Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mannjshit?

Majnnskiit? Whatever! Drikk heller Farris!!!!!!!

 

 

Noen som tror det er noe poeng å spare 1k ved å kjøpe N17-35/2.8 nytt vs N14-24/2.8? Netsen så det skinner en 14-24 forran kameraet mitt snart, men tror jeg skal klare meg lenge med 24mm på FX...

Jeg selv ville nok heller valg 17-35mm fremfor 14-24mm på FX; men det er meg. Men er 17-35mm like god optisk ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Somersby ;):D

 

mannjshit?

Majnnskiit? Whatever! Drikk heller Farris!!!!!!!

 

 

Noen som tror det er noe poeng å spare 1k ved å kjøpe N17-35/2.8 nytt vs N14-24/2.8? Netsen så det skinner en 14-24 forran kameraet mitt snart, men tror jeg skal klare meg lenge med 24mm på FX...

Jeg selv ville nok heller valg 17-35mm fremfor 14-24mm på FX; men det er meg. Men er 17-35mm like god optisk ?

 

Tom

 

På grunn av mer tele?

 

Tror nok 14-24 er bedre optisk...

Lenke til kommentar
På grunn av mer tele?

Å kalle det tele, blir å strekke den for langt ... Men mere optimalt brennviddeomgang; ja. Har en 10-22mm på Canon (~ 16-35mm FX) - og den er mer enn vid nok på det videste, men litt for snau i andre enden.

 

Tror nok 14-24 er bedre optisk...

Det er det jeg har hørt også.

 

Tom

Lenke til kommentar

Da min far var ung (les: bodde på hybel) var det vanlig å la satsen gjære alkohol uten å destillere, dermed kom en rundt regelen om hjemmebrenning (og positivt var det også at man slapp å risikere eksplosjon).

 

Det fungerte vel, men dæsken så stygt det må ha vært.

 

Og skal man drikke noe svakt er det jo 40 % HB man snakker om, da'ah. :p

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som har problemer med Lightroom 2? Jeg har lasta ned en trail for å prøve hvordan det er i forhold til Bridge/Photoshop, men hvis jeg kjører mer enn et program på en gang så har LR veldig lyst å ikke svare/klikke/dø hver gang jeg er så vidt innom et annet program (sjekker forumet her f.eks). Jeg hadde aldri dette problemet med PS/Bridge.

Lenke til kommentar
Kan noen fort forklare mellomformat og storformat?

Kan hende du finner litt informasjon her.

Nei, der finnes ingen informasjon om annet enn crop og fullformat.

 

Edit: Kennyboy tar for seg de forskjellige formatene her. Artikkelen er fra 2006, og han tok ikke digitalmediet særlig på alvor for to år siden ser det ut for. Digitalt fullformat tilsvarer 35mm størrelsesmessig.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...