Comma Chameleon Skrevet 25. september 2016 Rapporter Del Skrevet 25. september 2016 Passe vanskelig å finne prisanslag på et brukt Canon 28-300mm f/3.5-5.6L IS. På et helt ok pent brukt et, hva er fair pris å selge det til?Finner bare Nikon/Tamron varianter. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. september 2016 Rapporter Del Skrevet 25. september 2016 Passe vanskelig å finne prisanslag på et brukt Canon 28-300mm f/3.5-5.6L IS. På et helt ok pent brukt et, hva er fair pris å selge det til? Finner bare Nikon/Tamron varianter. Ikke store grunnlaget, men det er da noe: http://teambiathlon.no/index.php?module=price&p=105 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 25. september 2016 Rapporter Del Skrevet 25. september 2016 Sjekket den, men ser ut til at de er dårlige å oppdatere. Prisene der er fra 2010. Hva vil være realistisk idag? 8000? Lenke til kommentar
tow Skrevet 25. september 2016 Rapporter Del Skrevet 25. september 2016 En enkelt filmrull tiner i løpet av en halvtime. Har du en boks med hundre så kan det sikkert ta mange timer. tow/Nautica: Hvorfor ikke fukt/kondens? Hva er det som er så døden med det? Film er jo konstruert for nettopp å ligge i vannbad i deler av sitt liv. Film går ikke i oppløsning selv om det ligger lenge i vann. Vannet er vel først og fremst et problem hvis man setter rullen inn i et kamera som har mange komponenter som kan korrodere. Kondensen kan legge seg i dråper som ikke går bort under fremkallingen. Det er i hvertfall teorien. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. september 2016 Rapporter Del Skrevet 25. september 2016 Etter den siste store oppdateringen av W10 får jeg ikke lagret bilder direkte fra LightRoom lengre, når jeg trykker på eksporter dukker det opp et Windowsvindu hvor jeg må velge sted/mappe som bildene skal legges i. Lenke til kommentar
se# Skrevet 25. september 2016 Rapporter Del Skrevet 25. september 2016 (endret) Sjekket den, men ser ut til at de er dårlige å oppdatere. Prisene der er fra 2010. Hva vil være realistisk idag? 8000? Den finnes forstsatt ny til rundt 24-25K, men sær linse så det er vanskelig å vurdere. Er den i god stand og ikke alt for gammel ville jeg nok prøvd med litt høyere pris først. Edit: Så på Ebay, og der ligger det flere 28-300. En del fra 11-15K ser det ut for, men også en god del med høyere pris. Endret 25. september 2016 av se# Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 25. september 2016 Rapporter Del Skrevet 25. september 2016 (endret) hmm. Takk for innslaget. Har en som er interessert, så spørs hva han tenker. Skal gå over objektivet og trippelsjekke standen på det. Vil være heelt sikker på at alt er i orden. Kan kanskje prøve 10k. Arvet det selv, så blir 100% fortjeneste uansett. Hvis jeg får byttet alt mitt utstyr mot et bra Fuji + 2-3 objektiv så er jeg vel nok fornøyd. Er mer opptatt av utstyret enn prisen på det. Endret 25. september 2016 av Comma Chameleon Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. september 2016 Rapporter Del Skrevet 28. september 2016 Mirrorlessrumor har laget en poll : Hvordan står det til med Nikon ? Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. september 2016 Rapporter Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Hvordan står det til med Nikon ? Kanskje ikke det beste stedet å ha en slik poll, men viser jo i hvert fall hva folk på Mirrorless rumors tenker. Når det gjelder Nikon så har de jo mye bra hvis man skal ha speilrefleks og linser, men så vidt jeg vet er det ikke noe veldig stort firma med mange bein å stå på. Thom Hogan pleier å ha kommentarer om resultatene til Nikon og de er vel ikke katastorfalt dårlige for tiden, men heller ikke spesielt bra. Nikon er nok litt utsatt hvis det skulle komme et skikkelig crack, men med en så stor kundebase ville det være rart om de ikke ble kjøpt opp hvis det skulle gå virkelig ille. Casio vet jeg ikke så mye om, men tror ikke de gjør noe seriøst forsøk på å selge kameraer i Europa eller USA og det kan jo være grunnen til at det topper listen - antar de fleste leserne kommer fra de områdene. Ricoh er et ganske stort selskap og de kan nok holde liv i Pentax så lenge de vil og resten av fimaet gjør det OK, spørsmålet er vel mer om de vil. Pentax kommer med det ene interesante kameraet etter det andre, men de er nok nå for små til å kapre veldig mange nye kunder - og det er jo en ond sirkel som de helst må finne en vei ut av. Endret 28. september 2016 av se# Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 28. september 2016 Rapporter Del Skrevet 28. september 2016 Noen som har et forslag til et billig stativhode til et Benro-stativ? Har to stativ, men bare ett hode, kunne vært greit en sjelden gang å kunne ha to. Men gidder ikke å bruke alt for mye penger på det. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 28. september 2016 Rapporter Del Skrevet 28. september 2016 Da er en pent brukt D800 på vei i posten som erstatning for min D3 som mer eller mindre tok kvelden her forleden. Har siklet på en D810 men bruktprisene på D800 er så hyggelige at jeg gikk for denne i stedet. Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. september 2016 Rapporter Del Skrevet 28. september 2016 Noen som har et forslag til et billig stativhode til et Benro-stativ? Har to stativ, men bare ett hode, kunne vært greit en sjelden gang å kunne ha to. Men gidder ikke å bruke alt for mye penger på det. Mye å velge i, men er du på jakt etter spesiell type hode? Har du f.eks kulehode fra før kan jo en anne type være fornuftig så du har noe å velge i avhengig av bruk. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. september 2016 Rapporter Del Skrevet 28. september 2016 Casio hadde ett stort utvalg innen kompaktkameraer, alle vet jo hvor det markedet tok veien. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. september 2016 Rapporter Del Skrevet 28. september 2016 Casio hadde ett stort utvalg innen kompaktkameraer, alle vet jo hvor det markedet tok veien. De skulle røska ut linsene satt inn en bajonettkobling, tre doblet prisen og så hadde de solgt som hakka møkk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. september 2016 Rapporter Del Skrevet 30. september 2016 Vil bare minne på at i morgen begynner Oktoberfesten 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. september 2016 Rapporter Del Skrevet 30. september 2016 (endret) Vil bare minne på at i morgen begynner Oktoberfesten Håper riktig mange finner veien til festen denne gang! Endret 30. september 2016 av smort1 1 Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 30. september 2016 Rapporter Del Skrevet 30. september 2016 Vurderer 35mm eller 50mm.. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. september 2016 Rapporter Del Skrevet 30. september 2016 Vurderer 35mm eller 50mm.. 50mm kan du vel spare til festen i uke 50! 3 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. september 2016 Rapporter Del Skrevet 30. september 2016 3 dager i Slovika med kun Dji Osmo Pro med 15mm f/1.7. Må innrømme at det var litt stressende, men man lærer seg å jobbe med begrensningene. Bare klippe sammen og levere nå Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 30. september 2016 Rapporter Del Skrevet 30. september 2016 Håper det kommer en "Z5", eller rettere sagt et zoomobjektiv som støtter zooming under opptak til X5. Da kjøper jeg Inspire, og smeller det samme kameraet på Osmo-en også. Var ute på bilfilming for noen dager siden, med både slider, drone og Osmo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå