Kurt Grusom Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Den mellomringen skal eg ha... Men fisheye linsa koster 2500 i norge og 250 på ebay... Så klart du kjøper ei for å ha på lur Den greia du linket til på eBay er ikke verdt 250 engang Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er det stor forskjell på desse? Bortsett fra IS? Treng eg IS på Linsa og når eg har det i Kamera? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=13281 http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=55097 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er det stor forskjell på desse? Bortsett fra IS? Treng eg IS på Linsa og når eg har det i Kamera? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=13281 http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=55097 Du har ikke IS i kamera. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Canon EOS 450D Digital, EF-S 18-55 IS SOORRYY Misforsto stort der Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har lyst til å skyte analogt, men først vil jeg ha en god negativskanner. Er også sugen på å spare opp penger til et mellomformatkamera. Ser en del selger Mamiya pakker brukt til overkant av 10 000kr. Hasselblad 500C/M frister veldig også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har lyst til å skyte analogt, men først vil jeg ha en god negativskanner. Er også sugen på å spare opp penger til et mellomformatkamera. Ser en del selger Mamiya pakker brukt til overkant av 10 000kr. Hasselblad 500C/M frister veldig også. Flatbed scannere er jo helt greie til mellomformat. Men du bør nok legge deg på nivået til Epson V700. Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Okei. Koster litt den, men er ikke urimelig dyr og jeg forventet heller ikke en annen pris. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Okei. Koster litt den, men er ikke urimelig dyr og jeg forventet heller ikke en annen pris. Jeg er ikke så kravstor, så jeg nøyde meg med en V500, og bruker den til vanlig 135 film. Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Skjønner. Hadde jeg først lagt ut en god slamp med peng for et mellomformatkamera kan jeg like godt kjøpe en skanner som overfører den gode bildekvaliteten. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Kan noen fort forklare mellomformat og storformat? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 PM kan sikkert gjøre det eller tomsi. Jeg har ikke nok kunnskap til å forklare det på riktig måte. Sånn svart på hvitt, så er filmen som brukes i mellomformat og storformat enormt mye større enn småbildeformat filmen - eller bildesensoren. Det er så tragisk at sånt skjer. Spesielt når en person blir dømt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Kan noen fort forklare mellomformat og storformat? Det er vel PMnormal som er guruen her, men jeg har forstått det slik at man regner formater som 4,5x6cm, 6x6cm og 6x7cm som mellomformat. Disse er basert på 120 (og 220) filmformater som er 6cm i bredden (+ litt). Storformat er alt som er større enn det 4x5" og 8x10" er vel ganske vanlig. Der leveres filmen som ark, ikke på rull - hvis jeg har forstått det rett. Tom Endret 6. august 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har dere lysstyrken på fullt å lcd-skjermen når dere fotograferer? Vil ikke bildet se litt overeksponert da? Har en Sigma 70-300mm macro 1:2 linse, vil en nærlinse(close-up lens) ha bedre effekt? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Japp, storformatkameraene er som en minnekortleser hvor hvert kort holder én eksponering. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har dere lysstyrken på fullt å lcd-skjermen når dere fotograferer? Vil ikke bildet se litt overeksponert da? Har slått av LCD-en. Har en Sigma 70-300mm macro 1:2 linse, vil en nærlinse(close-up lens) ha bedre effekt? Du kommer nærmere, men det blir fullt så skarpt. Tom Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Woh! Der har Lightroom 2 kræsjet for første gang. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Har dere lysstyrken på fullt å lcd-skjermen når dere fotograferer? Vil ikke bildet se litt overeksponert da? Har slått av LCD-en. Har en Sigma 70-300mm macro 1:2 linse, vil en nærlinse(close-up lens) ha bedre effekt? Du kommer nærmere, men det blir fullt så skarpt. Tom Det blir IKKE fullt så skarpt, mener du vel. Endret 6. august 2008 av yackup Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har en Sigma 70-300mm macro 1:2 linse, vil en nærlinse(close-up lens) ha bedre effekt? Du kommer nærmere, men det blir fullt så skarpt. Tom Det blir IKKE fullt så skarpt, mener du vel. Details, schmetails ... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Fort gjort å forvirre vet du.. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Er denne grei nok til lett portrett fotografering? Eller andre anbefalinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå