Bruker-93156 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Jeg brukte ordet "feigt" feil... "et lite snev av juks" er vel bedre beskrivende, selv om det bare er en teknikk Et lite snev, ja På samme måte som manipulering av fugler og dyr er juks, eller bare en teknikk som du avslutter med å si? Jeg for min del liker ofte best å jobbe mest mulig "naturell", men det er ikke ut fra noen edle motiver, det er rett og slett fordi jeg finner det mer interesant å være mest mulig direkte kontakt med naturen. Ingen regel uten unntak heller, jeg kan kose meg ved et fuglebrett også, men det blir liksom noe annet. Det blir mer tidtrøyte, enn naturopplevelse. EDIT: Tegnsetting Akkurat... Bilderedigering er mer juks en fototeknikk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Dere to minner noe innst inni helvete om disse karene. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Ah! Omsider var delene til min lystrigger kommet fra ymse steder i verden. Nå gjenstår bare fintuning og deretter litt heftig torden og lyn. Den fyrer løs når det blir endring av lysstyrke. Beveger hånden slik at sensoren skyggelegges litt og da fyrer kamera av. Kan også utløses ved hjelp av blitz. http://www.youtube.com/watch?v=ONDCmSn5N8g Neste steg er å lage det slik at hvis en laserstråle brytes så tas det bilde. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 BK: En gammel mann, feel free to comment. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Uskarpt... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Dere to minner noe innst inni helvete om disse karene.Et bilde kan si mer enn tusen ord. Kan ikke annet enn å flire litt av meg selv. Du har sikkert rett. Men du, samtidig så føler jeg det omtrent på samme måte når noen tyter om tema som ikke opptar meg. Det oppleves for meg som støy og psydobabbel Sånn blir det, når folk med ulike interessefelt møtes i en tråd. Det oppstår paralelle samtaler. Noe for enhver smak, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Det mest irriterende, er når folk diskuterer musikk i denne tråden... Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det mest irriterende, er når folk diskuterer musikk i denne tråden... Og whiskey m.m... Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Det mest irriterende, er når folk diskuterer musikk i denne tråden... Men på langt nær så irriterende som når du på død og liv skal rakke ned på enhver som tar fuglebilder Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Uskarpt... Det er første dagen jeg har forsøkt meg med fuglefoto, så noe annet er ikke å vente. Uvant fokussystem har nok også noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Samtaler om musikk, er i likhet med samtaler om litteratur, egentlig kamuflerte samtaler om livet Jeg var frista til å slenge å et "unge mann" på slutten av den setningen. Men, gentlemann som jeg er, så gjorde jeg det ikke, eller gjorde jeg det? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 Det mest irriterende, er når folk diskuterer musikk i denne tråden... Men på langt nær så irriterende som når du på død og liv skal rakke ned på enhver som tar fuglebilder Det har bare vært en til nå, og jeg har ikke rakket ned på han... Har ikke sagt noe negativt om han engang.... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Slutt diskusjonen rundt hvem som gjorde hva på hvilken måte....NÅ. EDIT: Og reaksjon på moderering skal som vanlig ikke tas offentlig, send heller pm til moderatoren. Dette vet dere. 1 innelgg pluss kommentar slettet. Endret 31. juli 2008 av Alastor Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Nå er det ikke mange minuttene til ta i min nye Canon 40D med 17-55 F/2.8 IS USM! Kjenner eg er klam i hendene allerede. Ohh, drømmekombo!! PM meg om du skal selge 350D-kittet Eg har/hadde planer om å selge den for å kjøpe blitz eller noe men nå som begge var ved siden av hverandre tenkte eg heller at eg kan spille "proff" med å ha 2stk i ryggsekk og greier! Du får nå beskjed OM eg skulle bestemme meg for å selge. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Hehe, om du gidder drasse på begge, så be my guest PM meg når du får nakke/ryggskader av all bæringen, da (når du bestemmer deg for å selge altså ) Endret 31. juli 2008 av yackup Lenke til kommentar
Inc Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hehe.. tråden "koker" som vanlig Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 (endret) Gud så mye bedre 40D ser ut. Gud så mye bedre grepet ser ut. Hvilken søker minner 50E sin mest om, 450D (jeg var litt urealistisk), 40D, 5D eller 1D/1Ds Mark III? Endret 31. juli 2008 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 31. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2008 GIF: D300 + Nikkor 17-55mm @50mm JPG Øverst: D300 + Nikkor 17-55mm @50mm Nederst: D200 + Nikkor 17-55mm @50mm AF... Slik det skal være? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hva er det du egentlig lurer på? Jeg ser at D200 bildene ha mindre kontrast, det er det eneste påfallende jeg oppdager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå