Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Før idag tenkte jeg at D300 min var mer enn nok til mitt bruk innen kamera. Det er jo enda det, men etter å ha fått tafset litt på D700 er jeg ikke helt overbevist... For en fantastisk søker det var i forhold til mitt.... Fikk nesten sjokk.. :)

 

Minuset er jo at jeg ikke har råa til det og heller ikke kommer til å få det i nærmeste fremtid heller :(

 

Men et lite macro objektiv skal det nok bli etterhvert tenker jeg.... Kikket på etpar, men fikk best feeling med 60mm til nikon... Noen som har noen grunn til at jeg IKKE burde velge den?

 

PS! Liker generelt ikke bugs, så bruksområdet blir vel andre steder... :)

 

PS! Nettop kommet heim fra street legal og kjente hvor mye jeg har savne lukta av svidd gummi... (selge benz`n og kjøpe noe som går godt igjen kanskje?) ;)

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke helt å se hva du forsøkte å gjøre, så jeg stiller følgende spørsmål:

 

Hva i helvete drev du med? :p

 

Ser usedvanlig vondt ut, ja.

 

Og det satte noen fine merker i jorda etterpå :p

Sorry Remi, men måtte le litt, det virket så komisk...for så vidt utfordret du skjebnen på nytt noen timer senere...så du har vel like mange liv som en pokkers katt :p

Lenke til kommentar
Artig at min ungdoms amerikanske danseband-klassikere fra Sir Douglas Quintet lanseres på ny i TV-reklamer for tiden. Doug Sahm var ikke noen dum mann. Blandingen av tex mex og dansevennlige ballader var en perfekt blanding fra Skandinavia-vennene fra San Antonio.

Så plata i hylla på bensin-stasjonen jeg var innom i ettermiddag. Jeg lurte på å kjøpe - men droppet det. Du vil da sikkert si at jeg gjorde noe dumt :p

 

Tom

Lenke til kommentar
Artig at min ungdoms amerikanske danseband-klassikere fra Sir Douglas Quintet lanseres på ny i TV-reklamer for tiden. Doug Sahm var ikke noen dum mann. Blandingen av tex mex og dansevennlige ballader var en perfekt blanding fra Skandinavia-vennene fra San Antonio.

Så plata i hylla på bensin-stasjonen jeg var innom i ettermiddag. Jeg lurte på å kjøpe - men droppet det. Du vil da sikkert si at jeg gjorde noe dumt :p

 

Tom

Nei, det er det vel ikke? Jeg kjøper ikke så mye musikk lenger selv, så om jeg kjøper denne er uvisst. Men jeg hadde ikke blånektet. En annen sak er at kanskje de amerikanske utgivelsene kan være mer spennende for meg. Denne inneholder nok stort sett Sonett-utgivelsene, uten at det er til forkleinelse for noen.

 

Et minutt stillhet for Doug Sahm som døde av hjerte-attakk like før tusenårsskiftet.

Lenke til kommentar

Og der fikk han to til.

 

Anyhoo! CS3 til mac har en fin funksjon som heter: "Clarity", når du åpner RAW filer. Det funksjonen gjør, er å justere skarpheten på bildet. Ikke dramatisk mye, men litt. Pittelitt. Jeg finner ikke den finurligheten på CS3 til windows. Bare "Sharpen", og den gjør ikke stort mer enn den vanlige sharpenfunksjonen. Faktisk pent lite. Ingenting mer, faktisk.

 

Er det slik at denne "clarity", funksjonen faktisk bare er ett annet navn for sharpen med samme funksjon, hensikt og grad av bildelig voldtekt noe jeg har oversett, eller har ikke windows dette?

Lenke til kommentar
Og der fikk han to til.

 

Anyhoo! CS3 til mac har en fin funksjon som heter: "Clarity", når du åpner RAW filer. Det funksjonen gjør, er å justere skarpheten på bildet. Ikke dramatisk mye, men litt. Pittelitt. Jeg finner ikke den finurligheten på CS3 til windows. Bare "Sharpen", og den gjør ikke stort mer enn den vanlige sharpenfunksjonen. Faktisk pent lite. Ingenting mer, faktisk.

 

Er det slik at denne "clarity", funksjonen faktisk bare er ett annet navn for sharpen med samme funksjon, hensikt og grad av bildelig voldtekt noe jeg har oversett, eller har ikke windows dette?

Om du åpner i ACR i Windows får du akkurat det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...