johome Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Lightroom 7 blir sannsynligvis annonsert i Oktober https://photorumors.com/2017/09/21/adobe-lightroom-7-rumored-to-be-announced-in-october/ Fra en som har testet betaversjonen : Since two days I am investigating the improvements of the new and still unreleased LR 7 (still beta). Please note that it is a beta and EVERYTHING I write here is subject to change. Let me stress that for the desktop classic LR the developers have expressly stated that performance is the most important agenda within their list of improvements. Even re-stated it like 5 times On side note: bear in mind that in my workflow I am strictly following every possible advice on speeding LR there is. Things like BIG cache setting in LR, RAM, SSD, CPU with 4 cores, DNG conversion... etc. are part of my everyday workflow. That is why I am mentioning my take based on that workflow. Additionally - what seems to be good or bad on my system, might not turns out to be OK on your system and vice versa. Each detail in your software & hardware configurations might (and usually does) turn out to make big impact on any aspect related to any specific program (LR in this case). So far local adjustments performance seems tremendously improved. The problem before: If in your work you are a perfectionist like me you would have met the issue of progressive slowing down with the increase of local adjustments and heals whenever they are made. It would go to that point that after the 5th image with a dozen of heals the next image would not load for less than 10 seconds. This seems to be now remedied. Will have to further push it with a bigger series with more heals and local adj. per picture. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Nå er det en drøy uke til festen er i gang. På tide å tenke ut hvilket objektiv som skal i ilden i år ... 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Nå er det en drøy uke til festen er i gang. På tide å tenke ut hvilket objektiv som skal i ilden i år ... Ja, nesten bestemt meg for 27mm.... 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Ja, nesten bestemt meg for 27mm.... Det er en fin og grei brennvidde. Jeg har oppdaget at jeg har aldri brukt 17mm-en min så det blir nok den. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 (endret) Sjefen var salig enig i at jeg tok for dårlige bilder. Så nå har jeg fått ett D500. Det er et hardt liv. Da er D500 testet. Fokussystemet er fullt kapabelt for å få stillestående pensjonister i en trapp skarpe. Så vet vi det. D500, 18-35@18mm, f/2.8, ISO3200, 1/50s Endret 26. september 2017 av Simon Aldra 4 Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Mobilkameraets utvikling i dårlig belysning : The images were all taken under very-low light (5 Lux) handheld conditions, showing the improvement in detail preservation and noise suppression in successive iPhone models. https://www.dxomark.com/apple-iphone-8-plus-reviewed-the-best-smartphone-camera-ever-tested/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Lurer vel egentlig på om de kommer til å bruke dybdesensoren i iPhoneX til kantdeteksjon (vil fungere på objekterr som er nærme, eg ved et portrett), som igjen kan brukes som informasjon til støyfjerningsalgoritmene. Nå skal det sies at TV-minimeringsalgoritmer allerede bevarer kanter til en viss grad, men de kan alltids bli bedre. Nå er vel eksempelbildene over kun gjort av et papirbilde, så der ville de ikke fått noen gevinst av dybdesensoren uansett Lenke til kommentar
tow Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Synes ansiktene ble veldig kunstige, akkurat som om ansiktsgjenkjennelsen lager Barbiedukker av alt som kjennes igjen som et ansikt. Ikke fint i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Vil bare minne om at det ikke er lenge til 1. Oktober nå. Da er det fest! 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Flere enn meg som gikk apeshit på Foto.nos messetilbud? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Flere enn meg som gikk apeshit på Foto.nos messetilbud? Ikke meg ihvertfall. Brukte ikke en krone ... Hvilke godsaker endte du opp med? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Flere enn meg som gikk apeshit på Foto.nos messetilbud? Ikke meg ihvertfall. Brukte ikke en krone ... Hvilke godsaker endte du opp med? Fuji X-T2 Fuji 23 mm f/2.0 Fuji 100-400 mm Fuji 1.4x tc Hittil ... 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Fuji X-T2 Fuji 23 mm f/2.0 Fuji 100-400 mm Fuji 1.4x tc Hittil ... Snasent Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Går rykter om at foto.no solgte 83 Canon 5D mkIV på en dag denne uka. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Går rykter om at foto.no solgte 83 Canon 5D mkIV på en dag denne uka. 84 da jeg snakket med Roar, om jeg ikke husker feil, men da var jeg der sikkert litt etter deg. ;-) Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Var det en spesielt god pris? ...kommer sent til maten her Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Var det en spesielt god pris? 32.990 var det vel, så noen lapper å spare så absolutt. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Noen 1000-lapper var det å spare, men mistenker flertallet av de kjøpte 5D mkIV kommer til å bli liggende hjemme hos folk tilnærmet ubrukt store deler av sin levetid. Blir mye bra på bruktmarkedet om noen år 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Helt enig! Har aldri kjøpt kamerautstyr nytt og tror ei heller jeg blir å gjøre det. Folk er så flinke å ta vare på utstyret at det er alltid best (for meg) å kjøpe brukt. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Helt enig! Har aldri kjøpt kamerautstyr nytt og tror ei heller jeg blir å gjøre det. Folk er så flinke å ta vare på utstyret at det er alltid best (for meg) å kjøpe brukt. Om ikke nytt kamera på en eller annen måte optimaliserer workflowen min; så ser jeg ingen poeng med å kjøpe nytt - vanligvis er det såpass mange forbedringer at det for meg gir nytteverdi å henge på siste generasjon utstyr. Noen ganger må man kjøpe nytt fordi det gamle begynner å bli utslitt selvsagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå