Bruker-93156 Skrevet 1. august 2008 Forfatter Del Skrevet 1. august 2008 I produktguiden står det noe ala D300, 12,3MP, effetkive 12,1MP, eller noe.-.. Lenke til kommentar
y-kastoph Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Tar likegodt spørsmålet her jeg. Har et D300 med 17-55 Nikkor objektiv. Trenger rett og slett noen tips til hva jeg kan ta bilde av med denne brennvidden. Har prøvd meg på litt landskapsbilder, men er på en måte litt lei av dette. Noen forslag til hva jeg kan bruke som motiv? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det kalles en normalzoom. Dette fordi det dekker normalområdet med en grei vidvinkel og en lett tele i tillegg. Det betyr at objektivet egner seg for generell bruk, mer konkret passer det til folk, fe, ting og rustne tønner. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Solformørkelsen. Fotografert bak et stykke med film fra trykkeriet. Tok noen bilder gjennom en gammeldags 35mm film jeg De ble langt fra så imponerende som ditt bilde ettersom jeg er bosatt på østlandet. Var knapt 50% her. Det fungerer veldig bra å se på solformørkelsen gjennom en ueksponert, ikke fremkalt film. Vi delte ut små filmbiter til kunder som ville se formørkelsen (tror vi brukte opp 6-7 filmer jeg), og en del utenlandske turister så veldig rart på oss der vi sto 5-6 personer og så opp mot himmelen med en filmbit foran øynene :!: Noen festet også film foran på kameraet, og tok bilder rett mot solen. Et par amerikanske turister var dristige nok til å spørre hva i all verden vi holdt på med, og ble helt i fyr og flamme da de fikk vite at det var "solar eclipse" og de til og med fikk en filmbit de kunne få se gjennom. Så i en times tid i går sto det en liten folkemasse rett utenfor butikken jeg jobber i og stirra opp mot himmelen med film foran øynene. Et artig syn... egentlig burde jeg tatt bilder av det i stedet for solen. Sånn sett så var jo det i seg selv mer interessant enn selve solformørkelsen. Et par hyggelige samtaler både med turister og nordmenn ble det også. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hahaha...det hadde jo vært mye mer artig å sett den gjengen der enn en halv solformørkelse! Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Der tok autofokusen på 1D'et mitt kvelden. Hurray. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Andre enn meg som synes aktiviteten i BK har begynt å synke igjen? Ganske mange bilder med få kommentarer, egentlig. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Problemet har hele tiden vært at de fleste er mest opptatt av sine egne bilder, og legger ut nye tråder uten å skrive noe særlig i de andres tråder. Det gjelder ikke de fleste, men det er nok som gjør det til at det merkes tydelig. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Solformørkelsen. Fotografert bak et stykke med film fra trykkeriet. Tok noen bilder gjennom en gammeldags 35mm film jeg De ble langt fra så imponerende som ditt bilde ettersom jeg er bosatt på østlandet. Var knapt 50% her. Det fungerer veldig bra å se på solformørkelsen gjennom en ueksponert, ikke fremkalt film. Vi delte ut små filmbiter til kunder som ville se formørkelsen (tror vi brukte opp 6-7 filmer jeg), og en del utenlandske turister så veldig rart på oss der vi sto 5-6 personer og så opp mot himmelen med en filmbit foran øynene :!: Noen festet også film foran på kameraet, og tok bilder rett mot solen. Et par amerikanske turister var dristige nok til å spørre hva i all verden vi holdt på med, og ble helt i fyr og flamme da de fikk vite at det var "solar eclipse" og de til og med fikk en filmbit de kunne få se gjennom. Så i en times tid i går sto det en liten folkemasse rett utenfor butikken jeg jobber i og stirra opp mot himmelen med film foran øynene. Et artig syn... egentlig burde jeg tatt bilder av det i stedet for solen. Sånn sett så var jo det i seg selv mer interessant enn selve solformørkelsen. Et par hyggelige samtaler både med turister og nordmenn ble det også. Det høres kjempemorsomt ut. Selv hadde jeg en fotodiskusjon på tysk med en tysk turist, det er i det minste litt spesielt. Og nå har E-3 tilbakelagt over 1600 skudd på en ladning med ett batteri, med mye bruk av LV. CIPA-tallene er 610, mener jeg å huske? Jeg er imponert. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 CIPA-tall inkluderer 50% blitsbruk, så om du bruker blitsen mindre enn det (og det gjør jo de fleste) så vil du få mange flere eksponeringer per lading. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Det vil nok forklare det, ja. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Der tok autofokusen på 1D'et mitt kvelden. Hurray. Og der funka den igjen. Konsert med Trang Fødsel i dag Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Er det bare på min PC tro? Eller er det svært tregt å åpne temaer og bilder på Forumet i dag? (Spesielt å legge inn innlegg er sent) RandiA Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Det er tregt, ja. 10 mb-linjen min her minner om 1 mb-linjen jeg har hos moren min. Edit: Men jeg synes ærlig talt det er bedre nå. Endret 2. august 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Typisk. Stod i Bergen by på Festplassen og fotograferte noen fugler før i dag. Plutselig åpnet skyene slusene og lot regnet falle til bakken som sædceller til et egg. (fysjamen) Heldigvis kunne jeg stå delvis under et tre og regnet kan gi greie bilder det. Kanskje noe kommer i BK. *puh* Jeg gleder meg veldig til jeg får meg et værforseglet kamerahus med optikk i samme klasse. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg har faktisk vært litt grumpy over det fine været den siste uken. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 2. august 2008 Forfatter Del Skrevet 2. august 2008 (endret) Andre enn meg som synes aktiviteten i BK har begynt å synke igjen? Ganske mange bilder med få kommentarer, egentlig. Både aktiviteten til kommentatorer og nivået har synket i det siste, men innleggelsen er på topp. Enkelte her inne som legger ut stadig nye bilder, og etter det jeg ser ikke fyller på med kommentarer. Mulig det blir litt foto.no / photosight.org-aktig å si dette, men burde være et visst antall kommentarer for å få lov til å poste. La oss si 5 stk fra siden sist, i forskjellige tråder. Edit: Noen som har lyst å sende/legge ut noen bilder jeg kan leke meg med? Endret 2. august 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) HEHEHEHE. Bare i England er de dumme nok til å ha aaaaaaaaaa som kode på nettverket. Helt random så satt jeg på bærbaren mens jeg sjekka etter nettverk, fant 3 stk, alle sikret, testet kode just for fun.. og så var det rett kode. LER. Edit: For å holde det litt til foto topic så har jeg kjøpt Nikon F100 Endret 2. august 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Edit: For å holde det litt til foto topic så har jeg kjøpt Nikon F100 Fett. Heller F100 enn F5, eeegentlig. F5 ble jo levert med pakkesel, tross alt. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 (endret) noen som har noe å si på detta bildet? hdr mustang Endret 2. august 2008 av Dewil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå