TGB Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 God ting, siste oppdatering av Lightroom er mye raskere på export! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Kjørte 4 Profoto B1 blitser på pressetreff med Skal vi danse parene i dag. Det ble magisk I morgen blir det enklere; NRK høstlansering.... 1 Profoto B1 med kuppel, og 5' octabox. Krysser bare fingrer for at det er plass til å bruke Korreksjon: Lysmessig magisk Endret 18. august 2016 av TGB Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. august 2016 Del Skrevet 19. august 2016 (endret) LensRetail har testet ymse objektiver på 400mm. I don’t think we really did too much here today except to have some fun and confirm, in numbers, what most people already know. The 400mm f/2.8 lenses, if you can afford one and don’t mind carrying it, are amazing. Canon’s new 400mm f/4 DO IS II is also superb, at least as good as the 300mm f/2.8 IS II with a teleconverter. Canon’s 100-400 IS II is, from an MTF standpoint, the best zoom at 400mm, but the Nikon 200-500 and both the Sigma and Tamron 150-600s are also really good, far less expensive, and have greater range. The Nikon 80-400 VR II is not quite as good at 400 as the competition. Endret 19. august 2016 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. august 2016 Del Skrevet 20. august 2016 Noen som trenger en realitets-sjekk https://www.youtube.com/watch?v=RKnxrO8p97w Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 På min forsikring hos Gjensidge, som jeg tror ligner på din i prisnivå, så har jeg ikke noen egen spesifikasjon på det mobile utstyret. Har en komplett utstyrsliste som er forsikret hjemme, også velger jeg selv hva jeg tar med ut på tur, så lenge det ikke overstiger en viss totalverdi. Har du nøyaktig navn på denne forsikringen? De to forsikringene heter "Eiendeler", som forsikrer alt utstyret hjemme, og "Spesifisert mobilt utstyr", som forsikrer dem på tur og i bruk opptil en gitt beløpsgrense. Begge forsikringene bruker den samme listen over eiendelene mine. Forsikringene mine gjelder kun i Europa, men har ikke forhørt meg om muligheter for å utvide dette til resten av verden. Ser at jeg betaler 3,3% av utstyrets verdi på "Spesifiserte mobilt utstyr", men jeg har kun dekket mobilt utstyr opptil 160 000. "Eiendeler" ligger på 0,5% av utstyrets verdi. Egenandel på de to er hhv 3000kr og 10 000kr. Naturskade er 8000kr på begge to. Mulig du kan få bedre vilkår, når du skal dekke et betydelig større beløp. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 (endret) Nå har min andre Nikon SB-5000 blits død helt av seg selv. Litt smålei!Fisker med Canon om bra deal; så vi får se. Er ikke helt happy med tilværelsen akkurat nå. Edit: Muligens jeg går for et par 1DX mk2 hus med wifi-sendere; et par blitser og 24-70mm f/2.8 (har 70-200mm f/2.8 fra Canon allerede; video). Så får jeg se om verden er bedre på andre siden. Er den bedre så dumper jeg Nikon-utstyret på bruktmarkedet. Jeg kan ikke gå rundt å frykte at blitsen dør kontinuerlig. Argumentasjonen var at det var Quantum batteripakken som tok livet av blitsene. Noe jeg synes er veldig rart når den mest brukte SB-5000 blitsen som har overlevd siden jeg fikk den har blitt kjørt med Quantum batteripakke hele tiden. Samt problemfritt på SB-910; SB-900 og SB-800. Om endelig konklusjon er at SB-5000 ikke klarer bruke Quantum eller andre batteripakker enn Nikon; så er ikke Nikon noe jeg kan jobbe med dessverre. Endret 22. august 2016 av TGB 1 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 I morgen viser NRK 1 "Et eventyr gjennom linsa". Sikkert verdt å få med seg. 19.45. Kommer helt sikkert til å havne på nett-tv også. EpisodebeskrivelseHan er naturfotograf i verdensklasse. Audun Rikardsen har stadig en trang til å ta bilder som ingen før har sett maken til. Og han gjør det ikke enkelt for seg selv når han skal fange dyrene i linsa. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 I morgen viser NRK 1 "Et eventyr gjennom linsa". Sikkert verdt å få med seg. 19.45. Kommer helt sikkert til å havne på nett-tv også. EpisodebeskrivelseHan er naturfotograf i verdensklasse. Audun Rikardsen har stadig en trang til å ta bilder som ingen før har sett maken til. Og han gjør det ikke enkelt for seg selv når han skal fange dyrene i linsa. Allerede satt som opptak på boksen. Blir artig å se Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Dette begynner å bli mer og mer interessant; Canon tar også Nikon i innbytte! Får se hva vi lander på. Plan så langt på Canon-fronten eventuelt: 2 * 1DX mkii 2 * 600EX II-RT 2 * WFT-E8B 1 * EF 24-70mm f/2.8L II USM 1 * EF-200-400mm f/4L IS USM Extender 1.4x 1 * EF-600mm f/4L IS II USM 1 * EF 1.4x III 1 * EF 2.0x III Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Ingenting mellom 70 og 200, eller har du fra før? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 (endret) Ingenting mellom 70 og 200, eller har du fra før? Har 70-200mm f/2.8 fra før. Vurderer også 70-300mm f/4-5.6L eller 100-400mm f/4.5-5.6L mkII også. Endret 23. august 2016 av TGB Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Allerede satt som opptak på boksen. Blir artig å se Jeg klarte jo selvsagt å glemme det selv... Så da blir det nett-tv... https://tv.nrk.no/serie/ut-i-naturen/DNPR65008515/23-08-2016 1 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 Ekstern harddisk til Macbook pro. Hva bør en gå for? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 24. august 2016 Del Skrevet 24. august 2016 (endret) Ekstern harddisk til Macbook pro. Hva bør en gå for? En skikkelig datamaskin. (Sorry, klarte ikke å dy meg). Hva skal den brukes til, og hva er budsjettet? Endret 24. august 2016 av Aetius 2 Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Ekstern harddisk til Macbook pro. Hva bør en gå for? En skikkelig datamaskin. (Sorry, klarte ikke å dy meg). Hva skal den brukes til, og hva er budsjettet? Maskina vil nok mest benyttes til billedredigering, og til jobb. Så; lagring av foto og div presentasjoner mv til jobb først og fremst. Budsjett intil 3-4k Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. august 2016 Del Skrevet 25. august 2016 Ny firmvare til Canon 1Dx mkII på vei. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Siste døgns rykter er at Nikon 1 død og begravet. Får håpe Canon tar hintet og gjør det samme med EOS-M raklet sitt.Ingen av disse 2 har gjort noe seriøst forsøk på speilløst for at folk skulle kjøpe 1 DSLR mindre fra de. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Siste døgns rykter er at Nikon 1 død og begravet. Får håpe Canon tar hintet og gjør det samme med EOS-M raklet sitt. Ingen av disse 2 har gjort noe seriøst forsøk på speilløst for at folk skulle kjøpe 1 DSLR mindre fra de. Tja, ryktene skal ha det til at Canon lanserer en M5 "en liten oppgradering i forholdt til M3" i løpe av høsten så tiden vil vise hva som skjer. Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 (endret) Siste døgns rykter er at Nikon 1 død og begravet. Får håpe Canon tar hintet og gjør det samme med EOS-M raklet sitt. Ingen av disse 2 har gjort noe seriøst forsøk på speilløst for at folk skulle kjøpe 1 DSLR mindre fra de. Foreløpig er det vel bare rykter om Nikon 1, men det er jo veldig lenge siden de har lansert noe. Hadde de bare laget et bra hus og lansert linsene som sitter på de nye DL-kameraene til Nikon 1 kunne det kanskje blitt noe. Eos M tror jeg ikke du blir kvitt så fort. Ingenting galt med selve teknologien hvis bare Canon hadde vært villige til å lansere et halvseriøst hus til systemet. Endret 28. august 2016 av se# Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. august 2016 Del Skrevet 28. august 2016 Siste døgns rykter er at Nikon 1 død og begravet. Får håpe Canon tar hintet og gjør det samme med EOS-M raklet sitt. Ingen av disse 2 har gjort noe seriøst forsøk på speilløst for at folk skulle kjøpe 1 DSLR mindre fra de. Foreløpig er det vel bare rykter om Nikon 1, men det er jo veldig lenge siden de har lansert noe. Hadde de bare laget et bra hus og lansert linsene som sitter på de nye DL-kameraene til Nikon 1 kunne det kanskje blitt noe. Eos M tror jeg ikke du blir kvitt så fort. Ingenting galt med selve teknologien hvis bare Canon hadde vært villige til å lansere et halvseriøst hus til systemet. Hvilken teknologi er det det ikke er noe galt med? Er ikke dårlig hus dårlig teknologi? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå