Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er folk som liker foto sammenfallene med folk som oppfører seg idiotisk på forum? Eller er dette en mFT-ting? Er på http://www.43rumors.com/ av og til, og omtrent hver gang noe lanseres er det:

 

1. Alt for dyrt, systemet er dødt.

2. Helt meningsløst, systemet er dødt, det er ikke fullframe.

3. For dyrt, jeg skal selge hele systemet mitt og gå over til fuji/sony/whatever

 

Det er ikke noe galt i å mene at et produkt er for dyrt eller dårlig, men det er stappfult av slik hver eneste gang, alt er totalt krise og undergang, alt som har den minste feil er totalt ubrukelig, og folk bytter tilsynelatende plattform hver eneste gang et nytt produkt kommer. Og det er mange av de også. Er dette en foto-greier, eller en mFT-greie?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du finner vel alltid nok av folk på internett \ forum som mener at kameramerke (eller bil osv forsåvidt også) x er noe tull, det er jo ikke hva de bruker selv! Beste måten å validere egne ting er jo å rakke ned på andres...

 

Men snakker om fotoraringer, om en kan bruke det begrepet:

 

Har 2 objektiver ute på bruktmarkedet, og fikk i morges en sms:

 

"Hei er interessert i objektivet hvor gammelt er det?"

Svarer at jeg har to objektiver ute på bruktmarkedet og spør hvilket han er interessert i, før jeg oppgir alder \ tilstand på begge to for sikkerhets skyld. 

 

"ok" er svaret, ingen videre kommunikasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"ok" er svaret, ingen videre kommunikasjon. 

 

Har både solgt og kjøpt en del (fotoutstyr og mye annet) og har litt forståelse for det. Så lenge de gir et svar så vil jeg ta det som en helt ok korrespondanse. Ofte så sender man mail/sms til veldig mange når man er på utkikk etter å kjøpe noe, og samler da informasjonen man får fra alle for å se hva som er mest interessant. Har man ikke kommet noe særlig inn i samtalen med en selger annet en et spørsmål så tenker jeg at da trenger man ikke si ifra at man gikk for noe annet heller. 

 

Som selger så får også en del spørsmål som ikke fører noen vei, og jeg tar det vel egentlig ikke som noe reell interesse før de kommer med mer spesifikke utsagn angående henting og pris.

 

Er uansett enig i at det er mye raringer ute på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

Og få et svar selv om det bare er OK på en forespørsel angående en annonse er helt ok :)

 

Bruker selv flere timer på og utforme et spesifikk tilbud angående bygging av båt utifra en lengre korrespondanse med en potensiell kunde om design og utforming, ofte hører jeg ikke mer etter at tilbudet er sendt, ikke så mye som et pip. Men på den andre siden så har noen av disse "kundene" tatt kontakt igjen etter et par år og bestilt så en viss mening er det med all "gratisjobbingen" allikevel.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe galt i å mene at et produkt er for dyrt eller dårlig, men det er stappfult av slik hver eneste gang, alt er totalt krise og undergang, alt som har den minste feil er totalt ubrukelig, og folk bytter tilsynelatende plattform hver eneste gang et nytt produkt kommer. Og det er mange av de også. Er dette en foto-greier, eller en mFT-greie?

 

AtW

Velkommen til Internett :p

 

Selvfølgelig vil alle (les sporadisk nett-troll) diskreditere et kamerasystem som de ikke eier selv siden deres system er vedens beste helt til de selger det, og er de ikke fornøyd med evolusjonen i deres egent system så er det fint og kunne lufte frustrasjonen med likesinnede selv om de sannsynligvis kjøper oppgraderingen uansett når den verste stormen har lagt seg.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er folk som liker foto sammenfallene med folk som oppfører seg idiotisk på forum? Eller er dette en mFT-ting? Er på http://www.43rumors.com/ av og til, og omtrent hver gang noe lanseres er det:

 

1. Alt for dyrt, systemet er dødt.

2. Helt meningsløst, systemet er dødt, det er ikke fullframe.

3. For dyrt, jeg skal selge hele systemet mitt og gå over til fuji/sony/whatever

 

Det er ikke noe galt i å mene at et produkt er for dyrt eller dårlig, men det er stappfult av slik hver eneste gang, alt er totalt krise og undergang, alt som har den minste feil er totalt ubrukelig, og folk bytter tilsynelatende plattform hver eneste gang et nytt produkt kommer. Og det er mange av de også. Er dette en foto-greier, eller en mFT-greie?

 

AtW

Vært samme gnålet i diverse Facebook grupper siden de offisielle prisene ble sluppet.

 

Trist at folk flest er idioter og eneste ordet de kan er dyrt hver gang noe nytt koster mer enn forrige generasjon.

 

Prisen er strengt tatt ikke så mye mer enn den høye prisstigningen som har vært på mange produkter siden 2013. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min magiske AF-S 300mm f/2.8 VR II døde plutselig på jobb i dag. Skikkelig glass mot glass lyd når VR var aktivt; så slo VR seg av automatisk og når man vender på objektivet så høres det ut som man bærer en eske med glass (uten skille mellom glassene).

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Min magiske AF-S 300mm f/2.8 VR II døde plutselig på jobb i dag. Skikkelig glass mot glass lyd når VR var aktivt; så slo VR seg av automatisk og når man vender på objektivet så høres det ut som man bærer en eske med glass (uten skille mellom glassene).

Utslitt.....men du skal vel heller oppgradere til nyere og bedre nå ?

 

1016857.jpg?width=1024

 

Lenke til kommentar

Jeg mener AF-S 300mm f/2.8 VR II kan måle seg med det aller beste som eksisterer. 300mm f/4 optikk gidder jeg ikke ha; et av hovedmålene med 300mm f/2.8 er lysstyrken (og ikke minst legendarisk optikk!). Bruker heller AF-S 200-400mm f/4 VR II vs AF-S 300mm f/4E PF ED når jeg klarer meg med f/4 - den er langt mer fleksibel også.

 

Edit:

Min AF-S 300mm f/2.8 VR II er på ingen måte utslitt; var bare VR-modulen som sa natta med en ekstremt høy lyd av glass mot glass (fikk oppmerksomheten av flertallet rundt under kjendisgallaen til se&hør i går). Estimat for reperasjon var at den skulle være klar i morgen. Håper det holder.

 

Edit2:

Og for å gi Nikon litt skryt også, service-nivået er på egenhånd grunn til å holde seg til Nikon. Jeg har flere ganger vurdert å switche over til Canon, men de klarer ikke holde samme nivå på service både med reperasjonshastighet og mulighet for låneutstyr.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...