Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Noen av dere som har erfaring med Wacom Intuos Pro? Jeg sliter med driveren, og med å få den trådløse koblingen til å virke.

 

Jeg har installert driveren fra Wacom og restartet maskinen, og pennen funker på brettet så lenge det er koblet i USB, men jeg får likevel beskjed om at "The driver was not found" når jeg forsøker å endre på noe, og i Wacom properties-appen er heller ikke brettet mitt listet opp. Så fort jeg trekker ut USB-kabelen slutter det å funke, men batteriet skal være ladet opp og jeg har forsøkt å ha den trådløse USB-dongelen i flere ulike USB-porter, med og uten ekstra strøm, både foran på PCen og i skjermenes USB-hub.

 

Min erfaring er at trådløstilkoblingen er utrolig svak. Den fungerer med 60cm avstand til USB-dongelen og skrivebordet i mellom, men om jeg setter meg i sofaen, to meter unna, selv med fri sikt til USB-dongelen, er det umulig å oppnå kontakt...

 

Det høres dog ut som at du har andre problemer enn meg, meg tenkte at det kunne være verdt å nevne rekkevidden allikevel.

 

Ellers er jeg veldig enig i alt TGB skrev om privatkunder!  :fun: 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, nå fikk jeg den endelig til å funke. Aner ikke hva som var problemet, men avinstallering-restart-reinstallering-restart ser ut til å ha gjort susen. Nå funker plutselig alle de USB-portene som ikke funket tidligere også.

 

Så var det å sette opp dingsen slik at den blir best mulig å jobbe med i Lightroom da. Noen tips?

Lenke til kommentar

 

Slo opp en gammel sikleskade, kjenner jeg.

http://petapixel.com/2016/10/17/review-sigmas-85mm-f1-4-art-lens-exceeds-expectations/

 

Sigma 85 1.4 preview. "Exceeds expectation". Want.

Ditto.

 

Jeg har kjøpt meg 20, 24, 35 og 50, så da blir det nok en 85 i Sigmas Art-serie på meg også, med tiden. Men ikke nå.

 

 

Jeg har egentlig tenkt til å bytte ut den store 5D'n med noe mindre, men det tar tid og fader så lyst jeg egentlig har på en ny 85 mm. Hvis denne er like god som 35 Art som jeg også har så er det fryktelig fristende. Hmm...

 

Henning

Lenke til kommentar

 

 

Slo opp en gammel sikleskade, kjenner jeg.

http://petapixel.com/2016/10/17/review-sigmas-85mm-f1-4-art-lens-exceeds-expectations/

 

Sigma 85 1.4 preview. "Exceeds expectation". Want.

Ditto.

 

Jeg har kjøpt meg 20, 24, 35 og 50, så da blir det nok en 85 i Sigmas Art-serie på meg også, med tiden. Men ikke nå.

 

 

Jeg har egentlig tenkt til å bytte ut den store 5D'n med noe mindre, men det tar tid og fader så lyst jeg egentlig har på en ny 85 mm. Hvis denne er like god som 35 Art som jeg også har så er det fryktelig fristende. Hmm...

 

Henning

 

Ja, den 85'n er veldig fristende, men den er SVÆR! Veier nok godt over kiloet.

 

Jeg merker at jeg synes Sigma 50 Art er litt stor og tung for frihåndsarbeid, og den er betydelig lettere enn 85'n vil være.

Lenke til kommentar

 

 

 

Slo opp en gammel sikleskade, kjenner jeg.

http://petapixel.com/2016/10/17/review-sigmas-85mm-f1-4-art-lens-exceeds-expectations/

 

Sigma 85 1.4 preview. "Exceeds expectation". Want.

Ditto.

 

Jeg har kjøpt meg 20, 24, 35 og 50, så da blir det nok en 85 i Sigmas Art-serie på meg også, med tiden. Men ikke nå.

 

 

Jeg har egentlig tenkt til å bytte ut den store 5D'n med noe mindre, men det tar tid og fader så lyst jeg egentlig har på en ny 85 mm. Hvis denne er like god som 35 Art som jeg også har så er det fryktelig fristende. Hmm...

 

Henning

 

Ja, den 85'n er veldig fristende, men den er SVÆR! Veier nok godt over kiloet.

 

Jeg merker at jeg synes Sigma 50 Art er litt stor og tung for frihåndsarbeid, og den er betydelig lettere enn 85'n vil være.

 

 

Ja, jeg har hatt et lite håp om at noen (Leica for eksempel) kan komme med et fullformat kompaktkamera med fast 50 eller 85, men det lar vente på seg. Da tror jeg at jeg hadde solgt unna canonutstyret og kjøpt noe slikt. Derfor har jeg egentlig ikke lyst til å investere i noen ny optikk til 5d'en.

 

Henning

Lenke til kommentar

 

Jeg merker at jeg synes Sigma 50 Art er litt stor og tung for frihåndsarbeid, og den er betydelig lettere enn 85'n vil være.

 

Har Nikon 85/1,8G, og ser ingen som helst grunn til å bytte den ut. 

Det må være det beste objektivet om finnes, om man regner bildekvalitet per krone. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg merker at jeg synes Sigma 50 Art er litt stor og tung for frihåndsarbeid, og den er betydelig lettere enn 85'n vil være.

 

Har Nikon 85/1,8G, og ser ingen som helst grunn til å bytte den ut. 

Det må være det beste objektivet om finnes, om man regner bildekvalitet per krone. 

 

Relatert bildekvalitet/kr så er jeg helt sikker på at du har rett. Har selv AF-S 85mm f/1.4, og med mindre man trenger f/1.4 så er helt åpenbart f/1.8 utgaven et langt bedre kjøp.

Lenke til kommentar

Kjøpte en 85mm F/1.8G selv her på sensommeren, og det tok ikke mange sekundene før jeg var overbevist om at dette er et objektiv jeg ikke skal kvitte meg med. Veier særs lite, er latterlig skarpt og når man i tillegg er heldig på bruktmarkedet, veldig billig. 

På nittitallet, da jeg var Nikon-bruker, hadde jeg gamle AF 85 mm f/1.8, og det var absolutt bra saker. Det var dengang en 50 mm 1.4 ikke var på størrelse med et halvlitersglass, og hadde blenderring.

Lenke til kommentar

Jeg går også å sikler etter noe rundt 85mm f/1,8, men jeg er opptatt av at det ikke skal være spesielt stort, særlig ettersom jeg planlegger å gå opp i kamerastørrelse. Pentax har en 77mm f/1,8 som skal være fantastisk blant annet på størrelse (270 gram og 48mm lengde), men den er i dyreste laget (ca 10 000) så jeg kommer til å prioritere kamera først og objektiv senere. Hvem vet, kanskje Pentax overrasker med en modernisering av det objektivet eller lanserer en 85/1,8 de også innen det blir aktuelt å kjøpe et.

Lenke til kommentar

Her er litt om global shutter og higher dynamic range som Canon holder på å utvikler.

 

 

Canon researchers will discuss high-resolution, large-format CMOS imaging technology for use in high-performance cameras large enough to take photographs and videos at ultra-high-definition resolution.

The Canon researchers developed a new architecture that enables the readouts of multiple pixels to be accumulated and stored in memory, and then processed all at once. This technique enabled the implementation of a global shutter while also delivering excellent noise and dark current performance and high dynamic range (92dB at a standard 30fps frame rate).

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...