Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er det, men effektivt er det 22.5-45
Tja, du måtte hatt 22.5-45 på 135-film, men det er jo 15-30 også på crop ;-)

 

Sorry, klarte bare ikke dy meg, men brennvidden er jo konstant uansett. Og for svært mange er det fullstendig irrelevant hva det tilsvarer på 135-film - siden de ikke har et forhold til det. For deg og meg kan det selvfølgelig ha noe å si, men jeg lurer på om _du_ egentlig "tenker" i 135 eller om du bare konverterer av "gammel uvane". Jeg gjør det ikke lenger, på samme måte som PMnormal "tenker" jeg forskjellige systemer for seg, og konverterer til 135 bare når jeg snakker med andre som gjør det.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, så lenge det står EF eller EF-S foran passer det på 450D. (Andre betegnelser fra Tamron, Tokina og Sigma)

 

Størrelsen også?

 

Men kvar er det best å kjøpe ei fisheye linse til dette? Evay til 1/4 del av prisen som i norge?

Lenke til kommentar
Det meste er egentlig trist. F100 kjennes så mye mer robust ut, grepet ligger bedre i hendene, 15-30mm objektivet mitt er faktisk 15-30...

 

Jeg er fristet til å selge D300et og gå analogt...

Gjør det... jeg anbefaler (eller utfordrer?) alle til å gå analogt... om ikke annet så for en periode, spesielt om man kun har skutt digitalt. En av grunnene er å stifte bekjentskap med denne måten å ta bilder på, den andre grunnen er at følelsen og sjarmen med film er annerledes. Annerledes i positiv retning for noen, negativ retning for andre.

 

Jeg er "gammel nok" til å ha tatt mye bilder med film, og savnet dette litt. Har fortsatt et F80 liggende, men ville gå helt tilbake til "old school". Jeg tok derfor sjansen, kjøpte et rimelig og manuelt Nikon FE2 (under 1000,- fra USA, alt inkludert) med noen glimrende brukte manuelle objektiver og ble både gledelig overrasket og begeistret over disse bildene kontra bildene fra mine digitale kamera. Har selvsagt mye med objektivene å gjøre og hvordan man arbeider med film kontra digitalt, men film har sin egen sjarm synes jeg :)

 

Jeg har mine digitale kamera enda, både Ixus'en og D70s'en. Disse har selvsagt fortsatt sine bruksområder. Alt til sitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...