Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blæ! Lyst til å komme skikkelig i gang med stockfoto, noe som krever en del lysutstyr. Tror jeg fint klarer meg med Speedlights til å starte med, og har i såfall mulighet for studioblitser og studio hvis det er nødvendig.

 

Men problemet er selvfølgelig penger. Jo mer jeg bruker på blitser og paraplyer, reflektorer og softboxer, jo lenger unna kommer jeg D700. What shall I do? D80-en leverer forsåvidt knallgod bildekvalitet til det formålet. Hater bare å kjøpe masse småting som gir mindre menger til D700-fondet. Men får vel mer ut av lysutstyr enn D700, resultatsmessig.

 

Blæ!

Lenke til kommentar
Hva med 8:6 da, Tom? ;)

Very funny ;)

 

Men det finnes 8x10 - storformat, der negativene er 8x10 tommer. Da blir selv en 1Ds MKIII pinglete.

Oh damn.. Men da gjør D3 det også. ;)

 

How is this? :roll:

Ikke noe Aylar akkurat. ;)

Jo, det er dattera? :ermm::roll:

Endret av Gissan
Lenke til kommentar

LOL X50

Nettop fått inn hyller i racket jeg bygger. Ting begynner å ta form. Bare han luringen som skal selge meg kabinetter klarer å finne noe papp å putte de i.

I all verden, hvor vanskelig er det å finne papp i Trondheim? Noen som har lyst til å ture innom karen og løpe en tur til moss med kabinettene mine??

 

anyways her er racket:

Trykk på eget ansvar.

 

 

 

Huzzah!

 

post-26623-1217363518_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
Har aldri klaga på vidvinkelmulighetene eller objektivparken til Olympus, generelt. Jeg har for lenge siden skjønt at Olympus er en dyktig produsent av dSLR.

 

Eneste jeg ønsket å "gjøre narr av", var 4:3-formatet. Ikke Olympus! Men siden Olympus har valgt å bruke det, blir de selvfølgelig dratt inn i saken.

 

Uavhengig av hvor mye vidvinkel du har, vil forholdet mellom bredde og høyde alltid bli like loka i slike landskapsbilder. Jada, jeg ser at mange liker formatet, og at det kan passe fint i mange tilfeller/sjangre. Men til mitt bruk er det lite egnet. Av den grunn er det faktisk veldig lite usakelig å si at Four Thrids er "ugh". Kun my personal opinion.

Bøyer meg litt i støvet her, for du har et godt poeng. Det er bare litt for mange som ennå tror at 4/3 gir deg for lite vidvinkel, og da går slikt i automodus er jeg redd.

 

For den saks skyld har jeg fra tid til annen savnet 3:2 for landskapsformat.

 

Jeg har ikke savnet det for portretter, konsertfoto, reportasjer (med unntak for bilder av folkemasser, der er 3:2 bedre), sport, det lille jeg gjør av kunstfoto eller for generell bildetagning. Og det fungerer egentlig ganske greit til de fleste landskap også, syns jeg.

 

Men smaken er definitivt som baken. Men en ting kommer man ikke utenom, og det er at 4:3 utnytter bildesirkelen bedre enn 3:2.

 

Dog, 1:1 hadde gjort det enda litt bedre. :p

 

Såder. Har gitt optikk og kamerahus en grundig rens med klut, blåsebørste og hard børste, ren som et spebarns samvittighet nå. Og joy of joys, jeg får plass til E-400, 14-54, 50-200 og Metz AF44 i Lowepro Nova 3 AV. Og etter nøye kalkulasjon har jeg kommet frem til at jeg til nød skal klare å skvise inn et E-3 også, til og med med grep. Og FL-50R burde ikke by på problemer.

Lenke til kommentar
Såder. Har gitt optikk og kamerahus en grundig rens med klut, blåsebørste og hard børste, ren som et spebarns samvittighet nå. Og joy of joys, jeg får plass til E-400, 14-54, 50-200 og Metz AF44 i Lowepro Nova 3 AV. Og etter nøye kalkulasjon har jeg kommet frem til at jeg til nød skal klare å skvise inn et E-3 også, til og med med grep. Og FL-50R burde ikke by på problemer.

Mitt kamera er gullende rent. flunkende nytt :w00t:

Lenke til kommentar
anyways her er racket:

Trykk på eget ansvar.

 

 

 

Huzzah!

 

post-26623-1217363518_thumb.jpg

Damn! Bare lysa dine bruker mer strøm enn den nye serveren min :) Håper ikke denne står i soverommet!

 

Tom

 

hehe.. den står lengst unna soverommet.. som om det er langt i den 45kvm store leiligheten :p:P:P Jeg døør av varme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...