k.n.b Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Jeg har faktisk spilt en fotballkamp for Sleneset mot Aldersund. Men det var ikke akkurat forrige helg... Wtf, når? Jeg bor ikke i Aldersund, men er mye på Aldra, Sleneset er jeg aldri. Hvordan skal jeg huske det da? En slektning av meg jobbet som lærer på Sleneset i et par år, og trente også fotballaget. Helt tilfeldig at jeg var på besøk akkurat når denne kampen skulle gå. Tidlig på 80-tallet kanskje? Det førte i alle fall til at jeg fikk sett meg litt rundt. Var på toppen av Lovund, inspiserte grottene på Træna etc. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 For å lage litt stemning Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ekstremt vanskelig å bruke uten stativ og godt med lys. Måtte bumpe opp i 3200 ISO for å få en kurant lukkertid. Løsningen er Canon MT-24 Her er en link til en FLICKR med en fyr som mer eller mindre tar bilder utelukkende med ME-65 og MT-24 (sammen med 400D) Scott Thompson på FLICKR Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kikket gjennom bildene fra en fotosession jeg tok i går, og kan med glede konkludere med at jeg er fornøyd selv om jeg tøyet grensene mht lukkertid. Det er rart med det, men noen bilder får riktig uttrykk selv om det ikke er preget av absolutt krystallklar skarphet. Selv når de skal til magasintrykk. For uskarpe er de ikke. Jeg føler en herlig avslappet følelse nå som det bare er teksten som gjenstår. Det blir en rolig helg likevel. God helg, guys and gals Artig at min ungdoms amerikanske danseband-klassikere fra Sir Douglas Quintet lanseres på ny i TV-reklamer for tiden. Doug Sahm var ikke noen dum mann. Blandingen av tex mex og dansevennlige ballader var en perfekt blanding fra Skandinavia-vennene fra San Antonio. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 For å lage litt stemning Må si jeg liker denne bedre Lenke til kommentar
modin Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Artig at min ungdoms amerikanske danseband-klassikere fra Sir Douglas Quintet lanseres på ny i TV-reklamer for tiden. Doug Sahm var ikke noen dum mann. Blandingen av tex mex og dansevennlige ballader var en perfekt blanding fra Skandinavia-vennene fra San Antonio. Herlig jeg og en venn diskuterte Danseband musikk ute på byen i går, og mente at dette bare var noe som ble laget i Sverige og Norge, og med artister av svært så laber kvalitet (med unntak av de Dire Straits låtene som kan puttes under danseband). Men da var det artig at noen skulle trekke fram eksempel på det motsatte dagen etter, både høy kvalitet og amerikansk, og ikke minst tekster som ikke handler om fedme, fitte, kjærlighetsklisjer eller overdrevent alkohol bruk (slik all skandinavisk danseband gjør). Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Woho, fant en ryggsekk som ser meget fin ut til mitt bruk, uten å koste en million kroner. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36157%3br:pg Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ny sak med fotograf i offentligheten. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ny sak med fotograf i offentligheten. I det minste ble han ikke siktet for pedofili eller terrorisme.. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hehe, sant. He accused me of using a "telephoto" lens to spy on his staff from the public staircase on the second floor. Blint obviously knows nothing of photography because the 14mm ultra wide angle lens on my camera body was about the furthest thing possible from a telephoto lens. Brilliant! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Ha ha ha. Håper den var sabla skarp i alle fall, og at han hadde et hav av piksler å ta av. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Lo litt når jeg leste det. Minte meg om en tråd på et eller annet Canon-forum. En som hadde blitt spurt om han kunne se mannem på månen eller noe sånt med en 17 - 40d (på et 5d), "That thing is huge!" Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Jeg syns vi alle burde ta en tur dit, med de lengste telene våre og ta bilder av ham. Edit: Og 7-14 skal visstnok være bra for street. Det er stort, og folk tror det er et teleobjektiv, og tror de ikke er med i bildene. Endret 9. august 2008 av Simon Aldra Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 (endret) Oly 7-14 er rimelig lang ja - mye lengre enn EF 14/2.8 på 5D - som fotografen i bloggen brukte. EF 14mm f/2.8L II er riktignok lengre enn den første versjoen. Endret 9. august 2008 av gorpium Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 EF 14mm f/2.8L II USM skulle jeg gjerne testa nærmere på 5D Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Men folkens, vi tar en tur. Der borte er det jo en smal sak å leie utstyr. Jeg foreslår vi alle møter opp med batterigrep, den største blitsen tilgjengelig for vårt system med softboks og et leid 300/2.8 på monopod. Hvem er med? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Hvor hen sa du? Junaiten, tipper jeg. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Korrrekt! Og alle må huske solblender. Egentlig burde vi ha fjernutløser også, og direkte ledning til en dieselagregatdrevet fotoskriver. Tom kan dra med seg dieselagregatet, jeg tar skriveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå