Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Har sett på et Sony RX100V. Noen som vil dele sine erfaringer? Forrige kamera var et Leica c-lux og jeg ønsker fortsatt å ha et kompaktkamera. 

Lenke til kommentar

 

..men også en stor ulempe hvis batteriet er tomt og må lades når man trenger det som mest.

 

Eller man kan ha med seg to kamera. :)

Jeg har en Samsung-mobil som lades med USB og har uttagbart batteri. :p

Problemet er at ved USB-lading tar det relativt lang tid og lade hvis man ikke har en høyeffektiv ladeport i pc'n da. Ser at på min cat-phone tar det ca. 40 min. å lade med 220v lader og ca. 6 timer via pc'n.

Lenke til kommentar

For å gjøre det så tydelig jeg overhodet kan gjøre det:

 

Jeg mener ikke at man ikke skal kunne bytte batteri.

Jeg mener ikke at man bare skal lade fra USB-C-porten på laptopen.

 

Jeg mener at én kabel, som kan brukes til alt fra telefon til laptop til kamera (og en ekstern lader for batteriet) vil være bra.

Lenke til kommentar

For å gjøre det så tydelig jeg overhodet kan gjøre det:

 

Jeg mener ikke at man ikke skal kunne bytte batteri.

Jeg mener ikke at man bare skal lade fra USB-C-porten på laptopen.

 

Jeg mener at én kabel, som kan brukes til alt fra telefon til laptop til kamera (og en ekstern lader for batteriet) vil være bra.

Samme her:

 

Jeg mener ikke at man skal kjøpe 2-hjul motorsykkel med kapasitet på 11700 Watt for å lade fotoapparatet....

selv om fristelsen er stor og praktisk....

Lenke til kommentar

Photography Blog har testet Canon PowerShot G9 X Mark II og konklusjonen andre kommer til er (After reading the review, it seems the camera is quite good, but you may find more value in the original PowerShot G9 X)

 

Edit: med andre ord, så er oppgraderingen ikke vært den ekstra prisen.

 

 

Although owners of the original Canon PowerShot G9 X aren’t going to be too excited by the improvements on offer, the new Mark II does represent a minor step forward for Canon’s most pocket-friendly compact camera, particularly in its operational speed.

In summary, the Canon PowerShot G9 X Mark II adds just enough new features (just) to make it worth considering as a truly take-anywhere pocket camera

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Photography Blog har også tatt en rask kikk på 800D.

 

 

Given the chance to test the camera in challenging low-contrast light conditions, we can report that our first impressions are very good. Image quality is respectable under tough conditions and excellent when the light entering the camera is maximised.

An excellent feature set in a lightweight body with simple layout means the EOS 800D is likely to entice beginners to further explore the world of interchangeable lens cameras.

 

canon_eos_800d_hands_on-532x400.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...