;)

Lenke til kommentar
Nå som han har begynt portretter ender han kanskje med en 85mm f/1.4 snart. Am I right, Mr. Olsen?

 

Har du fått bank eller noe? Den koster i underkant av 11k om jeg ikke tar feil!

Nei, en 85mm f/1.8 kan kanskje være nærmere enn jeg tror, muligens brukt, men en f/1.4 blir det ikke! :)

 

Nå som han har begynt portretter ender han kanskje med en 85mm f/1.4 snart. Am I right, Mr. Olsen?

En lyssterk 85mm kan friste fler enn Mr. Olsen ...

 

Tom

 

De må være blinde, for de ser ikke hvor tom bankkortet blir. Mulig de kjenner det :)

Lenke til kommentar
Jeg er enig at man kommer langt med 85mm f/1.8 - holder lenge for meg. Men det er et par bokeh-frelste på forumet som sikler etter etter f/1.2 - f/1.4

 

Men først skal jeg skaffe deg jeg trenger til Kambodja/Vietnam turen.

 

Tom

 

Etter å snakket med Anew og bokeh (Var ikke sikker på hva bokeh var før) så har jeg funnet ut at mange bruker bokeh feil, så kanskje disse frelste snerves inn en smule?

 

Så etter hva jeg har forstått så, med min fotostil, så trenger jeg ikke noen superduper bokeh.

 

Hoho, ikke lett med nytt utstyr nei.

 

Mor/far/kjæreste/venn/kollega: "Nytt kamera/linse nå igjen??" Meg: "Nei, den har jeg hatt leeeenge!" :innocent:

 

Den jeg tok på D200 ;)

Lenke til kommentar
Etter å snakket med Anew og bokeh (Var ikke sikker på hva bokeh var før) så har jeg funnet ut at mange bruker bokeh feil, så kanskje disse frelste snerves inn en smule?

 

Så etter hva jeg har forstått så, med min fotostil, så trenger jeg ikke noen superduper bokeh.

 

Enig med du - bokeh bør ses i sammeneng med hva man fotograferer.

 

Tom

Lenke til kommentar
Etter å snakket med Anew og bokeh (Var ikke sikker på hva bokeh var før) så har jeg funnet ut at mange bruker bokeh feil, så kanskje disse frelste snerves inn en smule?

 

Så etter hva jeg har forstått så, med min fotostil, så trenger jeg ikke noen superduper bokeh.

 

Enig med du - bokeh bør ses i sammeneng med hva man fotograferer.

 

Tom

 

Du har en del feil i dag Tom. Enig med du?

Over her er det også noen slike.

Lenke til kommentar
Etter å snakket med Anew og bokeh (Var ikke sikker på hva bokeh var før) så har jeg funnet ut at mange bruker bokeh feil, så kanskje disse frelste snerves inn en smule?

 

Så etter hva jeg har forstått så, med min fotostil, så trenger jeg ikke noen superduper bokeh.

 

Enig med du - bokeh bør ses i sammeneng med hva man fotograferer.

 

Tom

 

Du har en del feil i dag Tom. Enig med du?

Over her er det også noen slike.

Enig med du er et utrykk som brukes enkelte steder - men de andre leifene er pga av at jeg har ikke vent meg til tastaturet på den nye laptop'en min (Toshiba A210).

 

Tom

Lenke til kommentar

Du gidder ikke kjøpe objektiver fra USA eller, Mr. Olsen? Da kunne du faktisk fått 85mm f/1.4 for ca. 6500 inkl. frakt og moms. Vet selvfølgelig ikke om dette er på handlelista di, men uansett. Kunne jo importert 17-55mm-ern også.

 

Husker bare at du babla masse om å importere en hel god del utstyr for en liten stund tilbake. Du synes reklamasjonsrett rettferdiggjør prisforskjellene i så fall?

Lenke til kommentar

Har ingen mulighet til å skaffe meg utstyr fra USA som gamlingene ikke er klar over (Blir jo de som må bestille)

 

Nei noen 85mm er ikke på handlelista. Det eneste jeg har lyst på nå er D300. Jeg skal bruke blits så lite som mulig under makro i sommer, og D200 er en gråstein i forhold på høyere ISO!

 

Ellers er det kun noen minnekort og batteri, og sitter å venter på polafilter...

Lenke til kommentar
Nikon 17-55mm går vel litt dårlig på Canon :hmm:

 

Men det er jo en passende tid å bytte system ...

 

Tom

 

Jeg tenkte å komme med: Kjøper du Nikon 17-55mm så er det jo bare å bytte hus, vinn vinn :wee:;)

 

Merk punktet "samme prisklasse". Vil sterkt anbefale Tamron 17-50mm, som også kun er litt over prisklassen du budsjetterer i. Nikkor 17-55mm var nok å ta i litt. :p

 

Men fy så morro! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...