Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, mange vanlige jpeg-fotograferende husmødre hadde nok aldri klart å fylle opp det kortet en eneste gang. Sånn sett hadde det jo vært fint å bare kunne flytte minnekortet fra kamera til kamera når man oppgraderer og fortsatt ha hele livets bildearkiv med seg. I tillegg til backup(er) hjemme eller på nettlagringstjenester eller begge deler.

Edit: Kortets kapasitet omregnet til antall bilder:

Canon S120 (4 MB jpeg): 250 000

Nikon D500 (25 MB raw): 40 000

Pentax K-1 med pixel shift (160 MB raw): 6250

Phase One FX 100MP (670 MB raw): 1500

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hehe :) Litt kjedeligere forslag, men kanskje litt mer realistisk. Se om du finner en gammel rull med avispapir hos AN eller hvor du jobber og tapetser kommunestyresalen. Bruk tegnestift eller "tyggis" til oppheng. Planen er at kommunestyret skal bli overrasket over hvor lyst og deilig det ble. Hvis noen stiller spørsmål så svarer du bare som det er og foreslår et par strøk maling. Hvis ikke så venter du en ukes tid, river det ned, venter til de ser hvor mørkt det var før og fremmer maleforslaget.

Lenke til kommentar

Hehe :) Litt kjedeligere forslag, men kanskje litt mer realistisk. Se om du finner en gammel rull med avispapir hos AN eller hvor du jobber og tapetser kommunestyresalen. Bruk tegnestift eller "tyggis" til oppheng. Planen er at kommunestyret skal bli overrasket over hvor lyst og deilig det ble. Hvis noen stiller spørsmål så svarer du bare som det er og foreslår et par strøk maling. Hvis ikke så venter du en ukes tid, river det ned, venter til de ser hvor mørkt det var før og fremmer maleforslaget.

Journalister får ikke fremme interpellasjoner. :(

Lenke til kommentar

La ut min gamle iPhone 5s 64GB for salg i gårkveld. Har hatt over 60 henvendelser. Men her er mitt store spørsmål; HVORFOR skal folk avtale å hente når de ikke dukker opp? Tror de at jeg ikke har noe bedre å gjøre på enn å vente på noen som aldri dukker opp? Dette skjer hver gang jeg skal selge; uansett om det er telefon; fotoutstyr eller videoutstyr.

Kan ikke folk begynne å oppføre seg seriøst og stå innefor avtaler de gjør *frustrert*

Edit:

Min alternative favoritt: de som kommer for å kjøpe noe man har lagt ut for salg; men verken har penger eller vipps og som blir ekstremt overrasket over at de ikke bare kan ta med varen hjem og betale senere.

Jeg er ikke veldig optimistisk med tanke på verdens fremtid fyllt av banditter og useriøse røvere.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

La ut min gamle iPhone 5s 64GB for salg i gårkveld. Har hatt over 60 henvendelser. Men her er mitt store spørsmål; HVORFOR skal folk avtale å hente når de ikke dukker opp? Tror de at jeg ikke har noe bedre å gjøre på enn å vente på noen som aldri dukker opp? Dette skjer hver gang jeg skal selge; uansett om det er telefon; fotoutstyr eller videoutstyr.

Kan ikke folk begynne å oppføre seg seriøst og stå innefor avtaler de gjør *frustrert*

Edit:

Min alternative favoritt: de som kommer for å kjøpe noe man har lagt ut for salg; men verken har penger eller vipps og som blir ekstremt overrasket over at de ikke bare kan ta med varen hjem og betale senere.

Jeg er ikke veldig optimistisk med tanke på verdens fremtid fyllt av banditter og useriøse røvere.

Har registrert at de som ikke overholder avtalen er såkalte impulskjøpere som ringer gjerne med en gang de ser annonsene ofte leser de ikke hele annonsen engang og de er gjerne litt andpusten "høy adrenalin" til og begynne med, enkelte kommer ned på jorden igjen etter litt prating og forstår at dette ikke var noe for han/henne allikevel, andre finner dette dessverre ut senere og overholder ikke avtalt handel.

Jeg sender aldri i postoppkrav siden jeg da er 100% i kjøpers makt helt til han/henne henter/betaler pakken, problemet er hvis de ikke henter pakken og da tar det minimum 3 uker før du får den igjen samt 300/800.- i omkostninger.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg hadde en fantastisk episode med salg av et av mine Nikon D4 hus også. Der jeg motvillig ble overtalt til å bruke finns betalingsgaranti med lovnad om at han skulle trykke knappen for at alt var ok så fort han hadde sjekket kamerahuset. Det gikk nesten 10 dager og ingenting skjedde. Så ringte han meg for å si at han ønsket å heve kjøpet! Jeg spurte om noe var galt med kamera, noe han sa det ikke var - men det var kanskje ikke helt rett for han.... Heldigvis fikk jeg at ingenting var galt skriftlig; så det ordnet seg.

Men enkelte utnytter systemet til de grader og tror tydeligvis at man kan kjøpe kamerahus og kaste rundt og prøve for så å levere tilbake uten å betale. Det er selvsagt ikke intensjonen med finns betalingsgaranti. Uansett, jeg selger aldri på den måten igjen. Dessverre så finnes det enkelte som skal misbruke alle ordninger.

Om den som kjøpte kamerahuset mitt leser dette så kan jeg nå hilse og si at du må være en av de dummeste menneskene jeg har kommunisert med ;)

Lenke til kommentar

Men enkelte utnytter systemet til de grader og tror tydeligvis at man kan kjøpe kamerahus og kaste rundt og prøve for så å levere tilbake uten å betale. Det er selvsagt ikke intensjonen med finns betalingsgaranti. Uansett, jeg selger aldri på den måten igjen. Dessverre så finnes det enkelte som skal misbruke alle ordninger.

Om den som kjøpte kamerahuset mitt leser dette så kan jeg nå hilse og si at du må være en av de dummeste menneskene jeg har kommunisert med ;)

Hadde en i fjor som ville kjøpe en 55-250mm fra meg, han var 16 år og ville at jeg skulle sende på postoppkrav og jeg sa nei. Begrunnelsen for at han ville at jeg skulle sende i postoppkrav var at han ikke fikk lov av foreldrene og handle fotoutstyr via finn.no og han mente at når oppkravet var vell i hus ville foreldrene betale beløpet og han fikk objektivet. Prøvde og forklare han at det spilte ingen rolle siden han måtte betale før han fikke utlevert pakken så jeg kunne likegreit sende en murstein uten at han kunne gjøre noe med det. Han ga seg ikke heller så jeg måtte til slutt si at objektivet var solgt.

Lenke til kommentar

Selger ganske mye (høy gjennomstrømning av utstyr ;)). Så har vært borti de fleste tilfellene selv. Postoppkrav sender jeg heller ikke, opplevd et par ganger at de ikke har blitt hentet.

Lurer nesten på om enkelte driver på med dette bare for å være morsomme. En slags underholdningsverdi for å frustrere andre og få dem til å tape penger og tid.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...