Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det har han helt rett i. Ta blomsterbilder som et konkret eksempel. Du skal være pokker så eksepsjonelt flink før jeg legger merke til et blomsterbilde. Det samme gjelder motorsport, det skal være spektakulært før jeg gidder å kommentere det (og et slikt så jeg på et engelskspråklig forum i går, i parantes bemerket) og så videre.

 

Det er absolutt et poeng i det.

Lenke til kommentar

Tja, jeg nyter mer det gjennomsnittelige portrett enn det gjennomsnittelige blomsterbilde. Et portrett handler om kontakt med personen, og de fleste klarer dette til en viss grad.

 

Vi kan vel gjerne si at jeg ser flere portrettbilder jeg virkelig liker enn blomsterbilder jeg virkelig liker.

 

Men det er selvfølgelig bare meg, og jeg er jo som kjent klinisk gal.

Lenke til kommentar

Fotografering er en kunstform som skiller seg veldig ut fra mye annet.

Maling, musikk, skulpturer osv er avhengig av visjonen; fantasien og kreativiteten av skaperen.

En fotograf må ha visjonen, fantasien og kreativiteten i tillegg til timing.

Unntaket er studiofotografer, kanskje. Da de har mer kontroll over omgivelsene.

Ellers er en fotograf veldig avhengig av å være på rett plass til rett tid, og det er ikke alltid noe man kan manipulere eller kontrollere.

 

Jeg kan ikke se at noe har forandret seg siden foto ble til, annet enn utstyret.

Bra bilder er avhengig av komposisjon og uttrykk, slik det alltid har vært.

Pga genre vil ikke alt falle i smak hos alle, men slik er det med musikk også.

 

Selv er jeg ikke noe fan av for eks black metall hører jeg om det er teknisk bra, om det er melodiøst bra komponert, om elementene som blir tatt i bruk fremmer et ønsket uttrykk, og pga det er en egen genre vil de som liker genren like mer innen black metall, selv om det er crap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...