Sutekh Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Alkam.no vender tilbake? Campbeltown er litt utafor allfarvei, men vel verdt et besøk. Jeg ble skjenket drita full av markedssjefen til Cadenhead's på varehussmaking i forfjor. Hvis noen trenger kontaktinfo til en trivelig B&B så er det bare å spørre. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Da regner jeg med at dere ikke skal kjøre selv... Nei, blir nok taxi og kollektivtransport. Møtte en tysker på Spirit of Speysidefestivalen nå i vår som kjørte selv. Han mente det gikk bra så lenge han drakk nok vann mellom drinkene. Vetnåikkeheltjeg. Hvis han var som oss så ble det fort 50-60 drammer på tre-fire dager. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Tyskere og franskmenn har en helt annen holdning til alkohol og kjøring. Skremmende synes da jeg. Jobbet i Paris 1 år; der var det helt normalt å kjøre i ekstremt påseila stil - jeg satt ikke på! "Favoritten" er når personalsjef for firmaet med 2.5 i promille krøyp inn i bilen og kjørte for å kjøpe mer å drikke til nachspielet. Endret 2. februar 2017 av TGB Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Ser ut som Adobe øker prisen på CC-pakka, kunder i UK og Sverige har fått en notis så det er mulig at Norske kunder får samme beskjed en eller annen gang. Currency exchange rates have fluctuated significantly over the last few years. Like many US-based global companies, Adobe is making pricing adjustments in a number of countries to offset fluctuations in foreign exchange rate. Starting on March 6, 2017, the price of Adobe products in the United Kingdom and Sweden will be increased. Existing customers will receive information about their subscription pricing directly from Adobe. Litt mer informasjon samt en utskriv av notifikasjonen som engelske kunder har fått. Kilde CanonRoumer Adobe has informed customers in the UK and Sweden that pricing on their Creative Cloud subscriptions come March 6, 2017. Adobe cites extreme currency fluctuations for the reason behind the pricing increase.Below is an email UK customers have received from AdobeWe hope you are enjoying your subscription to the world-class products and services Adobe provides to help you do your best work. We wanted to share some important information about your renewal price.As part of doing business globally, Adobe monitors currency exchange rates in order to make adjustments to our pricing up or down as needed. You may be aware that currency exchange rates have fluctuated significantly over the last few years. As a result of recent changes in exchange rates in your region, the price of Adobe products and services is increasing starting on 6 March 2017. Learn More.The current price of Adobe Creative Cloud Photography plan will change to [new price] incl. VAT on 6 March 2017. As an Adobe Creative Cloud Photography plan subscriber, the price for your subscription won’t be impacted during your current subscription term. However, at the time of your renewal, which is scheduled for 28 June 2017, your price will change to reflect the then current local currency price. We’ll be sure to send you a reminder email with your new renewal price as your renewal date gets closer.Thank you for being a valued customer. We look forward to continuing to provide you with the latest innovations from Adobe as part of your subscription.Please contact us if you have any questions about this change or your renewal.The price increase is just north of 10% and affects software such as Photoshop, Lightroom & Illustrator, among others. Endret 2. februar 2017 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Ser ut som Sigma sin ART-serie fortsetter og posisjonerer seg som et av de beste optiske objektivene man kan få tak på, Sigma 85mm f/1.4 Art har nå blitt testet av DXOMark og har fått den absolutte høyeste poengsummen som noen gang har blitt utdelt. Kilde: CanonRoumer While all the full-frame Art series lenses are excellent performers optically, the latest model in the range is also its best. It also happens to be the most expensive to date, but the $1,199 asking price seems reasonable. That it outperforms the Zeiss Milvus and outrageously expensive Otus equivalents probably says enough for most people — and that’s even before discussing the merits of autofocus versus manual on high-speed lenses like this Lenke til kommentar
polljen Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Ser ut som Adobe øker prisen på CC-pakka, kunder i UK og Sverige har fått en notis så det er mulig at Norske kunder får samme beskjed en eller annen gang. Currency exchange rates have fluctuated significantly over the last few years. Like many US-based global companies, Adobe is making pricing adjustments in a number of countries to offset fluctuations in foreign exchange rate. Starting on March 6, 2017, the price of Adobe products in the United Kingdom and Sweden will be increased. Existing customers will receive information about their subscription pricing directly from Adobe. Litt mer informasjon samt en utskriv av notifikasjonen som engelske kunder har fått. Kilde CanonRoumer Adobe has informed customers in the UK and Sweden that pricing on their Creative Cloud subscriptions come March 6, 2017. Adobe cites extreme currency fluctuations for the reason behind the pricing increase. Below is an email UK customers have received from Adobe We hope you are enjoying your subscription to the world-class products and services Adobe provides to help you do your best work. We wanted to share some important information about your renewal price. As part of doing business globally, Adobe monitors currency exchange rates in order to make adjustments to our pricing up or down as needed. You may be aware that currency exchange rates have fluctuated significantly over the last few years. As a result of recent changes in exchange rates in your region, the price of Adobe products and services is increasing starting on 6 March 2017. Learn More. The current price of Adobe Creative Cloud Photography plan will change to [new price] incl. VAT on 6 March 2017. As an Adobe Creative Cloud Photography plan subscriber, the price for your subscription won’t be impacted during your current subscription term. However, at the time of your renewal, which is scheduled for 28 June 2017, your price will change to reflect the then current local currency price. We’ll be sure to send you a reminder email with your new renewal price as your renewal date gets closer. Thank you for being a valued customer. We look forward to continuing to provide you with the latest innovations from Adobe as part of your subscription. Please contact us if you have any questions about this change or your renewal. The price increase is just north of 10% and affects software such as Photoshop, Lightroom & Illustrator, among others. Jeg har sikkert fått en beskjed fra Adobe, selv om jeg ikke husker det nå, men jeg fikk en økning på mitt abonnement med kr 23,75 (fra 93,75 til 117,50) da det ble "fornyet" i november 2016. Jeg hadde da hatt den "gamle" prisen i tre år. For meg er pakken verdt det selv med denne "store" økningen. Lenke til kommentar
se# Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 .... men jeg fikk en økning på mitt abonnement med kr 23,75 (fra 93,75 til 117,50) da det ble "fornyet" i november 2016. ... Stemmer det, Adobe sendte ut varsel for Norge i fjor (mars) pga fallet som hadde vært i kronekursen om ny pris fra mai og at ny pris ville gjelde fra neste fornying for eksisterende abonnement. Har ikke sett noe om noen ny økning. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Møtte en ny kundebehandler hos Gjensidige da jeg ringte inn for å korrigere noe på "mobilt utstyr"-forsikringen. Ikke bra. Tidligere har jeg hatt utstyr for ca 220 000kr eks mva på listen, men jeg har sjeldent med utstyr for over 120 000kr ut samtidig. Alle de jeg har snakket med tidligere hos Gjensidige, har sagt at det er greit å ha med alt på listen, men at de kan spesifisere at forsikringen kun dekker opptil 120 000 per skadetilfelle. På den måten slipper jeg unna med en god del billigere forsikring, og slipper å overbetale for dyrt utstyr jeg sjelden har med ut. Dette mener kundebehandleren jeg møtte nå, at er feilinformasjon. Jeg minns at TGB også har omtalt denne problematikken tidligere, og at informasjonen jeg fikk i dag, sammenfaller med hans uttalelser. Svært irriterende. Ikke et kjempeproblem, er snakk om å betale 8400kr i stedet for 5400kr i året, så er begrenset hvor mye jeg orker å krangle. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 Tamron lanserer 3 objektiver snart, SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2, Tamron 10-24mm f/3.5-4.5 Di II VC HLD og 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2017 Del Skrevet 3. februar 2017 BBC/NRK: Ei verd av fargar En vitenskapelig dokumentar som blant annet tar opp hvorfor fargeoppfattelse er høyst subjektivt. Det er de 10 første minuttene som handler mest om det. Resten av programmet tar opp IR og UV. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. februar 2017 Del Skrevet 7. februar 2017 Tamron har annonsert en 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 "$1299" og en 10-24mm F/3.5-4.5 Di II VC HLD "$499", begge skal tåle fukt men førstnevnte noe mer sprutsikker. Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Panasonic announces the World’s first Organic CMOS Image Sensor with Electrically Controllable Near-Infrared Light Sensitivity Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Tom Bucher Hansen Tlf: 913 36 284 Det var ved 15-tiden UP gjennomførte sin laserkontroll i en 30-sone i sørlandsbyen. – Ett beslag og en anmeldelse. Dette fikk føreren – en ung gutt på 21 år – for fart og for for mange aktive prikker. I tillegg ble det delt ut 10 forenklede førerkort for fart. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Noen er heldigere enn andre......som får det bare i posten Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Det har vært en svært inntektsbringende uke. Så denne helga er det ingen jobbing og slappe av med noe godt i glasset og god-headsettet på 2 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Møtte en ny kundebehandler hos Gjensidige da jeg ringte inn for å korrigere noe på "mobilt utstyr"-forsikringen. Ikke bra. Tidligere har jeg hatt utstyr for ca 220 000kr eks mva på listen, men jeg har sjeldent med utstyr for over 120 000kr ut samtidig. Alle de jeg har snakket med tidligere hos Gjensidige, har sagt at det er greit å ha med alt på listen, men at de kan spesifisere at forsikringen kun dekker opptil 120 000 per skadetilfelle. På den måten slipper jeg unna med en god del billigere forsikring, og slipper å overbetale for dyrt utstyr jeg sjelden har med ut. Dette mener kundebehandleren jeg møtte nå, at er feilinformasjon. Jeg minns at TGB også har omtalt denne problematikken tidligere, og at informasjonen jeg fikk i dag, sammenfaller med hans uttalelser. Svært irriterende. Ikke et kjempeproblem, er snakk om å betale 8400kr i stedet for 5400kr i året, så er begrenset hvor mye jeg orker å krangle. Jeg betaler nesten 25.000 i året på utstyrsforsikring; svært rabattert også. Men det er en god trygghet å ha. Men jeg har flere ganger etterspurt en "fri forsikring" knyttet til verdi og ikke spesifikt utstyr. Det er en dårlig deal for min del med nåværende ordning; jeg har aldri med meg utstyr for 1.200.000 netto samtidig, men jeg må betale som om det var tilfelle. Skjønner de driver butikk i forsikringsbransjen, men å tvinge folk til å betale for en tjeneste de aldri kommer til å benytte er svært tett opp til svindel. Mitt syn; lov å være uenig 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Jeg er uenig. Det som er latterlig er at de er så utydelig på dette, da forskjellen er vesentlig, men selskapets risiko er i stor grad bestemt av mengden utstyr. Om du har tusen produkt som koster 10000 og du kun mister en av gangen er det en helt annen risiko enn om du har ett. AtW Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Jeg hadde en sånn avtale da jeg fortsatt hadde utstyret forsikret (har kuttet den ut nå fordi utstyret har sunket såpass i verdi at jeg ikke synes det er verdt det lenger). Utstyr for 80.000 var omfattet, men jeg ville maks få 40.000 utbetalt ved et skadetilfelle og betalte deretter (2500 i året om jeg ikke husker feil). Dette var i If. Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 (endret) Har solgt alt av utstyr jeg hadde og har ikke rørt fotografering på ei stund. Men har designet og produsert en liten leke og trenger nå å ta produkt bildet av den. (mer her http://instagram.com/gears44/) På hvit bakgrunn osv. Sånt helt standard produkt foto - med at alt er i fokus. Av utstyr har jeg kjøpt: 2 stk Yongnuo YN685 Sony NEX-5T Sony 30mm f/3.5 Macro Har så langt kun fått kamera og venter på resten. Men ble veldig usikker om 30mm vil forvrenge bildet og om jeg skulle gått for et annet objektiv. Har også et NEX-M42 adapter med tilt (ca. 10 grader) - og tenkte at jeg kunne kanskje kjøpt et M42 objektiv i macro eller evnt bruke close-up filter eller tubes. Men alt i alt så får jeg bare ikke sovet om natta og veit ikke hva jeg skal velge. Trenger som sagt egentlig utstyret til å kunne ta de bildene jeg trenger - så vil ikke bruke alt for mye penger på det - samtidig så vil jeg at det skal være bra... Endret 12. februar 2017 av GCardinal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. februar 2017 Del Skrevet 12. februar 2017 Jeg tror 30mm vil fungere greit - du har en APS-C sensor så det tilsvarer 45mm effektivt. Det burde gi rimelig naturlig tegning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå