Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke snart på tide å opprette en veiledning som tar for seg bildestabilisering og økt lysstyrke, og hvilke fordeler og ulemper disse har overfor hverandre? Jeg synes det er mange spørmål om dette, særlig om hvorvidt man skal velge et f/4 IS-objektiv eller et tilsvarende med f.eks. f/2,8.

Lenke til kommentar
Er det ikke snart på tide å opprette en veiledning som tar for seg bildestabilisering og økt lysstyrke, og hvilke fordeler og ulemper disse har overfor hverandre? Jeg synes det er mange spørmål om dette, særlig om hvorvidt man skal velge et f/4 IS-objektiv eller et tilsvarende med f.eks. f/2,8.

 

De som er smarte nok velger begge deler :tease:

Lenke til kommentar
Er det ikke snart på tide å opprette en veiledning som tar for seg bildestabilisering og økt lysstyrke, og hvilke fordeler og ulemper disse har overfor hverandre? Jeg synes det er mange spørmål om dette, særlig om hvorvidt man skal velge et f/4 IS-objektiv eller et tilsvarende med f.eks. f/2,8.

 

De som er rike nok velger begge deler :tease:

Fixed.

Lenke til kommentar
De som er rike nok velger begge deler :tease:

Fixed.

Når det er Kim Are som skriver, så er det vel sannsynlig at:

smart != CaNikon-eier

 

derfor:

smarte folk har stabilisator i huset

 

derfor:

smarte folk kan kjøpe f/2.8 og stabilisator, kun mindre begavede markedsaktører behøver å gjøre kost/nyttevurderingen f/2.8 vs. f/4+IS.

 

QED? :fun:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
De som er rike nok velger begge deler :tease:

Fixed.

Når det er Kim Are som skriver, så er det vel sannsynlig at:

smart != CaNikon-eier

 

derfor:

smarte folk har stabilisator i huset

 

derfor:

smarte folk kan kjøpe f/2.8 og stabilisator, kun mindre begavede markedsaktører behøver å gjøre kost/nyttevurderingen f/2.8 vs. f/4+IS.

 

QED? :fun:

 

Å herregud dette ble litt komplisert for meg :blush:

 

Men ja jeg har f/1.4, f/2.0 og f/2.8 med stabilistator og ikke hadde jeg noe valg heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Film, ja. Min sensor bytter jeg heldigvis sjelden ut. :p Neida, du får sverge til film hvis du vil.

Ser ut som om abraxas bør komme seg mer eller mindre igjennom april-festen med den bunken der.

 

Er det ikke på tide at vi gjenoppliver denne tråden? Vært dødt her en god stund nå.

En god ide. Må bare finne noe å prate om ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Skjønte nesten at det må inn på service, men hvis det ikkje blir dekka av garantien - blir det dyrt?

Det kommer an på merke osv. Noen objektiver er det bare å bytte en chip. En Sigma jeg om hadde, den front-fokuserte, leverte jeg inn til service; men den klarte de ikke å fikse.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...