Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..., samt litt lesestoff fra Yongey Mingyur Rinpoche.

 

Avslappende.

Endelig et av våre yngre medlemmer som leser, så er han buddhist :roll:

Haha. Vil da ikke direkte si at jeg er buddhist, men jeg setter pris på buddhistisk visdom selv om jeg ikke er helt inne på tankegangen rundt gjenfødelse ennå.

 

The Joy of Living er en god bok skrevet av en kunnskapsrik person, men den er ikke lettlest. Sånn som jeg ser det, så må boken leses to eller flere ganger før all informasjonen synker inn på et intellektuelt nivå. Både biologi, fysikk - deriblant kvantefysikk, kognitiv psykologi og ellers det buddhistiske synet på hvordan meditasjon og sinnet henger sammen er flettet inn i denne boken på rundt 250 sider.

 

Splendid.

 

Har sett litt på noen videoer hos Kelby Training og det frister en del å betale for å få tilgang til alle kursene.

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Hva leser du da?

Egentlig det meste. Kan gjerne kose meg med krim og spionasje fra folk som Guillou og Clancy (morsomme motsetninger, de to), eller faglitteratur innen historiefaget. Har også stor sans for Ken Follet og en god del andre forfattere, de som for eksempel ikke har lest Sjakalen av Frederic Forsyth må gjøre det øyeblikkelig. Innen historie er Karsten Alnes' bøker om Europa og Norges historie ypperlige. Innholdsrike, underholdende, velskrevne og interessante. Han går inn i små detaljer som virkelig maler det mennesklige i historien (så som eksemplene fra 1920-tallets Finland, da revolusjon og opprør gjerne betød at det lokale skytterlaget drakk seg drita full, dro til Arbeidernes hus og skjøt i lufta mens de omringet det. Så drakk de litt til, sovnet og ble dradd hjem av kjerringene, morsomt eksempel på noe som hendte ofte).

 

Historie er et tema jeg virkelig liker, for de som ikke har oppfattet det.

 

å sitte på jobb å gjøre ingenting er lett:D

Å labbe femti meter til en paviljong i parken der J.D. Parker holder utekonsert for å knipse litt bilder med E-3 og 50-200 er lett. ;)

Lenke til kommentar

Haha, har vært rimelig åpenbart for min del at du er sugen på historiske øyeblikk. :)

Når det gjelder historie finner jeg antikken og periodene før det i østen mest interessante. (who would have guessed?)

Vikingtiden er klart en artig periode, men den stopper ved svartedauen. Alt etter er nitrist og kjedelig etter min mening, i skrivende stundt riktignok.

 

Takk for tips.

 

Føler meg litt svolten ...

Ikke rart med tanke på at det er over 5t siden jeg spiste sist.

 

100-400mm er en vin brennvidde. :)

Endret av gorpium
Lenke til kommentar
Hva er egentlig vektforskjellen mellom 30D og 350D?
784g vs. 540g.

Med andre ord, så er 30D litt over 45% tyngre enn 30D - det merkes når man setter på et kompakt objektiv som 28mm f/2.8 /eller 35mm f/2.0. Lukkeren til 350D bråker en del mindre også; så det absolutt en god ide å vurdere en 350D. Men jeg hadde vel ikke giddet å se på en 350D med grep. Da er 30D uten grep mer kompakt og lettere.

 

Tom

Lenke til kommentar
Ut i stormen?

Nydelig solskinn ute. :)

 

Og E-400 med 14-42 er lett. Latterlig lett. Så lett at det er skummelt. :p

å sitte på jobb å gjøre ingenting er lett:D

 

Satse på at arbeidsgiver ikke leser dette :p

Det er ikke så lett være bekymra når arbeidsgiver sitter på sida å ikke har noe bedre å gjøre på han heller:D

Lenke til kommentar
Haha, har vært rimelig åpenbart for min del at du er sugen på historiske øyeblikk. :)

Når det gjelder historie finner jeg antikken og periodene før det i østen mest interessante. (who would have guessed?)

Vikingtiden er klart en artig periode, men den stopper ved svartedauen. Alt etter er nitrist og kjedelig etter min mening, i skrivende stundt riktignok.

Antikken og periodene før det i østen interesserer meg egentlig ikke så mye. Den beste historien forekommer fra 1300-tallet og utover.

 

100-400mm er en vin brennvidde. :)

Oh yeah. :cool:

Lenke til kommentar

Dett er er nok feil del av forum å poste i, men har noen her et kjapt og enkelt tips til en bærbar pc? Billig, liten sak? Helst under 5000,-. Skal kun brukes til notatskriving og enkelte småprogrammer ifm. studier.

 

Eneste jeg setter som minimunskrav er Wifi og av/på knapp.

Endret av Eirik_a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...