Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Har eg fortsatt 1.4 i behold etter at trialen er over?

Det kan se ut som om jeg var for rask i svinga når jeg svarte på dette spørsmålet.

 

I følge kilder på dpreview, som igjen har lest kilder på adobe sitt forum, så skal det ikke være noe problem med kompatibilitet noen av veiene. Kanskje en ide å sjekke det opp selv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tør ikke tenke på hva alt maskineriet mitt trekker totalt... eneste jeg veit er at strøm regninga steg brått når jeg satte inn pc'n min... når de nye kabinettene mine kommer og jeg får opp begge serverene ligger jeg nok på rundt 1-2KW

Primære grunnen til at jeg har gått over til low-power på serveren, er støy. Eller mangelen på sådann. Bare maskinen er rask nok til å dra rundt squeezecenter me d ca 25.000 flac filer, så er jeg fornøyd.

 

Tom

Lenke til kommentar
Mitt kamera er gullende rent. flunkende nytt :w00t:

Jeg får enda mer flunkende nytt i posten! ;)

 

Det var ikke jeg som ble den lykkelige eier av en D700, han heter Erland Flaten og er bosatt på Lillehammer, i følge ]Nikon Norge... Gratulerer så mye - dersom du leser her på forumet :-)

Dæsken! Erland med D700! Det skal lånes fra August og utover! Gøy, husker jeg rett har han D3 i highspeedfreakemodus som ringelyd. :p

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Det var ikke jeg som ble den lykkelige eier av en D700, han heter Erland Flaten og er bosatt på Lillehammer, i følge ]Nikon Norge... Gratulerer så mye - dersom du leser her på forumet :-)

:( var derfor jeg fikk kjip mail av nikon i dag.. du er desverre ikke vinneren av nikon D700.. :'( trist... Grattis til vinner'n, digge kamera

Lenke til kommentar
Har aldri klaga på vidvinkelmulighetene eller objektivparken til Olympus, generelt. Jeg har for lenge siden skjønt at Olympus er en dyktig produsent av dSLR.

 

Eneste jeg ønsket å "gjøre narr av", var 4:3-formatet. Ikke Olympus! Men siden Olympus har valgt å bruke det, blir de selvfølgelig dratt inn i saken.

 

Uavhengig av hvor mye vidvinkel du har, vil forholdet mellom bredde og høyde alltid bli like loka i slike landskapsbilder. Jada, jeg ser at mange liker formatet, og at det kan passe fint i mange tilfeller/sjangre. Men til mitt bruk er det lite egnet. Av den grunn er det faktisk veldig lite usakelig å si at Four Thrids er "ugh". Kun my personal opinion.

Bøyer meg litt i støvet her, for du har et godt poeng. Det er bare litt for mange som ennå tror at 4/3 gir deg for lite vidvinkel, og da går slikt i automodus er jeg redd.

 

For den saks skyld har jeg fra tid til annen savnet 3:2 for landskapsformat.

 

Hvorfor det? Jeg vet i alle fall om en som ikke var enig i den støvsugingen der.

Fotohistoriens største landskapsfotograf savnet nemlig aldri 3:2. Han brukte sideformatet 4:5. Og selv om han hadde alle mulige anledninger til å croppe med sitt 1.140 megapiksel-kamera så foretrakk han heller å komponere sine storslåtte bilder fra Yellowstone "i søkeren". Uten å tape en eneste piksel fra sin gigantiske engangssensor.

Lenke til kommentar
tør ikke tenke på hva alt maskineriet mitt trekker totalt... eneste jeg veit er at strøm regninga steg brått når jeg satte inn pc'n min... når de nye kabinettene mine kommer og jeg får opp begge serverene ligger jeg nok på rundt 1-2KW

Primære grunnen til at jeg har gått over til low-power på serveren, er støy. Eller mangelen på sådann. Bare maskinen er rask nok til å dra rundt squeezecenter me d ca 25.000 flac filer, så er jeg fornøyd.

 

Tom

squeezecenter så spennende ut.. hmm..

i dag kjører jeg winamp remote og den er ikke akkurat optimal i bruk for å si det sånn.. blir ikke lettere med 45.000 mp3 filer heller..

Man flac da mann.. tar jo ikke akkurat bare litt plass heller...

skal også ha backup av bildene mine på serveren oxo... (just to stay on topic) ;)

Lenke til kommentar
:( var derfor jeg fikk kjip mail av nikon i dag.. du er desverre ikke vinneren av nikon D700.. :'( trist... Grattis til vinner'n, digge kamera
Jeg fikk ikke den - så derfor levde jeg i håpet ;-)

Har levd i håpet ganske lenge selv.. men så BANG, fikk jeg den i ansiktet...

 

Og vi snakker om?

 

nikon hadde "konkurranse" hvor de delte ut nye D700

Lenke til kommentar
Mitt kamera er gullende rent. flunkende nytt :w00t:

Jeg får enda mer flunkende nytt i posten! ;)

 

Det var ikke jeg som ble den lykkelige eier av en D700, han heter Erland Flaten og er bosatt på Lillehammer, i følge ]Nikon Norge... Gratulerer så mye - dersom du leser her på forumet :-)

Dæsken! Erland med D700! Det skal lånes fra August og utover! Gøy, husker jeg rett har han D3 i highspeedfreakemodus som ringelyd. :p

Kjenner du typen?

Lenke til kommentar
Mitt kamera er gullende rent. flunkende nytt :w00t:

Jeg får enda mer flunkende nytt i posten! ;)

 

Det var ikke jeg som ble den lykkelige eier av en D700, han heter Erland Flaten og er bosatt på Lillehammer, i følge ]Nikon Norge... Gratulerer så mye - dersom du leser her på forumet :-)

Dæsken! Erland med D700! Det skal lånes fra August og utover! Gøy, husker jeg rett har han D3 i highspeedfreakemodus som ringelyd. :p

Kjenner du typen?

Jupp, sånn halvveis.

Lenke til kommentar
squeezecenter så spennende ut.. hmm..

i dag kjører jeg winamp remote og den er ikke akkurat optimal i bruk for å si det sånn.. blir ikke lettere med 45.000 mp3 filer heller..

Man flac da mann.. tar jo ikke akkurat bare litt plass heller...

skal også ha backup av bildene mine på serveren oxo... (just to stay on topic) ;)

squeezecenter funker best med en squeezebox :) Som igjen gruser alt annet. Untatt Slimdevices Transporter, da :drool:

 

Bilde backupen blir på en QNAP TS-209, som kommer til å bli omkonfigurert til RAID over helgen. I tillegg kommer jeg til å ha bildene på en 250GB Mybook, som jeg kommer til la sto hos min mor.

 

Heftig torden og lyn i Oslo-området nå. Pass på serveren nå, Tom. ;)

Den ene er slått av, just in case :) Pluss at uværet gikk over Oslo og ikek Bærum. Men det bråker fælt her også.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...