Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det ble forøvrig magisk med Profoto B1 med dyp reflektor-paraply på 130cm på rød løper. Eneste negative var at det hadde blitt enda bedre med 165cm utgaven som jeg av en mystisk grunn fant ut at jeg skulle la ligge hjemme grunnet bekymring for plassmangel til en slik gigant (jeg var bare først ute så okkuperte jeg plassen jeg trengde ;))

 

Og det var ingen superplan å bruke D850 til rød løper; 500+ massive filer som tok evigheter å prosessere.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Og det var ingen superplan å bruke D850 til rød løper; 500+ massive filer som tok evigheter å prosessere.

Er det vært det? i et økonomisk perspektiv. nødvendig oppløsning for salg, tidsbruk, kostpris på utstyr, etc.

 

Målgruppen for disse er ikke nett; men trykk. Så det er greit med litt størrelse, helt klart - kunne klart meg fint med D5 til dette (da man ikke trenger mer enn 16Mpixels for en fin 2-sider (2xA4=A3))... men det er litt gøy å ha ekstremkvalitet. Litt forsvinner i cropping og rotasjon; så pushet dem ut i 40 Mpixels. 

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Utrolig for noen politikersvar. De har utviklet et kamera, men aner lite om hvilke kunder de ser for seg? "Is a solution for solutions, for B2B solution, and security solution, solutions, you know B2B knida things - a lot" - øyelokkstrobe, flyktende blikk mot taket osv.. Veldig uheldig valg av person til å uttale seg.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Canon har kommet med ny firmvare til FF-modellene, kompatibilitet med de nye TS-objektivene samt endel bugs.

 

Regner med at tilsvarende firmvare kommer til crop-kameraene etterhvert.

 

Skjønner at de ordner kompatibiliteten, men hvorfor lager de bugs???? :ohmy:

 

 

Enklere for makrofotografer hvis motivet allerede er inne i kamerahuset vel? :p

Lenke til kommentar

 

Professional Armando Ferreira has done a video explaining why he switched from the Sony A7S II to the Canon EOS 5D Mark IV for video.

Canon seems to get hammered on the forums for a perceived “lack of innovation”, but here we have another professional that shoots mainly on Canon gear.

A few of the reasons Armando moved to Canon.

  • Canon color
  • Dual Pixel AF
  • Menu system
  • The codec (Gah?!)
  • Native EF mount

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Utløpsdato for fremkalling av S/H-film: Er det noen som har prøvd å bruke gamle kjemikalier? Slutter de å virke, eller er det noe som er overdrevet? Skjønner at det er dumt å bruke fortynnete kjemikalier, men nye, åpnete flasker? Pulver bør vel uansett være trygt å bruke. 

Lenke til kommentar

 

 

Om et hus går i gulvet, kan man anta alt er ok om alt fungerer som det skal? Ingen merker eller knapper eller noe sånt som er skadd?

 

AtW

Hus med eller uten speil ?

 

 

Uten.

 

AtW

 

Da er sannsynligheten betraktelig større på at alt fungerer og det ikke blir senskader, sålenge det ikke skrangler innvendig hvis du rister litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...