henkeZ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Okey. Jeg bruker følgende metode til å skarpe opp mine bilder: Nytt lag, CTRL-J. Filter - Other - High Pass. Velg verdi 2. Sett blending mode til soft light. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Soft light? Jeg trodde ikke det var noe annet enn overlay som fungerte med High Pass, jeg. Hva er forskjellen? Endret 2. august 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Du kan jo stille terskelen for oppskarping i USMen også IceFox. Det er det threshold er.. Forøvrig bruker jeg highpass til oppskarping, selv =) PS; http://www.engadget.com/2008/08/02/video-r...you-sans-a-sea/ awesome stol dette Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Soft light? Jeg trodde ikke det var noe annet enn overlay som fungerte med High Pass, jeg. Hva er forskjellen? Jeg bruker soft light, og tar opacity ned på rundt 70% Overlay blir litt for mye, etter min smak... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ang portefølje på nett, hva mener dere om å først kommer til en side med en logo + noen bilder, for å måtte klikke på logoen/bildene for å komme videre? Tror det hadde blitt kult... Noe likt dette bare litt annen plassering osv... Du mener da noen slikt : Nettside Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Okey. Jeg bruker følgende metode til å skarpe opp mine bilder: Nytt lag, CTRL-J. Filter - Other - High Pass. Velg verdi 2. Sett blending mode til soft light. Prøvde den oppskriften din i Photoshop 7.0 jeg. Da fikk jeg opp denne meldingen når jeg trykket på High Pass: RandiA Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Husk å velge riktig layer... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Prøvde nettopp High pass for første gang, og jupp, det gjør underverker. Takker for tipset Jan Henrik. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Du mener da noen slikt : Nettside Bilder sier mer enn tusen ord, og jeg er mer og mer på vei mot ja-siden i debatten om legalisering av reptilhold. Flotte bilder, med andre ord. Endret 2. august 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Ang Highpass: Sitter dere med et backgroundlayer, copy av det, så et par curves og saturation lag,så kopierer dere "bakground-copy" trykk filter-others-highpass, og så soft light. Hvorfor skarpe opp områder som er ute av fokus? Da blir det bare masse dritt... ThorEH: Ja,slik ja... Ikke tro det var du som inspirerte meg Men den er fin ja... Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Når vi snakker om nettsider her; ja, jeg synes du burde ha en splashpage, mr olsen. Har der selv, og tror det hjelper litt på å fange litt umiddelbar intresse. Meeeen, skal oppdatere min egen hjemmeside denne uka nå, og tror jeg skal bygge opp litt på strukturen, har nå, classic, creative,fashion og misc, som galleri navn. Men føler det blir litt random hvor bildene havner. Noen andre som har ideèr på måter å dele opp bildene. Feks, studio i ett, location i ett har jeg også tenkt på, men blir litt mange i hvert da oO Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Har Canon World Wide warranty på 1D-husene sine btw? (kjøpt fra B&H) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Når vi snakker om nettsider her; ja, jeg synes du burde ha en splashpage, mr olsen. Har der selv, og tror det hjelper litt på å fange litt umiddelbar intresse. Som er? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Den flotte splash-siden din fungerer ikke i Fx, i alle fall ikke i GNU/Linux-versjonen av den. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Ang Highpass: Sitter dere med et backgroundlayer, copy av det, så et par curves og saturation lag,så kopierer dere "bakground-copy" trykk filter-others-highpass, og så soft light. Du bruker ikke Adjustment layers mao.? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Den flotte splash-siden din fungerer ikke i Fx, i alle fall ikke i GNU/Linux-versjonen av den. Funker på mac og windows, ihvertfall. Funker i alle vers firefox til meg, safari, IE etc. Så sikkert bare gnu/linux da =) Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Så sikkert bare gnu/linux da =) Bare. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Innlegg 9000 i chattetråden! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 Du mener Image - Adjustments - Hue/Saturation? Nei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå