johome Skrevet 24. april 2017 Del Skrevet 24. april 2017 Hvis det fortsatt er noen som har OS'et på vanlig snurredisk , så kan man få SSD performance ved å skaffe seg Intel Optane memory - og bruke den som cache Helt nederst er vanlig snurredisk , så OCZ Trion som er en SSD , og helt øverst snurredisk med Optane som cache : 16 GB modulen er priset til 44$ , 32 GB - 77$ Fungerer bare med Kaby Lake Kilde Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Som nyslått D500-eier: Noen tips om XQD-kort? Ser ut som det er Sony og Lexar som er alternativene i norske nettbutikker i hvert fall. Mener å huske at TGB har uttalt seg om temaet tidligere. Du har sett denne nettsiden? https://www.cameramemoryspeed.com/nikon-d500/sd-and-xqd-card-speed-test/ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Valg av hvitbalanse... https://xkcd.com/1828/ 3 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2017 Del Skrevet 25. april 2017 Ellers: Hubba hubba! https://www.lensrentals.com/blog/2017/04/lensrentals-reviews-the-new-sigma-135mm-f1-8-art-series-lens/ Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Kan man regne akam delen som død og begravet når ett av de mest nyskapende kameraene ikke engang er nevnt på tek.no ?a9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Vel, akam.no adressen har også forsvunnet, så nå kommer du rett til tek.no. Så noe sier meg at fotodelen av tek.no er død. Nå er det vel bare mobiler og mobilabonnement som gjelder!! EDIT: Vi burde kanskje endre navnet på denne tråden da akam er død og begravet?? Endret 27. april 2017 av Slettet+3124 La til informasjon Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) Noen som vet om noen norske (evt skandinaviske) bildebanker som kan spesielt tilby helserelaterte bilder? Jeg tenker både av sykdommer og skader, og bilder av situasjoner på norske sykehus etc. Først og fremst til illustrasjon - dvs ikke nyhetsbilder etc. Endret 27. april 2017 av Aetius Lenke til kommentar
HSP Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Noen som vet om noen norske (evt skandinaviske) bildebanker som kan spesielt tilby helserelaterte bilder? Jeg tenker både av sykdommer og skader, og bilder av situasjoner på norske sykehus etc. Først og fremst til illustrasjon - dvs ikke nyhetsbilder etc. Bildebank er det kanskje ikke, men jeg vet at flere institutter har egne seksjoner for foto og video som du kanskje kan henvende deg til, for eksempel: http://www.uio.no/for-ansatte/arbeidsstotte/profil/foto/klinmed/ Jeg vil tro de etterhvert har en god base bilder som kan brukes som illustrasjoner. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Ja, noen slike kan duge, men det er også en del institusjoner som ugjerne slipper til andre, fordi de er redd for at bildene deres skal "brukes opp". Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 (endret) var det ikke et tilsvarende prosjekt som nettopp ble vedtatt nedlagt....? Helsefilm www.helsefilm.no Helsefilm.no legges ned primo april 2017. Vi har ikke klart å få på plass finansiering av driften, og uten en løsning er Helsefilm for tiden lagt ned. Endret 27. april 2017 av flageborg Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Ja, noen slike kan duge, men det er også en del institusjoner som ugjerne slipper til andre, fordi de er redd for at bildene deres skal "brukes opp". Prøv f.eks. søk på Google (bilder) på "operasjon" og/eller andre relaterte ord... Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Ja, noen slike kan duge, men det er også en del institusjoner som ugjerne slipper til andre, fordi de er redd for at bildene deres skal "brukes opp". Prøv f.eks. søk på Google (bilder) på "operasjon" og/eller andre relaterte ord... Umm, nei, dette er for en statlig virksomhet, og da må ting være på stell. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Utstyr en frilanser med noen standard modellkontrakter og send ham/henne ut på en runde på forskjellige helseforetak? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Utstyr en frilanser med noen standard modellkontrakter og send ham/henne ut på en runde på forskjellige helseforetak? Ikke fullt så enkelt, er jeg redd. Vi er ute etter en kontrakt med et bildebyrå (eller flere) over et par-tre år. Vi trenger bilder av diverse sykdommer og skader, som nevnt, men også av situasjoner på norske helseinstitusjoner. Og mht sistnevnte kan vi ikke benytte de store utenlandske byråene, fordi vi av ulike grunner MÅ ha norske forhold på bildene. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Det høres jo ut som en jobb for Scanpix i så fall. De ansatte jo en som skal organisere den typen jobber i fjor. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Det høres jo ut som en jobb for Scanpix i så fall. De ansatte jo en som skal organisere den typen jobber i fjor. Men er ikke Scanpix ganske dyre? Uansett, vi har sett på Scanpix og en del andre, og kommer til å invitere til anbud fra de utvalgte. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Har ikke prislista i hodet, men innbiller meg at oppdragsfoto er relativt rimelig fra Scanpix. Og en del av det dere trenger kan det jo hende de allerede har i arkivet sitt? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 (endret) Dette EF-objektivet viste jeg ikke om. Endret 28. april 2017 av Nautica Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. april 2017 Del Skrevet 28. april 2017 Har ikke prislista i hodet, men innbiller meg at oppdragsfoto er relativt rimelig fra Scanpix. Og en del av det dere trenger kan det jo hende de allerede har i arkivet sitt? Oppdragsfoto? Vi snakker stockfoto her, ikke oppdrag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå