Simen1 Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Det står Canon 7D MarkII i profilen hennes. 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 Er det ikke Nikon du har ? Da får du lese deg opp på følgefokus så du får best mulig utbytte av objektivet ved actionfotografering. Simen1 har rett, jeg har Canon . Følgefokus er gull! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Er det ikke Nikon du har ? Da får du lese deg opp på følgefokus så du får best mulig utbytte av objektivet ved actionfotografering. Simen1 har rett, jeg har Canon . Følgefokus er gull! Ja, har du ikke utforsket følgefokus ennå så sjekk litt på youtube, etc. finnes flere måter og sette det opp på for og optimalisere utifra type fotograferingen. Morsomt, 3 timer med googling for å finne ut at jeg kun trengte og holde en knapp inne i 5 sekunder for å resette mengdenivået i blekkpatronene i skriveren. Problemet startet da jeg satt inn nye patroner mens skriveren var avslått og når jeg slo den på så antok den at de nye patronene også var tomme, så skal ikke gjøre det igjen Endret 11. august 2016 av Nautica 1 Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Så mye på DigitalRevTV før når de hadde tester. Men har nesten sluttet helt å kikke nå. Er for det meste bare fjas og lite informativt nå... Beste som blir sagt i denne testen må man jo vente i hele 11 minutter og 32 sekuner på!! Endret 12. august 2016 av KristianJV Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Hele DRtv har jo fallert. Etter at Kai dro tilbake til UK og denne Lok fikk en fremtredende rolle, så gikk den kanalen rett i dass.. Jeg så også på denne tidligere, men er det høyst sporadisk jeg er innom der.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Må si jeg jevnt over synes Lok er mer informativ, selv om han snakker dårlig engelsk. Er som Kristian nevner litt mye fjas for min del generelt på kanalen dog. AtW Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 En liten bildeserie jeg tok under Tønsberg båtrace forrige helg som jeg tenkte jeg ville dele med dere Han ledet løpet, rullet, landet rette veien og fortsatte å kjøre...og kom på 3. plass!Pga hovedsponsoren fikk denne rullen det passende navnet "McRoll".. :D 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Må si jeg jevnt over synes Lok er mer informativ, selv om han snakker dårlig engelsk. Er som Kristian nevner litt mye fjas for min del generelt på kanalen dog. Forsåvidt enig i at Lok er mer seriøs, og engelsken har blitt (litt) bedre etter hvert. Jeg synes imidlertid de hadde et mye bedre team tidligere. Hvem som hadde æren for det vet jeg ikke, men de klarte å lage vidoer med en unik kombinasjon av humor, ironi og fakta. Nå virker det mye mer krampeaktig og platt synes jeg, men det kan jo bære være meg som har blitt et par år eldre. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Det blir som top gear og mange andre realitets-serier, den første sesonger er bra men så skal de toppe hver episode med mer "spektakulære" stunts og det hele blir bare dumt. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Årets EISA priser er delt ut. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Årets EISA priser er delt ut. Ser ut som Canon ikke er så dårlig som Nikonianerne vil ha det til.....??? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 15. august 2016 Del Skrevet 15. august 2016 Martin Bailey har testet ut Canon imagePROGRAF PRO-4000, for de som trenger en litt stor printer Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Noen som har noen erfaring med konkret fotoutstyrforsikring? De jeg har undersøkt hos er veldig dyre kontra innbo/reiseforsikring. (type et par tusen i året for utstyr til 40 000). Finnes det noe mer edruelig priset opplegg? AtW Et par 1000 for verdier opp til 40.000 er da ingenting. Har selv verdigjenstands forsikring for mobilt utstyr (ting jeg tar med ut) gjeldende for hele verden. Betaler vel ca. 20.000 i året for verdi på ca. 1.000.000. Det som er irriterende er at jeg må knytte den til spesifikke enheter; hvorfor man ikke kunne satt opp en verdi og rotert på utstyr selv er for meg et mysterie. F.eks ha forsikring til 200.000; så var det opp til meg hvilket utstyr jeg tok med meg på tur. På min forsikring hos Gjensidge, som jeg tror ligner på din i prisnivå, så har jeg ikke noen egen spesifikasjon på det mobile utstyret. Har en komplett utstyrsliste som er forsikret hjemme, også velger jeg selv hva jeg tar med ut på tur, så lenge det ikke overstiger en viss totalverdi. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Noen som har noen erfaring med konkret fotoutstyrforsikring? De jeg har undersøkt hos er veldig dyre kontra innbo/reiseforsikring. (type et par tusen i året for utstyr til 40 000). Finnes det noe mer edruelig priset opplegg? AtW Et par 1000 for verdier opp til 40.000 er da ingenting. Har selv verdigjenstands forsikring for mobilt utstyr (ting jeg tar med ut) gjeldende for hele verden. Betaler vel ca. 20.000 i året for verdi på ca. 1.000.000. Det som er irriterende er at jeg må knytte den til spesifikke enheter; hvorfor man ikke kunne satt opp en verdi og rotert på utstyr selv er for meg et mysterie. F.eks ha forsikring til 200.000; så var det opp til meg hvilket utstyr jeg tok med meg på tur. På min forsikring hos Gjensidge, som jeg tror ligner på din i prisnivå, så har jeg ikke noen egen spesifikasjon på det mobile utstyret. Har en komplett utstyrsliste som er forsikret hjemme, også velger jeg selv hva jeg tar med ut på tur, så lenge det ikke overstiger en viss totalverdi. Har du nøyaktig navn på denne forsikringen? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Verdiforsikring, det var det jeg hadde til mitt kamerautstyr. Måtte spesifisere alt utstyr men forsikret kun for ca. 60% av verdien uavhengig av hvilket utstyr jeg hadde med. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 Verdiforsikring, det var det jeg hadde til mitt kamerautstyr. Måtte spesifisere alt utstyr men forsikret kun for ca. 60% av verdien uavhengig av hvilket utstyr jeg hadde med. Det var ikke spørsmålet, men heller nøyaktig navn på forsikring nevnt av -Teddy- Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) 1DX mark2 er et bra kamera, det er litt bedre på video vs D5 (60FPS på 4K og mer elegant styring av fokus), men D5 er bedre på høy ISO. Forskjellen mellom dem i praktisk bruk er veldig liten. Så det hele henger som vanlig sammen med hvilken optikk man har. Min personlige mening er at D5 kan konfigureres enda mer til brukerens ønsker med tanke på knapper og brukerinteraksjon. Så det hele henger sammen med preferanser, samt hvilken optikk man har tidligere knust sparegrisen for. Endret 17. august 2016 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. august 2016 Del Skrevet 17. august 2016 (endret) Det går forøvrig stygge rykter om ny 70-200mm f/2.8 fra Nikon kommer innen utgang av 2016. Passer bra, snart på tide å bytte min godt brukt AF-S 70-200mm f/2.8 VR II. Tror jeg også kjører på med den ny 24-70mm f/2.8 (har slitt ut 3 av den forrige, den jeg har nå ser fin ut, men pleier ta service på dem og bytte dem ut når de har blitt brukt i noen år). Endret 17. august 2016 av TGB Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. august 2016 Del Skrevet 18. august 2016 (endret) Verdiforsikring, det var det jeg hadde til mitt kamerautstyr. Måtte spesifisere alt utstyr men forsikret kun for ca. 60% av verdien uavhengig av hvilket utstyr jeg hadde med. Det var ikke spørsmålet, men heller nøyaktig navn på forsikring nevnt av -Teddy- Greit nok det, har samme selskap og regner med at ordlyden/forsikring er den samme, uansett så vil du sikkert få svar fra riktig person etterhvert Edit: ser at det står "du må forsikre eiendelene enkeltvis" så det kan nok tolkes forskjellig fra selger til selger avhengig av område man bor. Edit2: Gjensidige har gjort om flere forsikringstyper de siste to årene så det kan hende nye poliser ikke har samme dekningsområde på type gjenstander. Endret 18. august 2016 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå