tomsi42 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Store normaler å bære med seg, gitt. Sammenlignet med kameraet, så er de lette. Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jupp. Forøvrig foretrekker jeg å bruke et PMnormalobjektiv på mitt kamera. Det er -3.58mm^2, tar sære, uklare og uforståelige bilder og kritiserer alt og alle. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Hvorfor regne på det i det hele tatt? Hvis du ikke vet brikkestørrelsen i kameraet ditt så er du for dum til å eie dyrt kamerautstyr. Og uansett tar dere alle feil. 28mm på DX tilsvarer 75-80mm på 6x6. All annen omregning er for dårer. Smågutter med sine puslete små sensorer. Og snart kommer Amund og disser min 120-film, og hevder at det er latterlig å ikke regne normal som 210mm, siden det er slik det er på enkelte storformat. Ey, jeg er ikke 100% sikker, OK!? Normalen min er 1,5 crop, og den er lengre enn din! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Og uansett tar dere alle feil. 28mm på DX tilsvarer 75-80mm på 6x6. All annen omregning er for dårer. Smågutter med sine puslete små sensorer. Og snart kommer Amund og disser min 120-film, og hevder at det er latterlig å ikke regne normal som 210mm, siden det er slik det er på enkelte storformat.Du blir ikke tatt seriøst før du fotograferer med 20"x24" film, og da er en 210mm ultravidvinkel! (813mm blir en normal) Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Forresten, PM, var det du som var på en småguttekamp mellom SIL og Dønna/Herøy og fotograferte med 6x6 forrige helg? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Lyst på en bag/sekk som uten å være for dyr matcher disse kravene: Plass til MacBook 13" Nikon D70 28-100mm 50mm 10-20mm SB600 Fint om det er plass til en bok eller to også.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Lowepro computrekker AW/Classic? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Forresten, PM, var det du som var på en småguttekamp mellom SIL og Dønna/Herøy og fotograferte med 6x6 forrige helg? Jeg har faktisk spilt en fotballkamp for Sleneset mot Aldersund. Men det var ikke akkurat forrige helg... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Forresten, PM, var det du som var på en småguttekamp mellom SIL og Dønna/Herøy og fotograferte med 6x6 forrige helg? Jeg har faktisk spilt en fotballkamp for Sleneset mot Aldersund. Men det var ikke akkurat forrige helg... Men det var kanskje på den tiden det var vanlig å fotografere med 6x6 Lowepro computrekker AW/Classic? AW Regnbeskyttelse er alltid "kjekt å ha". edit: Jeg selv har en Tamrac Adventure 9 - tror det er plass til mer foto-stæsj i den. Men desto mindre plass til annet. Tom Endret 8. august 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg har faktisk spilt en fotballkamp for Sleneset mot Aldersund. Men det var ikke akkurat forrige helg... Men det var kanskje på den tiden det var vanlig å fotografere med 6x6 He, he. Småbildefilm var faktisk oppfunnet på den tiden. Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Forresten, PM, var det du som var på en småguttekamp mellom SIL og Dønna/Herøy og fotograferte med 6x6 forrige helg? Jeg har faktisk spilt en fotballkamp for Sleneset mot Aldersund. Men det var ikke akkurat forrige helg... Men det var kanskje på den tiden det var vanlig å fotografere med 6x6 Lowepro computrekker AW/Classic? AW Regnbeskyttelse er alltid "kjekt å ha". edit: Jeg selv har en Tamrac Adventure 9 - tror det er plass til mer foto-stæsj i den. Men desto mindre plass til annet. Tom Finnes det Computrekker AW? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Finnes det Computrekker AW? Jepp: http://products.lowepro.com/product/CompuT...-AW,1924,16.htm Det er faktiskt ikke en Computrekker Classic lenger. Men de har en Plus AW ... I såfall, den som tar mest stæsj. Tom Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Finnes det Computrekker AW? Jepp: http://products.lowepro.com/product/CompuT...-AW,1924,16.htm Det er faktiskt ikke en Computrekker Classic lenger. Men de har en Plus AW ... I såfall, den som tar mest stæsj. Tom Ah, det var det ja! Computrekker AW virker som en fin sekk.. Lowepro Vertex 100 er også et laternativ. Den tar Macbooken din. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ah, det var det ja! Computrekker AW virker som en fin sekk.. Lowepro Vertex 100 er også et laternativ. Den tar Macbooken din. Jeg har vel for £$¤#&% ikke en MacBook! Men du har det kanskje ? Vertex serien synes jeg forøvrig er veldig bra. Vertex 200 står på short-listen min. Tom Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Yehey. Check out the studio a! Endret 8. august 2008 av ZoDz Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Da fant jeg igjen kameraet i en bag Men hvor har jeg gjort av bildene mine? Har ett lite hull mellom nye og gamle bilder. Digitalt rot er fryktelige greier Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Yehey. Check out the studio a! Jeg synes modellen din har blitt litt bisk i det siste... Endret 8. august 2008 av k.n.b Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Ugg.. digitalt rot er forferdelig. Har så mye shit på harddiskene mine som burde vært sortert og sikkerhetskopiert. Got maself a new avatar guys. Endret 8. august 2008 av gorpium Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Me ditto. Kan man tagge og 'fargekode' bilder i Bridge, folkens? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå