Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel har ikke fått med meg om Marius har funnet domenenavn enda, sliter litt med å kalle noen Mr. før de har fått hår på ryggen, sorry.

 

Mine forslag er som følger:

ingen.no

lite.no

vilha.no

gammel.no

ung.no

hårete.no

glattbarbert.no

hvilkensomhelst.no

din.no

 

lykke til

 

john

Lenke til kommentar
Usikker på diffraksjon.

 

Med tanke på f/72, mente jeg.

 

Når du starter Lr 2.0 for første gang blir du spurt om du ønsker å oppgradere katalogen fra tidligere versjoner av Lr eller åpne en ny katalog.

 

Ah, men det er jo flott.

 

Er LR 2.0 tyngre å kjøre enn tidligere versjoner?

Lenke til kommentar
Note to guy above, no æøå in domains.

Jo? :ermm:

 

http://elkjøp.no

Huh, da har de fått det til nå også ja.

Men tar du en titt på URL-adressen etter du har tastet inn elkjøp.no hopper den over til elkjop.no - dog noe annet med språkrådet.

 

 

Er LR 2.0 tyngre å kjøre enn tidligere versjoner?

Egentlig ja, men jeg merker ikke en stor forskjell. Det beste med Lr2 er at den støtter 64-bit om du kjører rett operativsystem.

Lenke til kommentar
TA som i Telemarksavisa (tidligere Telemark Arbeiderblad).

 

Du får si ifra hvis du får flere bilder i avisa. Morsomt å se folk fra forumet som har bilder i lokalavisa.

 

Haha, Olsen, nei takk.

Jeg hadde et par bilder der for et par uker siden, men pengene venter jeg fortsatt på.

De sa det ikke var avtalt så stiv pris, men når det ikke er avtalt noen pris er det dems problem.

Det er litt kjipt ja. Link til bildene? :)

Lenke til kommentar
Bare for å vise hvor flotte saker Four Thirds er:

 

Her

Joda. Det er så. Men så har vi jo uansett en akkurat like vid vidvinkel som dere Nikonfolk har. Dersom det skal være virkelig god optikk i alle fall, 12-24 er vel ikke akkurat ypperlig på 12mm og FX.

 

Og snakker vi mot DX er det mulig å få tilsvarende 15mm med Sigma 10-20, men Sigma 10-20 er, som det gode objektivet det er, ikke i nærheten av enten 14-24 på FX eller det fire år gamle 7-14 på fourthirds, og selvfølgelig ikke like vidt heller. At det ikke er værtettet på noen som helst måte er en annen ting.

 

Å whine om vidvinkel på fourthirds er rett og slett tåpelig.

Lenke til kommentar

Har aldri klaga på vidvinkelmulighetene eller objektivparken til Olympus, generelt. Jeg har for lenge siden skjønt at Olympus er en dyktig produsent av dSLR.

 

Eneste jeg ønsket å "gjøre narr av", var 4:3-formatet. Ikke Olympus! Men siden Olympus har valgt å bruke det, blir de selvfølgelig dratt inn i saken.

 

Uavhengig av hvor mye vidvinkel du har, vil forholdet mellom bredde og høyde alltid bli like loka i slike landskapsbilder. Jada, jeg ser at mange liker formatet, og at det kan passe fint i mange tilfeller/sjangre. Men til mitt bruk er det lite egnet. Av den grunn er det faktisk veldig lite usakelig å si at Four Thrids er "ugh". Kun my personal opinion.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...