Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Takk begge to :)

 

se#: Kun sporadisk bruk ja, en gang i måneden ca. Ja, det er vel viktig at det har en festeløsning som er lett å justere og samtidig at festet ikke siger o.l. Skulle kanskje prøvd litt i butikk først.

 

Nautica: 1,1 kg med kit-objektivet, og kanskje 1,5 kg med 55-200-objektivet, så da skulle vel det gå fint. Får se om jeg finner arvtageren til Sherpa-stativet du nevnte (som sikkert er det samme som se# referer til) :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mi erfaring er at det er ganske kjipt å måtte styre med returnering av produkter som ikke holder mål. Det er bedre å sløyfe et par fredagspils i noen uker og heller kjøpe noe (semi)skikkelig først som sist. En tripod har tross alt betydelig lengre levetid enn feks. et kamera. Om man kjøper noe skikkelig altså.

 

Personlig har jeg vært mer enn godt fornøyd med en ganske kompakt manfrotto-sak i karbonfiber jeg kjøpte for seks-syv år siden for et par tusen. Funka ikke helt optimalt til timelapse med 1D + 70-200 (det gikk akkurat), men er mer enn stabil nok nå som jeg verken har svært kamera eller telezoom. Ser ikke for meg at den blir arbeidsledig med det første, sjøl om jeg sikler på et skikkelig videostativ (til helt andre bruksområder og mengde oppakning). 

Lenke til kommentar

Må si meg ekstremt fornøyd med Gjensidige relatert rapportering av skade på AF-S 300mm f/2.8 VR II. En telefon, et par spørsmål, og penger skulle bli overført umiddelbart. De var ikke engang interessert i dokumentasjon på skaden. 

 

Ja, har også hatt en utbetaling fra gjensidige (dog ikke på kamera), ekstremt problemfritt og raskt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Apropos Gjensidige så har jeg akkurat gjort om litt over halvparten av huslånet til fastrentelån. Søkte i går, signerte i dag. 2,05% i 3 år må da være greit? Kan umulig tape noe på det. 

Man vinner stort sett aldri på å binde rente, men man slipper overraskelser. Om de binder rente på 2.05% så viser alle prognosene at renta ikke vil gå nevneverdig opp de neste 3 år. 2.05% på 10 år hadde nok vært bedre :)

Lenke til kommentar

 

Apropos Gjensidige så har jeg akkurat gjort om litt over halvparten av huslånet til fastrentelån. Søkte i går, signerte i dag. 2,05% i 3 år må da være greit? Kan umulig tape noe på det. 

Man vinner stort sett aldri på å binde rente, men man slipper overraskelser. Om de binder rente på 2.05% så viser alle prognosene at renta ikke vil gå nevneverdig opp de neste 3 år. 2.05% på 10 år hadde nok vært bedre :)

 

Helt riktig analyse. 5 år kostet 0,4% mer, det er nesten sikkert et tapsprosjekt. 

Analysen (min) er at det skal veldig mye til at renten går under 2,04, tatt i betraktning at flere banker er i gang med å heve utlånsrentene. Dessuten, om den skulle finne på å gå ned kan det umulig bli veldig mye under 2. 

Har bunnet renten en enkelt gang tidligere, det var på studielån. Før bindingstiden var ute hadde renten steget med 3%, så jeg håper jeg treffer denne gangen også. 

Lenke til kommentar

 

Historiens 100 mest innflytelsesrike fotografier i følge TIME Magazine

 

http://100photos.time.com/

Tja, det er veldig sett med amerikanske øyne. Veldig lite som ikke er enten amerikansk eller amerikansk syn på verden rundt seg.

 

 

Jo, jeg kan være enig i det - det er en del ting der som fokuserer på Amerikanske hendelser som kanskje ikke er like store internasjonalt. Samtidig er det mye gode og betydningsfulle bilder der, og det er interessant å lese se videoene. For eksempel denne: http://100photos.time.com/photos/jeff-widener-tank-man

 

Henning

Lenke til kommentar

Klarte droppe D5 med AF-S 24-70mm f/2.8 i betonggulv. Leverte begge inn, utrolig nok var D5 helt uskada (som er imponerende, hadde forventet at noe inni ville ha forskyvd seg - ingen ytre merker heller). Solblenderen på 24-70 tok mestedelen av støtet; fikk en liten bulk i fronten av objektivet, ellers fungerte objektivet også helt fint (gjorde resten av jobben med det). De fant forøvrig noen feilmeldinger (historisk) i loggen relatert lukker som skulle sjekkes opp på D5 huset.

 

Bra man har forsikring; blir sikkert ikke billig å fikse :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...