Simon Aldra Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 Statistikk kan lede en til å drukne i ei elv som i snitt er en meter dyp. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. mars 2017 Del Skrevet 11. mars 2017 (endret) Markedet for mobile ladestasjoner er i rask vekst og vil forenkle vår fotografiske hverdag.....? Endret 11. mars 2017 av flageborg Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Kameraet mitt kan lades via USB. Så.ja til flere mobile ladestasjoner for min del. Canon eller Nikon er jo forøvrig irrelevant. Like bakvendt begge systemer, til tross for at fokusringen går i hver sin retning,. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 USB-lading ville bare vært en fordel, ja. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 ..men også en stor ulempe hvis batteriet er tomt og må lades når man trenger det som mest. Eller man kan ha med seg to kamera. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Har sett på et Sony RX100V. Noen som vil dele sine erfaringer? Forrige kamera var et Leica c-lux og jeg ønsker fortsatt å ha et kompaktkamera. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 ..men også en stor ulempe hvis batteriet er tomt og må lades når man trenger det som mest. Eller man kan ha med seg to kamera. Jeg har en Samsung-mobil som lades med USB og har uttagbart batteri. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 ..men også en stor ulempe hvis batteriet er tomt og må lades når man trenger det som mest. Eller man kan ha med seg to kamera. Jeg har en Samsung-mobil som lades med USB og har uttagbart batteri. Problemet er at ved USB-lading tar det relativt lang tid og lade hvis man ikke har en høyeffektiv ladeport i pc'n da. Ser at på min cat-phone tar det ca. 40 min. å lade med 220v lader og ca. 6 timer via pc'n. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Med USB mener jeg at man går for en standard ladeløsning. F.eks. USB-C. Hadde vært kjekt om alt jeg hadde ble ladet med USB-C. Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Hadde vært kjekt om alt jeg hadde ble ladet med USB-C. Enig, men vil gjerne ha mulighet for ekstern lading i tillegg. I hvert fall for litt større batterier. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 USB-C lader ikke mer en 1.5A til 3A/5w så det vil ikke gå fortere, skal man ha en rask usb-ladeport må man gå for en USB-3 som klarer opptil 5A/7.5w. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 USB-C er en type USB-plugg. At en enhet er utstyrt med USB-C-plugg sier ingenting om hvor mye strøm den kan trekke eller levere gjennom pluggen, men standarden i seg selv støtter opp til 100 watt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 Det er latterlig at ikke alle kamera kan lades også via USB, og en ganske god illustrasjon på hvor ivrig bransjen er på forandring. AtW Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 12. mars 2017 Del Skrevet 12. mars 2017 For å gjøre det så tydelig jeg overhodet kan gjøre det: Jeg mener ikke at man ikke skal kunne bytte batteri. Jeg mener ikke at man bare skal lade fra USB-C-porten på laptopen. Jeg mener at én kabel, som kan brukes til alt fra telefon til laptop til kamera (og en ekstern lader for batteriet) vil være bra. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 For å gjøre det så tydelig jeg overhodet kan gjøre det: Jeg mener ikke at man ikke skal kunne bytte batteri. Jeg mener ikke at man bare skal lade fra USB-C-porten på laptopen. Jeg mener at én kabel, som kan brukes til alt fra telefon til laptop til kamera (og en ekstern lader for batteriet) vil være bra. Samme her: Jeg mener ikke at man skal kjøpe 2-hjul motorsykkel med kapasitet på 11700 Watt for å lade fotoapparatet.... selv om fristelsen er stor og praktisk.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 ingen med Sony Rx100 som kan dele litt innsikt? Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 ingen med Sony Rx100 som kan dele litt innsikt? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1449455&page=1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Photography Blog har testet Canon PowerShot G9 X Mark II og konklusjonen andre kommer til er (After reading the review, it seems the camera is quite good, but you may find more value in the original PowerShot G9 X) Edit: med andre ord, så er oppgraderingen ikke vært den ekstra prisen. Although owners of the original Canon PowerShot G9 X aren’t going to be too excited by the improvements on offer, the new Mark II does represent a minor step forward for Canon’s most pocket-friendly compact camera, particularly in its operational speed. In summary, the Canon PowerShot G9 X Mark II adds just enough new features (just) to make it worth considering as a truly take-anywhere pocket camera Endret 13. mars 2017 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Photography Blog har også tatt en rask kikk på 800D. Given the chance to test the camera in challenging low-contrast light conditions, we can report that our first impressions are very good. Image quality is respectable under tough conditions and excellent when the light entering the camera is maximised. An excellent feature set in a lightweight body with simple layout means the EOS 800D is likely to entice beginners to further explore the world of interchangeable lens cameras. Endret 13. mars 2017 av Nautica Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 14. mars 2017 Del Skrevet 14. mars 2017 Hva gjør Canon når det skal komme en erstatter for 950D? Hva vil da neste modell hete? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå