Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor regne på det i det hele tatt? Hvis du ikke vet brikkestørrelsen i kameraet ditt så er du for dum til å eie dyrt kamerautstyr.

 

Og uansett tar dere alle feil. 28mm på DX tilsvarer 75-80mm på 6x6. All annen omregning er for dårer. Smågutter med sine puslete små sensorer. Og snart kommer Amund og disser min 120-film, og hevder at det er latterlig å ikke regne normal som 210mm, siden det er slik det er på enkelte storformat.

 

Ey, jeg er ikke 100% sikker, OK!? :p

 

 

Normalen min er 1,5 crop, og den er lengre enn din! :p

Lenke til kommentar
Og uansett tar dere alle feil. 28mm på DX tilsvarer 75-80mm på 6x6. All annen omregning er for dårer. Smågutter med sine puslete små sensorer. Og snart kommer Amund og disser min 120-film, og hevder at det er latterlig å ikke regne normal som 210mm, siden det er slik det er på enkelte storformat.
Du blir ikke tatt seriøst før du fotograferer med 20"x24" film, og da er en 210mm ultravidvinkel!

 

(813mm blir en normal)

Lenke til kommentar
Forresten, PM, var det du som var på en småguttekamp mellom SIL og Dønna/Herøy og fotograferte med 6x6 forrige helg?

Jeg har faktisk spilt en fotballkamp for Sleneset mot Aldersund. Men det var ikke akkurat forrige helg...

Men det var kanskje på den tiden det var vanlig å fotografere med 6x6 ;)

 

Lowepro computrekker AW/Classic?

AW

 

Regnbeskyttelse er alltid "kjekt å ha".

 

edit: Jeg selv har en Tamrac Adventure 9 - tror det er plass til mer foto-stæsj i den. Men desto mindre plass til annet.

 

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Forresten, PM, var det du som var på en småguttekamp mellom SIL og Dønna/Herøy og fotograferte med 6x6 forrige helg?

Jeg har faktisk spilt en fotballkamp for Sleneset mot Aldersund. Men det var ikke akkurat forrige helg...

Men det var kanskje på den tiden det var vanlig å fotografere med 6x6 ;)

 

Lowepro computrekker AW/Classic?

AW

 

Regnbeskyttelse er alltid "kjekt å ha".

 

edit: Jeg selv har en Tamrac Adventure 9 - tror det er plass til mer foto-stæsj i den. Men desto mindre plass til annet.

 

 

Tom

Finnes det Computrekker AW?

Lenke til kommentar
Ah, det var det ja! Computrekker AW virker som en fin sekk.. Lowepro Vertex 100 er også et laternativ. Den tar Macbooken din.

Jeg har vel for £$¤#&% ikke en MacBook! ;) Men du har det kanskje ?

 

Vertex serien synes jeg forøvrig er veldig bra. Vertex 200 står på short-listen min.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...