Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

... Kun video denne gang faktisk. Behagelig å slippe å rote med både foto og video samtidig.

Henge med kongefamilien må da være ille nok i seg selv.
Det er faktisk veldig morsomt :-)

Ta foto eller video som går ut i hele verden. Materiale som bli verdsatt og brukt, samt henge med gode kollega samtidig som man får betalt for det. Ikke mye å klage på da!

Ser du på kongen som kollega?

Wow, nå ble jeg imponert :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Kun video denne gang faktisk. Behagelig å slippe å rote med både foto og video samtidig.

Henge med kongefamilien må da være ille nok i seg selv.
Det er faktisk veldig morsomt :-)

Ta foto eller video som går ut i hele verden. Materiale som bli verdsatt og brukt, samt henge med gode kollega samtidig som man får betalt for det. Ikke mye å klage på da!

Ser du på kongen som kollega?

Wow, nå ble jeg imponert :wee:

Tenkte mer på de andre kollegaene i pressen da, men det skjønte du vel egentlig? ;-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Noen her som har solgt bilder til bruk på hjemmeside? Hvor mye tok dere for det i så fall? Er snakk om bilder jeg har fra før, ikke snakk om å ta nye bilder.

Lenke til kommentar

Noen her som har solgt bilder til bruk på hjemmeside? Hvor mye tok dere for det i så fall? Er snakk om bilder jeg har fra før, ikke snakk om å ta nye bilder.

Spørs om kunden er firma, forening eller privatperson. 

Edit:

Er det til bruk hos DNB eller et forsikringsselskap/oljeselskap... go wild :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er firma, men langt fra like stort som DNB osv. Hadde selvfølgelig vært lettere å ta litt i om det var et sånt firma :p

Lenke til kommentar

Prisen er også avhengig av om du blir kreditert, brukes kun en gang, eierrettigheter, videresalg, etc.

Og du burde skrive en kontrakt/faktura hvor bruksområder kommer klart frem.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange her som har anskaffet Canon 1Dx mkII, men har dere også kjøpt Sandisk C-fast kort til spesifikke kamera kan det være problemer med korrupte filer.

Sikre kilder sier det er solgt 17 på landsbasis av 1DX mkII

Edit:

Kan ikke huske at de med preproduksjonskamera opplevde dette på C-fast, men husker ikke om de benyttet Sandisk.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Noen som har tips om hvor man kan søke etter aktmodeller?

Tidligere har jeg bare spurt venner og kjente, men etter en 10 år lang pause fra aktfoto har jeg lyst til å benytte noen litt mer proffe. Desverre er det også begrenset hva jeg kan betale - men jeg forventer ikke at de stiller opp gratis heller.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

-Best når det ikke gjelder?

Tror ikke det er så stor andel av bildene tatt med 1Dx MkII eller D5 som blir tatt med ISO 100-400. 

Tja, det kommer nok veldig an på fotografen, også i hovednisjen til D5/1DX (sport). Nå er ikke jeg noen sportsfotograf, men ser at jeg bruker mye mer lave ISO (opp til 1600-3200) enn høye. Kan tenke meg at sportsfotografer ofte bruker Tv modus og dermed ender opp med variert ISO og som regel på godt opplyste arenaer eller dagslys, altså som regel lav til middels ISO. Men jeg tror også de sjeldent har behov for høy dynamikk. Det er jo ikke akkurat solnedganger de skal fotografere. Så lav DR er helt greit selv om det ligger i et mye brukt ISO-område.

Men en ting som fascinerer meg er inflasjonen i ISO-verdier (for alle merker). 1DX mark II ligger konsekvent ca 2/3 trinn under de annonserte ISO-verdiene. Det har ikke så mye å si i praksis, men jeg misliker at det "jukses" og misvises (igjen, for alle merker).

Lenke til kommentar

Noen som har tips om hvor man kan søke etter aktmodeller?

Tidligere har jeg bare spurt venner og kjente, men etter en 10 år lang pause fra aktfoto har jeg lyst til å benytte noen litt mer proffe. Desverre er det også begrenset hva jeg kan betale - men jeg forventer ikke at de stiller opp gratis heller.

Det ligger ca 23 grupper på Facebook ala fineart, nude, akt, modeller og fotografer, fotografer og modeller osv som er verdt å forsøke.

Noen ganger blir man overrasket, hadde en sær setting som har eksperimentert med og lyssetting, da modellen spontant utbryter at det her var så kult at må ta noen uten klær også.

Lenke til kommentar

Ahh, den følelsen når man oppdager at man tok stativet uten hode med på tre ukers ferie... Har to stativ med like bagger, men bare ett hode til de. Var så sikker på at jeg tok riktig at jeg ikke gadd å sjekke...

Heldigvis kommer madammen etter til helgen, så blir bare noen dager uten. Blir lite makrofoto med andre ord..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...