Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Er det noe jeg gjør galt, eller er D300 grusetreigt på CH-modus? det går fort med Jpegs, men står nesten stille i raw.

 

Hva er "feil"?

Tar jeg ikke helt feil klarer ikke D300 mer enn 2.5FPS med 14bit RAW.

Japp, og hvor 40D klarer 6.5. :)

Dette er fordi D300 har 2.2 Mpix mer enn 40D. Seriebildehastigheten begrenses av A/D konverteringen og interne skriverutiner. D300 klarer jo som kjent 8 fps med 12 bit RAW - jeg kan tenke meg at dette medfører en sammenlignbar signal/datamengde per sekund som 6.5 fps med 14 bit RAW og 10.1 Mpix (uten at jeg gidder å regne på det akkurat nå).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Damn, det er stress når modellen er så fotogen at ca alle bildene blir gode.. umulig å bestemme seg for hva man skal redigere, og umulig å rekke å redigere alle bildene oO

Haha, jeg vet hvordan du har det. Har en som jeg har tatt bilder av noen ganger og hun beveger seg så enormt godt og gir de rette blikkene. Må være uhyre kresen når jeg går igjennom bildene.

Lenke til kommentar
Damn, det er stress når modellen er så fotogen at ca alle bildene blir gode.. umulig å bestemme seg for hva man skal redigere, og umulig å rekke å redigere alle bildene oO

Haha, jeg vet hvordan du har det. Har en som jeg har tatt bilder av noen ganger og hun beveger seg så enormt godt og gir de rette blikkene. Må være uhyre kresen når jeg går igjennom bildene.

Måtte bare :p

Lenke til kommentar
Dette er fordi D300 har 2.2 Mpix mer enn 40D. Seriebildehastigheten begrenses av A/D konverteringen og interne skriverutiner. D300 klarer jo som kjent 8 fps med 12 bit RAW - jeg kan tenke meg at dette medfører en sammenlignbar signal/datamengde per sekund som 6.5 fps med 14 bit RAW og 10.1 Mpix (uten at jeg gidder å regne på det akkurat nå).

Skjønner.

Puh.. tenk på kreftene som ligger i 1Ds MkIII da. 5 bps i 14-bit RAW og 21 mpx.

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe Stian Holmen ikke vet hva det vil si å liste seg inn på en fugl, for alle bildene jeg har sett er jeg nesten skråsikker på er tatt fra skjul eller båt, elelr bare en post i skogen/ved kysten. Ikke det at det er noe negativt, da det ligger mye forrarbeid i skjul, men vil nok tro han ikke er den som tar seg av foringa hele tiden. Han hadde blant annet vært i flatanger og snillfjord'n og der er det en bonde som tar seg av alt av fôring, fotografene bare betaler og skyter...

 

men fabelaktige bilder, uansett hvordan han har tatt de.

Lenke til kommentar
Nei, men der bruker han en feig taktikk, som sikkert de fleste kjenner til.

Hvilken feig taktikk? Den som kalles "tålmodighet"?

 

http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bild...manbefalinger=1

http://www.foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bild...manbefalinger=1

 

 

Selvfølgelig mye mulig at foring er i bruk, men so what?

Foring, ja, men det vanskelige er det tekniske. Kameraet er satt på stativ i spesiell vinkel for å skape denne effekten. Og så har han brukt trådutløser når fuglene inntar foringsautomaten. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...